images_phocagallery_1435_KAUNO_AUT_STOT_pav_1435_KAUNO AUT STOT_tit

STOTIS ATSISAKO FASADO//AUTOBUSAI KRAUSTYSIS Į ŪKINĮ PREKYBCENTRIO KIEMĄ

Kaunas iki šiol mėgaujasi savo tarpukariniu periodu ir dažnai mėgsta bent trumpam pasiversti kokia nors „sostine“, tuo tarsi pabrėždamas savo unikalumą ir lyderio vaidmenį valstybėje. Atrodo, kad neseniai praslinkus „krepšinio sostinės“ saldumui, Kaunas jau skuba apsirengti kitos „sostinės“ marškinėliais. Spėju, kad šįkart tai bus „užmaskuota sostinė“.

Atrodo, kad naujosios iniciatyvos agentai nutarė visa, kas reprezentuoja Kauną, kaip miestą, paslėpti nuo bereikalingų akių ir taip neleisti nekontroliuojamai miestą atpažinti, suprasti, įsimylėti ar užmegzti dar kokį nors įtartiną ryšį.

Matyt, laikantis neįmantrių, laiko patikrintų instrukcijų, pirmiausia nutarta „užmaskuoti“ Kauno tarpmiestinę autobusų stotį. Padaryti stotį nematoma miestovaizdyje, savarankiškai nerandamą ir neturinčią jokių „miesto vartų“ bruožų. Galų gale, „užmaskuoti“ ir įkyrią istorinę sąsają su pirmąja šalyje tarpmiestinių autobusų stotimi, pastatyta Vytauto prospekte Susisiekimo ministerijos Kelių valdybos dar 1936-ųjų vasarą.

Nūnai Kauno tarpmiestinių autobusų stotį administruojanti bendrovė „Kautra“ ėmėsi detaliojo plano, kuriuo siekiama iš esmės pertvarkyti stoties teritoriją, suteikiant „fasadinį“ sklypo ruožą prekybcentriui, o „užpakalinį“ – pačiai autobusų stočiai. Pagal bendrovės „Projektų vystymo grupė“ (PV M.Jurėnaitė) detalųjį planą, maždaug pusėje stoties sklypo palei Vytauto prospektą bus statomas prekybos centras, o autobusų stotis turėtų sutilpti jo ūkinėje zonoje, užnugaryje, palei Bažnyčios gatvelę.

Portalo PILOTAS.LT duomenimis, kontraversiškas „užmaskuotos sostinės“ projektas nebuvo apsunkintas kokiais nors architektūriniais priešprojektiniais pasiūlymais ar juo labiau, variantiniu projektavimu. Tačiau tai nė kiek nesutrukdė neįvardintiems architektams po „Projektų vystymo grupės“ skėčiu susilaukti palaiminimo savivaldybės Urbanistikos skyriuje bei kitose tarnybose. Kol kas „užmaskuotos“ stoties projektas nesulaukė tik KPD (Kultūros paveldo departamentas) Kauno teritorinio padalinio suderinimo ir, anot šaltinio, grįžo į projektuotojų biurą „pasitaisyti“.
Kauno architektūros žinovas Rimvydas Palys sakė portalui PILOTAS.LT, kad „tokiu autobusų stoties detaliuoju planu Kaunas devalvuojams iki Prienų lygio“. Anot architekto, „stoties detalus planas sudarytas neturint jokios aiškios vizijos, kaip turėtų atrodyti rimta miesto autobusų stotis. Keleiviui atvažiavus į Kauną, išlipti beveik centre ir pajusti didmiesčio pulsą – yra be galo svarbu. Pirmasis keleivio įspūdis, miesto savasties gurkšnis – yra visai ne tas pats, kaip išsilaipinimas užpakaliniame prekybcentrio kieme.“

Apmaudžiausia, anot R.Palio, kad vyksta „tipiškas Kaunui fragmentiškas projektavimas – architektė (?), atnešusi į KPD derinti stoties detalųjį planą, atrodė, kaip iš medžio iškritusi. Ji net negirdėjo, kad Kauno autobusų stoties vizijos buvo sukurtos 1978-aisiais (arch. A.Alekna, G.Telksnys, L.Vaitys) ir 1994-aisiais (arch. A.Karalius, V.Merkevičius). Abejose buvo vertinama esanti erdvė, ryšys su Vytauto prospektu bei Žaliakalnio šlaitais ir net įspūdingais Kauno radijo stoties bokštais.“

