Su pavasariu Vilniaus dailės akademijos Nidos meno koloniją aplanko ir kasmetinis renginys „Simpoziumas interformatas: apie kritinį turizmą, vietiškumą ir post-romantinį būvį“. Šiemet jis vyks nuo gegužės 16 iki 19 dienos ir sutrauks per 40 įvairių šalių menininkų, meno kuratorių ir meno tyrėjų.
TARP FORMATŲ
Renginys „Simpoziumas interformatas: apie kritinį turizmą, vietiškumą ir post-romantinį būvį“– vienas pagrindinių metinių kolonijos organizuojamų renginių, laviruojantis tarp mažo šiuolaikinio meno festivalio ir konferencijos formatų. Į renginį susirenka daugiau kaip 40 meno profesionalų (menininkų, kuratorių ir tyrėjų), kurie pagal programą skaitys pranešimus, įgyvendins performansus ir menines intervencijas bei „ieškos inter-formatinių“ būdų kaip permąstyti pajūrio ir alpių turizmą bei menininkų santykį su juo.
Tarp dalyvių yra P.Domela (Liverpulio bienalės direktorius 2001-2013), S.Cichocki (Varšuvos Modernaus meno muziejaus programų direktorius), W. Graf von Hardenberg (aplinkos istorikas ir geografas, dirbantis Šveicarijoje ir Vokietijoje), S.Omlin (meno kritikė ir kuratorė iš Šveicarijos), prof. R.Povilanskas (Klaipėdos universitetas Rekreacijos ir turizmo katedra), A.Gedutis (filosofas ir sociologas iš Klaipėdos), taip pat menininkai J.Laivys, P.Koehle & N.Vermot (CH), „Error Collective“ (EE), Maldyvų paviljonui Venecijos bienalėje kuriančios instaliaciją H.Husberg (FIN), L.McLean (AUS) ir K.Tsipni-Kolaza (GR) bei kiti. Simpoziumo kuratoriai F.Martini (CH) ir V.Michelkevičius.
GILINSIS Į ATOKUMO SPECIFIKĄ
Simpoziumas vyksta Vilniaus dailės akademijos Nidos meno kolonijai bendradarbiaujant su Valais kantono aukštąja meno mokykla (Ecole Cantonale d’Art du Valais – ECAV, Sierre, Šveicarija).
Projekto „Apie svečiavimąsi ir per(si)kėlimą: meninės rezidencijos ir kultūrinė produkcija atokiuose kontekstuose“ gilinsis į atokumo specifiką, vaizdingus kraštovaizdžius (tiek kaimo, tiek alpinius/jūrinius), kuriuos šiandien „regeneruoja“ turizmo ir kultūros politika, taip pat kvestionuos kritinius meninių intervencijų į tokią aplinką modelius. Abi institucijos įsikūrusios atokiose vietovėse ir tiria alternatyvius kultūrinės produkcijos modelius, paremtus meninių rezidencijų, aktyvių parodų centrų ir meninių edukacinių programų kompleksu. Projektą iš dalies finansuoja Pro Helvetia – Šveicarijos menų taryba ir Kultūros rėmimo fondas.
Pagrindiniai simpoziumo raktažodžiai ir klausimai: menininkais kaip turistas; meninės ir kuratorinės praktikos atokiose vietovėse kaip svetingumas (hosting); kritinis turizmas ir kultūrinių erdvių pervertinimas; peizažo “muziejifikacija” ir vietinė istorija; turistinis žvilgsnis ir vietovių konstravimas; įžymybių lankymas (sightseeing) kaip meninis tyrimas; nostalgiškasis turizmas post-kolonijinėse vietovėse; peizažas ir šiuolaikinės egzotiškumo formos; tapatybės peizažas ir įvietintos meninės intervencijos; lokalumas ir standartizuotos tapatybės; kritiniai meniniai veiksmai Alpėse ir pajūryje; surežisuotas autentiškumas ir tradicijų interpretavimas; post-romantinė tapybiškumo patirtis; meninės veiklos perkėlimas į provincijos/Alpių meno kolonijas ir rezidencijas; atsitraukimas, bendradarbiavimas ir kultūrinė produkcija.
Parengta pagal organizatorių informaciją.