Šiemetinėje „Dizaino savaitėje“ debiutuojantis aktyvus naujokas – KTU Dizaino centras – šią savaitę Kauną džiugina įvairiais teminiais renginiais, kurie turėtų atskleisti dizaino esmę ir jo generuojamą pridėtinę vertę tiek verslui, tiek vartotojui.
Pasak KTU Dizaino centro vadovės Rūtos Valušytės, Dizaino centras buvo įsteigtas vis labiau augant į pramonę orientuotų ir kūryba grįstų veiklų poreikiui.
„Dizainas, kaip viena svarbiausių iš tokių veiklų jau įtrauktas tarp KTU strateginių prioritetų, – pasakojo R.Valušytė. – KTU Dizaino centras integruos dizainą į skirtingų technologinių ir inžinerinių specialybių studijų programas, vystys tarpdisciplininę projektinę veiklą, formuos naują požiūrį į dizainą, maksimaliai išnaudos jo teikiamas galimybes bei sukuriamą pridėtinę vertę“. Pasak R.Valušytės, iki šiol įvairios dizaino terorijos dažniausiai siejamos tik su skirtingo pobūdžio estetiniais ir technologiniais sprendimais. Tačiau šiandien dizainas – kompleksinė technologinių ir estetinių sprendimų visuma, koreliuojanti su ekonominiais, socialiniais ir net psichologiniais aspektais.
„Šiuolaikinis dizainas – tai tarpdisciplininis bendradarbiavimas, padedantis spręsti kompleksines problemas greitai kintančioje rinkoje. Stipri, novatoriška ir gilias tradicijas turinti KTU mokslo platforma – itin tinkama terpė tokio tarpdisciplininio bendradarbiavimo ir naujų galimybių vystymui“, – įsitikinusi pašnekovė.
KTU Dizaino centro organizuojamų renginių spektras labai platus – nuo praktinių kūrybinių dirbtuvių, kuriose bus kuriamas dizainas KTU studentų sukurtiems techniniams prototipams iki pramoninio dizaino, drabužių mados ekspozicijų bei viešų dizaino pokalbių. Pasak R.Valušytės, kokybiškas dizainas gali tapti sėkmės formulės sudėtine dalimi, todėl visus KTU Dizaino centro organizuojamų renginių Kaune pavadinimus vienija ir iš kitų išskiria bendra elementarių artimetikos veiksmų idėja.
DIZAINO PARODA „2 = 2“
Ypač vertėtų aplankyti tarptautinę dviejų teminių dalių dizaino ekspoziciją „2 = 2“ BLC verslo centre. Pirmoje dalyje pristatomi Lietuvos pramoninio dizaino produktai, pelnę tarptautinius prestižinius dizaino apdovanojimus, tokius kaip „Red Dot Design Award“, „iF Design Award“ (žiūrėti nuotraukas).
Pirmą kartą pavyko surinkti pramoninio dizaino gaminius, per pastarąjį dešimtmetį pelniusius solidžius dizaino profesionalų vertinamus apdovanojimus. Ekspozicijos tikslas – parodyti, jog Lietuvoje sukurti ir gaminami pramoniniai gaminiai gali būti sėkmingai parduodami visame pasaulyje, o savo kokybe, dizaino sprendimais nenusileidžia užsienio analogams ir didina šalies verslo konkurencingumą užsienio rinkose.
Daugelis lankytojų tikrai nustebs pamatę, kokie pramoniniai gaminiai ne tik kuriami ir gaminami Lietuvoje, bet ir pelno prestižinius dizaino apdovanojimus.
„DIDĖJOJE“ – DIZAINO IDĖJOS, VERTOS SKRYDŽIO
Antroje teminėje ekspozicijoje pristatomos jaunųjų dizainerių idėjos ne tik iš Lietuvos, bet ir pasaulio. „Didėja-dizaino idėja“ – bendras KTU Dizaino centro, MTP „Technopolis“ ir dizaino studijos „alldesign“ projektas.
Projekto tikslas – skatinti konstruktyvų dialogą tarp jaunųjų dizainerių ir Lietuvos įmonių. Iš šios ekspozicijos tarptautinė dizaino profesionalų komisija atrinks geriausias šių metų projekto „Didėja“ dizaino idėjas, kurios bus pristatytos tarptautiniams dizaino konkursams „SaloneSatellite“ ir „Fuori di design“4-oje 2015-ųjų metų parodos ekspozicijoje Milane.