Architektas R.Palys kritikuoja ir tiesmuką KPD reikalavimą „atstatyti“ Vytauto pr. perimetrinį užstatymą. „Nors iš principo perimetrinis užstatymas ir yra vertingoji istorinio urbanizmo sąvybė, tačiau ne vienintelė. Stoties erdvė ir žvilgsnis į Žaliakalnio šlaitus, ko gero, yra didesnė vertybė. Juk Kaunas tuo ir žavus, kad jame nėra šimtaprocentinio linijinio
užstatymo – įvairūs įtraukimai, kordonjerai Putvinskio g. prieš Menininkų namus, priešais Čiurlionio muziejų, A.Mickevičiaus g. priešais Medicinos institutą ir kt.,- duoda erdvių įvairovę, gyvą urbanistinę pulsaciją,“- sakė portalui R.Palys.

Deja, romantiška architektūrinė poetika ir miesto sąvasties paieškos dažniausiai nėra investicinių planų sudėtyje, todėl portalas PILOTAS.LT nepažada, kad galės parengti reportažą apie Kauno tarpmiestinės autobusų stoties pertvarkymo architektūrinį konkursą arba bent jau projekto variantų svarstymą Kauno architektūros ir urbanistikos ekspertų taryboje. Užtat pažada, kad akylai seks „užmaskuotos sostinės“ manevrus ir informuos apie tai gerbskaitytoją.

Komentarai

  1. Na, kad dabartinė autobusų stotis, nors ir tarpukario laikų, bet atrodo kaip įterpta vietoj kokio sugriauto pastato. Tiesiog nesižiūri, nes į gatvę šiaip ar taip atsukti kioskeliai, išvažiavimas jungiasi su nugarine puse. Tad abejonė nekyla – ją reikia iš esmės rekonstruoti.

    Dėl matomumo, pvz Londone „Victoria coach station“ apskritai pastato viduje ir nežinodamas gali praeit pro šalį.

    Na ir šiaip visą tą dabartinę aikštę esančią be koncepcijos reikia sutvarkyt, pastatyt užnugarį, ir tegul bus atgręžta ne į siaurą Vytauto g., kur tik mikriukai telpa, bet į kitą g. kur autobusai išvažiuoja iš stoties.

  2. „KITAM“
    Matau, tamstai, labai niežti gauti atsakymą į neva esminį klausimą.
    Mano su V.Merkevičiumi perengto projekto (1994) tikslas buvo nebrangiai sutvarkyti stoties erdvę ir jos chaotišką užstatymą įvairiais paviljonėliais. Pasiūlėme paprastą, lengvą „U“ formos stoginės konstrukciją ant pilonų, kuriuose turėjo įsikurti įvairūs nedideli šopai.
    Projektas Archtarybos buvo atmestas, nes šiek tiek užstojo šlaitus ir buvo per kuklus „vartams į Europą“. Ir viskas…
    Greičiausiai, R.Palys jį prisimindamas turėjo omeny, kad mieste daroma daug projektų, kuriuose yra įvairaus lygio idėjų ir dažnai vertingų pasiūlymų. Deja, savivaldybėje nerasi „bibliotekos“, kurioje galėtum susipažinti su įvairiu laiku darytais pasiūlymais konkrečiai vietai.
    Tiek to detektyvo ir būta, kolega.

  3. ir kaip kažkokia mergaičiukė („architektė“ ?!?) galėjo nežinoti įspūdingų pasiūlymų ir pasiūlymų korektūrų variacijų tema stotis-šlaitas-kaunas-sostinė, kuriuos rengė pats korifėjus, pats Audrys?

  4. pagritinas atvirumas ir dzentelmeniska laikysena. tik nemanau, kad tie komentuotojai su anoniminemis kaukemis tai ivertins. abejoju ar jie iesko tiesos. greiciau, tiesiog bandoma apjuodinti zmones, kurie daro tai.

  5. ATSAKAU KAI KURIEMS KOMENTATORIAMS:
    „Andrius R“
    gal prekybos centras kartu su autobusų stotimi kaip vienas organizmas
    ir būtų visai neblogai, jei dar atsivertų dalis šlaitų, tačiau tame
    detaliajame plane apie tokią jungtį VISAI NEKALBAMA.
    Ten tiesmukiškai nubrėžta dėžė palei Vytauto prospektą nuo krašto iki
    krašto ir taškas.O stotis užpakaliniame kieme.Tai keleivis, išlipęs iš
    viešojo transporto turėtų su lagaminais kinkuoti visa bažnyčios gatve,
    klausinėdamas vietos gyventojų, kur yra ta garsioji stotis.Be to ir
    plėtros perspektyvų nenumatyta.Visas tas bėdas ir turiu galvoje, todėl
    reikėtų atsakingai apsvarstyti KAUETE.

