Vytauto Didžiojo universiteto Menų galerijoje „101“ atidaroma Rimanto Plungės fotografijų paroda „Po laiko“. Autorius kūriniuose lieka ištikimas koliažo technikai ir filosofijai, kurie yra tapę jo kūrybos pagrindu. Nepaisant idėjinio konceptualumo, paroda teikia žiūrovui vizualizuotus patirties virsmų atspindžius.
DEKONSTRUOJA IR REKONSTRUOJA TIKROVĘ
Sausio 21 dieną (antradienį) 17 val. VDU Menų galerijoje „101“ įvyks R.Plungės fotografijų parodos „Po laiko“ atidarymas.
R.Plungė paskutiniais metais retai eksponuoja savo kūrybą. Naujausi jo kuriami darbai dažnai lieka tik jo studijos tyloje. Didelio formato paveikslai, piešiniai, koliažai retai suranda progą parodose prabilti apie nuvainikuotas šiuolaikines kultūros ikonas. Nepaisant to, autorius savo šiandieninėje kūryboje vis dar atidžiai žvelgia į kultūros pokyčius, labiau domėdamasis ne objektais ar subjektais, bet perėjimais – ta neapčiuopiama būsena, kuri nuolat nemeluodama kalba apie pastovų nepastovumą.
Plungės fotografijos paroda „Po laiko“ yra natūralus autoriaus žingsnis kūrybinėje biografijoje. Koliažas, kuris dekonstruoja ir rekonstruoja tikrovę, kuria naujas aplinkas, siūlydamas dalyvauti žaidime, kurio taisykles galime tik nujausti. Koliažas kaip žaismas, mąstymo vaizdais būdas, prieigos perspektyva autoriaus kūryboje atskleidžia keletą dimensijų, kurių kaita R.Plungė nuosekliai domisi paskutinį dešimtmetį – laiko, erdvės ir personalinio tapatumo.
ATMINTIS – MELUOJA
Pats parodos pavadinimas „Po laiko“ sufleruoja, kad laikas tampa mažiau aktualus, tiksliau, svarbus tik tiek, kiek yra personalizuotas ir reprezentuojamas personalizuotų kasdienybės detalių. Erdvė yra abstrakti sąvoka ir erdvė tampa vieta tik tada, kai yra įgyventa, patirta ir suvokta. Taip vietos tampa mūsų patirties liudytojais, bet yra dviprasmiškos, kadangi svarbios tik patirties momentu. Patirtys saugomos atmintyje. Atmintis, kaip mūsų personalinio indentiteto garantas mums, nors ir nesąmoningai, meluoja – užmiršdama, perkurdama, iškreipdama, sukurdama naujus faktus ir patyrimus. Tikri lieka tik nuolatinį nestabilumą atspindintys „perėjimai“, kuriuos R. Plungė ir atspindi savo fotografijose.
Kūrėjui, pripratusiam prie didelių formatų, tapybinių mostų, analoginės fotografijos, juostų karpymas, skaitmeninimas, spausdinimas tampa meditacija, nauju patyrimu, kuris kasdienybę naujai patirti kviečia ir žiūrovą.
Parodą galerijoje „101“ bus galima pamatyti iki vasario 7 dienos.
Parengta pagal galerijos „101“ informaciją.