Klaipėdos valstybinio jūrų uosto direkcija su kompanija „Van Oord Dredging and Marine Contractors BV“ neseniai pasirašė sutartį dėl Smeltės laivų apsisukimo rato gilinimo darbų. Šie darbai yra siejami ir su planuojamo suskystintųjų gamtinių dujų (SGD) terminalo statyba. Gilinimo darbų vertė – 72,568 mln. litų.
Klaipėdos valstybinio jūrų uosto direkcijos ir kompanijos „Van Oord Dredging and Marine Contractors BV“ pasirašyta sutartis dėl Smeltės laivų apsisukimo rato tobulinimo, pritaikant didiesiems (konteineriniams ir kt.) laivams gilinimo darbų pirkimo. Šių gilinimo darbų, kurie taip pat siejami ir su planuojamo suskystintųjų gamtinių dujų (SGD) terminalo statyba, vertė – 72.568.334 litų (be PVM). Sutartimi rangovas įsipareigojo pradėti gilinimo darbus uosto akvatorijoje per 15 kalendorinių dienų nuo pirmos techninės užduoties įteikimo bei esant palankioms meteorologinėms sąlygoms, iškasti vidutiniškai ne mažiau kaip 15.000 m³ per parą.
„Šiandien svarbi diena ne tik Klaipėdos valstybiniam jūrų uostui, bet ir visai Lietuvai, nes pasirašyta sutartis leidžia pradėti realius darbus, būtinus žengiant suskystintų gamtinių dujų terminalo statybos, tuo pačiu ir šalies energetinės nepriklausomybės keliu“, – sutarties pasirašymą pasveikino susisiekimo ministras R.Sinkevičius. Ministras taip pat vylėsi, kad ginčus su dujotiekių tiesimo konkursu nepatenkintomis įmonėmis AB „Klaipėdos nafta“ greitai pavyks išspręsti, tad šis strateginis šaliai projektas bus įgyvendintas laiku.
Numatoma darbų trukmė pagal pasirašytą sutartį – 135 kalendorinės dienos nuo pirmos techninės užduoties įteikimo. Orientacinė darbų apimtis pagal šią sutartį – apie 1.66.650 m³. Pagal techninį darbo projektą gilinamoje akvatorijoje numatomų iškelti ir iškrauti riedulių orientacinis kiekis: riedulių, kurių didžiausias diametras nuo 0,8 m iki 1,5 m – 84 vnt.; riedulių, kurių didžiausias diametras didesnis nei 1,5 m – 27 vnt.
Parengta pagal valstybinio jūrų uosto informaciją.