Klaipėdos uoste baigiami laivybos kanalo gilinimo bei platinimo darbai, kurie atvers naujas galimybes dideliems laivams. „Panamax“ tipo laivai jau greitai galės įplaukti ir į pietinę uosto dalį, pagerės ir sąlygos priimti „Postpanamax“ ir laivus, kurių ilgis siekia 310 m, o plotis – 40 m. Gilinimo darbų vertė – net 129,5 mln. litų.
Laivybos kanalo gilinimo ir platinimo projektas ypač svarbus Klaipėdos uostui. Pagal sutartį po šių gilinimo darbų uosto laivybos kanalo plotis turi būti 150 m, o gylis – 14,5 m. Kaip jau skelbė Klaipėdos uosto gilinimo darbų rangovas „Van Oord Dredging and Marine Contractors BV“, atliekantis Klaipėdos valstybinio jūrų uosto laivybos kanalo gilinimo ir platinimo darbus, gilinimo darbai užbaigti visuose 13 barų. Tai yra, visame gilinimo plote, kuris sudaro 1,6 mln. m². Atliekamų gilinimo darbų vertė – 129,5 mln. Lt, iš kurių beveik 84 mln. Lt. sudaro ES paramos lėšos.
Po šių gilinimo darbų padidės didžiųjų laivų plaukimo ir manevravimo uoste saugumas bei paties uosto konkurencingumas ir pralaidumas palyginti su kaimyniniais uostais. Pasiekus tokius uosto laivybos kanalo parametrus, pagerės sąlygos priimti didesnio ilgio ir pločio „postpanamax“ laivus, kurių ilgis siekia 300–310 m, o plotis – 40 m.
Remiantis su olandų įmone „Van Oord Dredging and Marine Contractors BV“, pasirašyta didžiausios vertės ir apimties per visą uosto istoriją sutartimi, iš viso iškasta arti 4,5 mln. m³.
Klaipėdos uosto direkcija jau yra priėmusi naudoti 8 barus iš 13. Iškasto grunto kiekis aktais priimtuose 8 baruose sudaro apie 2,7 mln. m³.
Praėjusią savaitę iš rangovo gavus pranešimą apie paskutinių gilinimo darbų pabaigą, Klaipėdos valstybinio jūrų uostas sudarė komisija, kuri įformins darbų užbaigimą.
Parengta pagal Klaipėdos valstybinio jūrų uosto informaciją.