Ypatingo dėmesio nusipelno dizaino asociacijos „Design Library Milano“ kuruojama ekspozicija „Fuori di design“. „Design Library Milano“ – visame pasaulyje žinoma dizaino asociacija, įsikūrusi Milane, dizaino rajone Zona Tortona, – pasakojo R.Valušytė. – Šiais metais Milano dizaino savaitėje buvo pristatyti įdomiausi jaunųjų dizainerių darbai net iš 42-jų pasaulio šalių. Mums labai malonu, kad šios organizacijos direktorius Lorenzo Piazzi atvyksta į Kauną ir įdomiausius dizaino eksponatus pristato specialioje ekspozicijoje „Ten Pieces“.
ATVIRI DIZAINO POKALBIAI „4 + 1“
KTU Dizaino centro vadovė Rūta Valušytė sako, kad Lietuvoje supratimas apie dizainą ir jo kuriamą pridėtinę vertę vis tebėra siaurokas. „Dizainas retai suvokiamas kaip sprendimų visuma, iš esmės lemianti naujo produktų sukūrimą ir jo sėkmę“, – sako pašnekovė. Šia tema gegužės 9 dieną tame pačiame BLC verslo centre vyks dizaino pokalbiai „4 + 1”, į kuriuos ypač kviečiami studentai, akademinės, verslo ir šiaip besidomintys dizainu žmonės. Pranešimus skaitys ir pokalbyje dalyvaus lietuvių bei tarptautinių kompanijų, atstovai, dizaineriai, architektai, taip pat svečiai iš Italijos –Paris Spartacoiš „La Sapienza Università di Roma“ bei „Design Library Milano“ vadovas ir kuratorius Lorenzo Piazzi.
DRABUŽIŲ MADOS EKSPOZICIJA „1 + 1 + 1“
Drabužių mados ekspoziciją Kauno senamiestyje pristato KTU Aprangos (Mados)inžinerijos studijų programos magistrantės Reda Kriščiūnaitė-Paulauskė, Monika Janušauskaitė ir Olesia Les. Šiai ekspozicijai buvo specialiai pasirinktos Kauno širdyje įsikūrusio viešbučio „Daugirdas“ erdvės.
Unikalios architektūros viešbučio kompleksą sudaro restauruotas XVI amžiaus pastatas, kurį su moderniu priestatu jungia stiklinis stogas. Pro jį vidun sklindanti natūrali šviesa sukuria netikėtą žaismą ir atmosferą, o viduje svečias pajus Kauno tarpukario epochą. Šioje įkvepiančioje ir nostalgiškoje erdvėje dizainerės eksponuoja naujausias savo drabužių kolekcijas. Redos Kriščiūnaitės-Paulauskės „Kirigami“ atskleidžia lino ir Japonijos sąsajas. Kirigami – tai lankstymo iš popieriaus, kai naudojamos žirklės ir klijai, technika. Dizainerė šį lankstymą perkėlė ant lininių audinių, o klijus pakeitė siūlais. Šios ambicingos kūrybinės idėjos pažymėtos prekiniu ženklu „Jonas Linen“. Kompanija gamybiniame procese naudoja naujausias gamybos technologijas – audinio lazerinį apdirbimą, siuvinėjimą, leidžiantį pasiekti precizišką lino gaminių kokybę.
Monika Jaunušauskaitė pristato kolekciją „Ateik, Naktie…“. Dizainerė drąsiai laviruoja dviem juodos spalvos tonais. Suknelių formos aikštingai iškraipo dailią moterišką figūrą, o tuo pačiu prikausto žvilgsnį ir hipnotizuoja savo kitoniškumu bei išskirtinumu…
Olesia Les savo kolekciją pavadino „Kubas“. Pasak dizainerės, kubas – gali būti ne tik geometrinė forma, bet ir psichologinis žaidimas, metodas, leidžiantis geriau pažinti save. Ši kolekcija – tai dizainerės kubas. Drabužiai išsiskiria kontrastingu audinių deriniu, grotesku, šiuolaikinio minimalizmo bei geometrijos interpretacijomis.
KTU Dizaino Centro renginių programa