    „Taigi“
    „Kordonjeras“ (palygink: interjeras).Čia turima omenyje žodis
    kordon’as, bet ne kiemas „Cour“, apie kurį minėjote.

    „Grisas“
    Paties tonas labai įžeidinėjantis, nemandagus.Vadini mane bailiu,
    liepi man „išlįsti“. Aš atvirai diskutuoju, o pats bailiai slepiesi už
    slapyvardžio.Sukaupk drąsą,
    prisistatyk ir diskutuosime atvirai kaip tikri džentelmenai. Rusų
    forumuose vyrauja aukšta bendravimo kultūra, turtingi
    išsireiškimai.Čia mums,lietuviams, yra iš ko pasimokyti.

    „Kovno“
    Nenorite, kad matytųsi autobusai? Kodėl? Tada aerouoste neturėtų
    matytis lėktuvai, o prieplaukose laivai.Tai kaip tik gražu ir
    atpažįstama, informatyvu.Žmogus,atėjęs prie upės ir pamatęs
    prišvartuotus
    laivus iš karto supranta , kad čia prieplauka, bet ne sendaikčių
    turgus ir t.t.Juk ne vien daugiabučiai ir maksimos kuria miestovaizdį.

    „įdomu“
    Sakote – vakaruose daug stočių su prekybos centrais.Sutinku.Betgi
    detaliame plane apie tokią jungtį net nekalbama.
    Juokiatės, kad iš“ bet kurios gatvės nematysime šlaitų“. Bet šlaitai
    yra viena iš Kauno savasčių. Kur ir kiek jos rodyti ir kur užstatyti
    reikia diskutuoti atskirai.O tos diskusijos čia ir nebuvo.

    „girininkas“
    Neteisingai, stotį detaliajame plane nenorima apjungti su prekybos
    centru.Čia ir blogumas.

    „Pavydas“
    Negi bet kokia kritinė pastaba yra pavydas.Anaiptol.Tada nebūtų žiuri
    komisijų, vertinimų, menotyros ir t.t.
    Daugelyje urbanistinių-paveldosauginių veiksmų Kaune jau pasiektas
    dugnas.Vien užtenka pažiūrėti kas liko iš Metropolio didybės… Mūsų
    mentalitetas…Jei atsiranda žmonių, kuriems yra ne tas pats kas
    vyksta
    Kaune, tai jiems tik ačiū.Prie tokių priskirčiau Audrį Karalių.. Tuo
    tarpu dauguma kiūto savo kiautuose.Patogi pozicija- visiems geras,
    tyliu, nesikišu ir valdininkams lengviau.Taip lengviau suderinti
    projektus. Darau, ką
    noriu ir kitiems nekliudau… Bet ar tai pilietiška?

    ‘Karaliau, Karaliau“
    Juokiatės, kad „identiteto ieškoma praeityje“, tai ir senamiestis,
    prieškario modernizmas, funikulieriai, botanikos sodas ir t.t. irgi
    yra praeitis. Tai visa šita siūlote išbraukti iš identiteto sąvokos.
    O detaliajame plane kaip tik ir „atsuktas užpakalis“ stočiai.


    Pagarbiai
    architektas
    doc. Jurgis Rimvydas Palys
    Namų te. 8 37 778928
    Mob. te. 8 687 36325

  6. O dabar geriau, kai atvykus į stotį DOMINUOJA degtinės fabrikas – lietuviško identiteto simbolis:) Be abejo, turėtų ir stoties „nuoroda“ matytis aiškiai, bet ne patys autobusai. Tai tegu būna tas prekybcentris, kas cia blogo ?

  7. Pritariu Palio pozicijai. Nera gerai ir nenormalu, kai viskas beatodairiskai modernizuojama ir komercializuojama „gyventoju labui ir patogumui“. Kaunas nera tuscia vieta ir nereikia vaidinti geradariu, kai vienintelis tikslas yra biznis.
    Apskritai, jeigu ne tokie zmones, kaip Palys, Kaune architekturinis chuliganizmas ir biurokratu siautejimas butu dar baisesnis.

  8. Paly, ko tyli, baily? Pasiaiskink! Dulkinai mus 4 metus savo marazminiais plepalais apie mistini Kauno identiteta, o dabar riaugeji cia del kazkokios skyles uzstatymo. Atsipeikek, Islisk is garazo, nykus baily Paly.

  9. Nera jokio projekto, kiek as zinau, tik sklypo detalus planas, kuriuo bandoma prastumti maksimalius uzstatymo rodiklius Vytauto pr. zonoje. Apie kokia Kauno savasti jus cia svaigstate? Kauno savastis – maksimaliai uzkalti babkiu is kvadratinio metro.

  10. tai gal parodykit ta zymuji projekta, kuris cia visus staiga imtu ir itikintu, uzuot pyle pamazgas ant pelnytos kritikos.

  11. N.P.: labai pritariu: „Kaunas tuo ir žavus, kad jame nėra šimtaprocentinio linijinio
    užstatymo – įvairūs įtraukimai, kordonjerai Putvinskio g. prieš Menininkų namus, priešais Čiurlionio muziejų, A.Mickevičiaus g. priešais Medicinos institutą ir kt.,- duoda erdvių įvairovę, gyvą urbanistinę pulsaciją,“- sakė portalui R.Palys.“

  12. ..ispudingi radijo stoties bokstai ..Karaliau Karaliau ..kodel mes visad identiteto ir vertybiu ieskom praeityje ..kapstomes po pelenus ir kazko ieskom ..tik nelipkit i mano pelenus!!! ..gal kazka rasiu! ..atsimerkim ir pasitrinkim akis ..atvaziuoju i Kauna islipu autobusu stoty ir matau nutriususia gamykla, kuri velniskai vertinga ..zaliakalnio bruzgynus kuriems tetruksta uzraso HOLYWOOD, ir du puikius eifelio bokstus, kurie nenustebciau tuoj bus įtraukti į paveldą ir jų vizualinės apsaugos zona sieks net savanorių prospektą (o gal jau įtraukti?) ..tikrai nekintamos vertybės su „Sostinės“ veidu. Ir visgi gal geriau identiteto ieskoti toje stotyje kuri atsiras , o ne toje kuri yra ..jei ponas Karalius siek tiek idemiau butu sekes projektavimo eiga ir issinagrinejes pasiulymus butu pastebejes, kad projektuotojai nesiulo atsukti uzpakalio stociai ir projektas visiskai neslaptas ..tiesiog Niekas asmeniskai nepasikonsultavo su 1994-uju vizijos autoriumi arne?

  13. Įdomūs architektai žmonės, bent kitose profesijose garbės kodeksas egzistuoja, o čia ant kolegų gali pylti ką nori. Išvada čia aš -Audrys viską Kaune žinau ir už visus galiu nuspręsti kas ir kaip bus statoma . O čia kažkokia tai ,beje manau kolegė, paruošė. Tai bent „mergaičiokė“ slapta, niekam nežinant parengė detalų planą, jokiame laikraštyje apie tai nepranešė, sąlygas gavo , viešąjį svarstymą prastūmė ir visą tai slapčia. Tai bent gabumai. Teks samdytis detaliuosius rengti.
    Blogai kaip pavydas mus valdo.

  14. tai, kad stoti norima apjungti su prekybos centru, is esmes neturetu gasdinti. tokiu „duetu“ pasaulio miestuose teko matyti ne viena. taciau toki darini galima padaryti ne tik patogu ir elegantiska, atskleidzianti ir tuos kauno slaitus, kurie man visuomet daro ispudi, cia lankantis, bet ir brutalu. straipsnyje, kaip suprantu, ir nerimaujama del pastarojo rezultato, nes viskas vyksta slaptai. be to, kazkodel neisnaudojamas kauno architekturinis potencialas. noretusi, zinoma, tokio rezultato, kaip kauno oro uostas. miestas ir ypac si senovine vieta, yra verti to.

  15. tai, kad tikriausiai is cia diskutuojanciu tikriausiai senai kas autobusu is Kauno stoties tevaziavo. Kita vertus, sios dienos ypac aktualios populistiniams paverkslenimams del kitu geroves – neleisim skriaust „varguoliu“. Tada pravartu prisimint ir pirmyksciu istoriju apie pirmuosius respublikos autoparkus – suprask jei jau ir tai prarasim, tai visiskai nieko mums nera svento. Na nebent galetu situacija pataisyti kas? Taigi buvo juk padaryti siulymai ta tema ir autoriai buvo solidus ( na gerai, gal ir nevisi :), o cia gi mergeles bando architektura maisyti. Zinokit, mes jus stebesime! O kad vakaruose labai daug stociu kartu su prekybos centrais, tai faktas. Ir niekas neverkia, kad autobusu pravaziuojant nesimato – tam paciam issvajotam Taline taip pat. Taip, sovietmeciu stotys turejo buti reprezentacines ir rodyti kaip tarybu liaudies gerove rupinamasi – geriausia pasaulyje musu susisiekimo sistema-vaziuok kur nori , mes tavimi rupinames. Na neginu as sio detalaus – nemaciau as jo ir nezinau kas ir kaip, bet argumentai, kad is bet kurios gatves nematysim slaitu ir pliko lauko, tai juk juokingi – tam ir gatves, kad jas uzstatytumem. Dabar gi, kai nera „Merkurijaus“ tai super vaizdas is Laisves atsiveria, gal mitingeli koki surenkim, kad ten nieko nestatytu? O tas teviskas „rupinimasis“ tautos paveldo zenklais …. Rimai, esu tikras, kad absoliuti dauguma atvykstanciu dziaugtusi, kad stotis butu „Akropolyje“, kur svaru ir silta. Nori ar nenori, kol kas tai pagrindinis objektas kuris Kauna reprezentuoja kaip „didmiesti“. Kitur aplamai panaikino stotis – ne, ne pas mus, tikruose didmiesciuose. Tiesiog tarpmiestiniai autobusai stoja daugelyje vietu mieste ir surenka vykstanciuosius ivairiose vietose – taip visiems patogiau. Na bet mums tai nepriimtina – pradings musu savastis delto, kas gi tada is musu liks? be autobusu, be laidiniu telefonu, be radijo tasku, be tikrosios musu didmiescio Kauno dvasios….. Liudna.

  16. vsa beda, kad kazkas kazka slaptai paisalioja, valdininkeliai slapta aprobuoja, o niekas nera net mates tu projektu. kodel pojektas nepristatomas ziniasklaidoje? kodel jo nesvarste KAUETAS? kaip griaustinis is giedro dangaus. kas cia per afera dar viena?

  17. Pasi taisa taisau:
    … nei erdvės žvilgsniui (o ne žvilgniui)


  18. Prekybcentriai tenkina nesibaigiančius saviegoistų žydkalėdinius akcijinius poreikius. Apart poreikių lūžtančių daiktų pasaulyje, taryt daugiau nepaliekama nieko – nei erdvės žvilgniui, nei erdvės.
    Vadinasi, erdvė yra brangiausia, negerbiamieji prie sandėlių daugiabučių gyventojai.

    CHA

  19. jei uzstatys ta visa tarp isilgai prospekto, tai as nepritariu. man visai fain ta atidaryta erdve i prospekta. prekybcentri galima po zeme pakist. arba pusiau po zeme. o autobusai gali buti mazdaug 2m altitudeje. visaip galima, jei su galva dirbant.

  20. Gal ir pražiopsojau, bet tekste nemačiau žodžio Maxima. Jei kai kam prekybos centro ir stoties junginio suvokimas baigiasi ties Vilniaus IKI, tuomet diskusija neįmanoma.

  21. uzsisvajojote p.Andriau R. durkite pirstu bent i viena MAXIMA , kurioje noretumete praleisti laisvalaiki ir paziopsoti kavineje pro langaaa a ? i Zaliakalnio slaitus, autobusus, pauostyti slapimo kvepalu, pasigrozeti cigonelem ar bomziukais kaip antai Vilniaus stoties ‘IKI’.
    nepateisinu 3 kioskeliu, bet yra ir kitokios paskirties pasatatu ar jums yra tik ‘akropolis’, ‘nekropolis’ ir toliau tik architekturinio rastingumo nuopolis..

  22. „… įvairūs įtraukimai, KORDONJERAI Putvinskio g. prieš Menininkų…“ šiaip tai „cour d’honneur“ – „garbės kiemas“ (pranc.) bent jau „kurdoneru“ lietuviškai tariant galėtų būt…

  23. Nematau visiškai problemos. Problemą matysiu jei prekybos centro projektas bus blogas. Jei gerbiamas Palys prisimintų kaip autobusų stotys atrodo didesniuose miestuose, tai galbūt galėtų argumentus dėlioti kitaip. Šiuo metu autobusų/traukinių stotys ir yra prekybos centrai į kuriuos atvažiavę keleiviai pajaučia miesto ritmą. Būtų visai smagu turėti toje vietoje prekybos centrą integruotą su stotimi, kuriame būtų kavinė su vaizdu į pačią stotį ir tuos visų sudievinamus Žaliakalnio šlaitus. Nesunkiai įsivaizduoju nuostabų projektą. Tuščia vieta ir tie trys kioskeliai prie stoties nėra „didmiesčio pulsas“ gerbiamieji.

  24. del emigrantu gerbiamieji zasinaij , niekas nepalieka namu jei ten yra gerai . paieskokit kaltu . ir neputokit ant tu kurie vaziuoja is namu .

  25. kudel jus uzsipuolet architekte , kitos bufetininkes uz pinigus netokius dalykus przidentams daro …

  26. ne „uzmaskuota sostine“, o „emigrantu sostine“

  27. Kai Kaunas ima skelbtis, kad investuos i savo ivaizdi, kad pritrauktu daugiau atvykstanciu, as visa laik pagalvoju, stoti susitvarkytu pirmiausiai. Bet kai ta stoti nutaria uzleisti kokiai nors Maximai, tai ir joks ivaizdis nebepades. Nuprotejes miestas ir tiek.

Rašyti komentarą

Susije straipsniai

Nemunas

SUPLANAVO ATEITĮ: Vyriausybė patvirtino Lietuvos teritorijos bendrąjį planą

2021 rugsėjo 301 KomentarasPILOTAS.LT

Vakar Vyriausybė pritarė Aplinkos ministerijos kartu su kitomis ministerijomis, ekspertais ir mokslininkais parengtam Lietuvos Respublikos teritorijos bendrajam planui (LRBP). Šis planavimo dokumentas numato, kaip artimiausią dešimtmetį

Heritas

PAVELDO ĮKROVIMAS: Tarptautinis kultūros paveldo festivalis „Heritas“

2021 rugsėjo 24Be komentarųPILOTAS.LT

Rugsėjo 23 – 25 dienomis vyksta tarptautinis kultūros paveldo festivalis „Heritas‘21“. Ketvirtus metus vyksiantis paveldo festivalis vienija specialistus iš visos Lietuvos ir užsienio, valstybės bei

stoti_ga_210900_e01_xxx

LAUKTOS STATYBOS GARGŽDUOSE: Pavasarį turės naują autobusų stotį

2021 rugsėjo 31 KomentarasPILOTAS.LT

Gargžduose pradėti paruošiamieji autobusų stoties statybos darbai. Planuojama, jog naujas statinys duris atvers jau ateinantį pavasarį. Naujoji autobusų stotis statoma šalia senosios, kur anksčiau buvo

Kauno Bernardinų vienuolyno su Šv. Jurgio Kankinio bažnyčia kompleksas tvarkomas nuo 2009-ųjų. Foto: ©PILOTAS.LT

ĮTRAUKIANTIS PAVELDAS: Sukvies simboliškosios Europos paveldo dienos

2021 rugsėjo 1Be komentarųPILOTAS.LT

Europos paveldo dienos (EPD) šiemet kviečia intriguojančia tema „Įtraukiantis paveldas“. Tai ne tik vienas simboliškiausių Europos Tarybos inicijuotų renginių, bet jau nuoširdžiai pamėgtas visose penkiasdešimtyje

Latvijos nacionalinė koncertų salė

LATVIJOS NACIONALINĖ KONCERTŲ SALĖ: Rasti vietą padeda lietuvių urbanistai

2021 rugpjūčio 19Be komentarųPILOTAS.LT

Jau 3 dešimtmečius Latvijoje verda diskusijos: vieningai sutariant, kad šaliai reikalinga reprezentatyvi nacionalinė koncertų salė, kategoriškai nesutariama ir nesusitariama, kurioje vietoje ji turėtų iškilti. Į kunkuliuojančią

Fixus mobilis

PAVELDO MOKYMAI NERINGOJE: Rugsėji lankysis „FIXUS Mobilis“ komanda

2021 rugpjūčio 18Be komentarųPILOTAS.LT

Projekto „FIXUS Mobilis“ komanda rugsėjį Nidoje ir Juodkrantėje rengia konsultacijas ir praktinius mokymus kultūros paveldo objektų, istorinių statinių valdytojams ir suinteresuotai visuomenei. VISKAS PRASIDEDA NUO

Edmundas Benetis

VIENAS LAUKE KARYS: E.Benetis nesulaukia LAR paramos dėl Lietuvos bendrojo plano problemų

2021 liepos 274 KomentaraiPILOTAS.LT

Žinomas pajūrio architektas Edmundas Benetis kreipėsi į e-žurnalo Pilotas.LT redakciją dėl pagalbos. Architektui nesiseka bendrauti su Architektų rūmais visuomenei itin svarbiu klausimu. Gal kalti vasaros

Valdovų rūmai

REIKIA VIENINGOS SISTEMOS: Siūloma reorganizuoti Kultūros paveldo centrą

2021 liepos 23Be komentarųPILOTAS.LT

Duomenys apie atliktus kultūros paveldo tyrimus šiandien yra išsibarstę po skirtingas įstaigas, o vieningos skaitmeninimo sistemos nėra. Valstybinė kultūros paveldo komisija pasiūlė reorganizuoti Kultūros paveldo

UNESCO

KAUNO ŽYGIS Į UNESCO: Vyksta svarbi komiteto asamblėjos sesija

2021 liepos 20Be komentarųPILOTAS.LT

Prasidėjo UNESCO Pasaulio paveldo komiteto 44-oji asamblėjos sesija, kuri yra itin svarbi į UNESCO paveldo objektų sąrašą pretenduojančiam Kaunui. UNESCO Pasaulio paveldo komiteto 44-oji asamblėjos

polocko-g-g-orzikausko-nuotrauka

KULTŪROS PAVELDO KOMISIJA: Statybų procesai Vilniaus senamiestyje neramina

2021 liepos 14Be komentarųPILOTAS.LT

Statybų procesai Vilniaus senamiestyje neramina tiek specialistus, tiek aktyvią visuomenę. Skundų gausa Valstybinę kultūros paveldo komisiją paskatino susitikti su visuomenės atstovais. Paaiškėjo, kad nuogąstavimai nėra

Oginskių paveldas

DINGUSIO PAVELDO SUGRĮŽIMAS: Oginskius menanti paroda Rietave

2021 birželio 4Be komentarųPILOTAS.LT

Rietavo Oginskių kultūros istorijos muziejus šiandien atidaro parodą „Dingusio paveldo sugrįžimas“. Tai kartu ir kvietimas nauju žvilgsniu įvertinti šių praradimų mastą, raginimas imtis aktyvaus vaidmens

Ąžuolyno giraitė

ĄŽUOLYNO GIRAITĖ: Klaipėdoje užbaigtas 8,5 ha teritorijos tvarkymo projektas

2021 kovo 19Be komentarųPILOTAS.LT

Klaipėdoje ką tik užbaigtas 8,5 ha Ąžuolyno giraitės teritorijos tvarkymo projektas. Tarp Kauno ir Paryžiaus Komunos gatvių prieš 40 metų įrengtame parke buvo naujai suformuotos

stoti_ko_210300_e01_xxx

SKELBIAMAS TARPTAUTINIS KONKURSAS: Vilniui reikia ikoniškos geležinkelio stoties idėjų

2021 kovo 48 KomentaraiPILOTAS.LT

Stoties rajoną iš esmės pertvarkyti ketinantis Vilnius, kartu su „Lietuvos geležinkeliais“ (LTG), ką tik paskelbė tarptautinį architektūros konkursą geriausiam pasiūlymui atrinkti. Tokio kompleksiškumo konkursas, kai

Siesikų dvaro sodyba

DAUGIAU PARAMOS PAVELDOTVARKAI: Papildomai paskirta 2 mln. eurų

2021 kovo 3Be komentarųPILOTAS.LT

Šių metų valstybės biudžete paveldui tvarkyti numatyti papildomi 2 mln. eurų. Kaip praneša Kultūros ministerija, papildomos lėšos leis ne tik tęsti seniau jau pradėtus tvarkybos

NEOM

URBANISTINĖ LINIJA: Dykumoje kuriamas 170 kilometrų ilgio miestas

2021 sausio 189 KomentaraiPILOTAS.LT

Saudo Arabijos sosto įpėdinis princas Mohammedas bin Salmanas neseniai pristatė itin ambicingą koncepciją per 100 mylių ilgio linijinio miesto, pavadinto „The Line“ (liet. „Linija“). Tai bus

Ąžuolyno giraitė

KLAIPĖDOJE ATGIJO PARKAS: Užbaigti Ąžuolyno giraitės atnaujinimo darbai

2021 sausio 6Be komentarųPILOTAS.LT

Klaipėdos Ąžuolyno giraitėje ką tik baigti atnaujinimo darbai. Atnaujinant parką, įrengtos įvairios sporto aikštelės, o vakarinėje teritorijos dalyje šalia tvenkinio buvo sukurta pasyvaus poilsio zona.

Malūnas

PASAKOJIMAI APIE MALŪNUS: Viešų paskaitų ciklas virtualiai

2020 gruodžio 17Be komentarųPILOTAS.LT

Projektas „Šiaurės sparnai: istorinių vėjo malūnų atminties archyvas“ skirtas Lietuvos vėjo malūnų paveldo tyrimams ir sklaidai, malūnų istorijai, atminčiai, išsaugojimo ir atgaivinimo klausimams. Vienas iš

Kauno Naujamiestis

KAUNO NAUJAMIESČIO KODAS: Urbanistinių kūrybinių dirbtuvių rezultatų pristatymas

2020 gruodžio 16Be komentarųPILOTAS.LT

Šį rudenį Kaune surengtos urbanistinės kūrybinės dirbtuvės „Naujamiesčio kodas“. Rytoj rengiamame šių dirbtuvių rezultatų pristatyme bus pristatytos jose gimusios urbanistinės gairės Kauno Naujamiesčiui. Gruodžio 17

Sprendimas dėl Kauno modernizmo architektūros įtraukimo į UNESCO Pasaulio paveldo sąrašą bus priimtas kitų metų asamblėjoje.  Foto: ©PILOTAS.LT

UNESCO PASAULIO PAVELDAS LIETUVOJE: Lūkesčiai, prioritetai ir galimybės

2020 gruodžio 10Be komentarųPILOTAS.LT

Seimas 2020-uosius yra paskelbęs UNESCO pasaulio paveldo Lietuvoje metais. Sėkmingas Kauno modernizmo architektūros kelias link Pasaulio paveldo sąrašo – ryškiausias šių metų rezultatas. UNESCO pasaulio

Merkinė

LIETUVOS URBANISTINIS FORUMAS: Apie iššūkius saugomose teritorijose

2020 gruodžio 8Be komentarųPILOTAS.LT

Aplinkos ministerija rengia XIV Lietuvos urbanistinį forumą. Šiemetinė tema – „Urbanizacijos iššūkiai saugomose teritorijose: kaip atrasti interesų darną?“. Forumas vyks nuotoliniu būdu. Gruodžio 18 dieną

Šančiai

KURS ŠANČIŲ VIZIJĄ: Pirmą kartą Lietuvoje projektą inicijuoja bendruomenė

2020 lapkričio 271 KomentarasPILOTAS.LT

Šančiai – išskirtinė Kauno miesto teritorija, kurią, pasak šančiškių, reikia išsaugoti ir puoselėti, tačiau ir pritaikyti šiandienos gyventojų poreikiams. Dėl šios priežasties Žemųjų Šančių gyventojai

Panevėžys

PANEVĖŽIO REGIONO JUNGTIS: Įsteigta regiono plėtros taryba

2020 lapkričio 23Be komentarųPILOTAS.LT

Panevėžio regionas planuoja sinchronizuoti plėtrą – tam jau įsteigta regiono plėtros taryba. Pirmas numatomas jos darbas – bendrojo regioninio plėtros plano patvirtinimas. Pirmininkaujant Panevėžio miesto

Kurmėnų mokykla

AMERIKONIŠKA KURNĖNŲ MOKYKLA: Prikėlė tarpukario mecenatystės pavyzdį

2020 lapkričio 161 KomentarasPILOTAS.LT

Tarpukariu statyta, tačiau daugiau kaip dešimtmetį neveikusi ir nykusi, Kurnėnų pagrindinė mokykla vėl atgavo pirminę išvaizdą. Šis Amerikos lietuvio suprojektuotas ir padovanotas pastatas prie Alytaus-Simno

after_su_201100_tit2_xxx

LIETUVIŠKA DĖLIONĖ SUOMIJOJE: „After Party“ duetas pildo šalies architektūros istoriją

Jaunas ir ambicingas architektų Giedriaus Mamavičiaus ir Gabrielės Ubarevičiūtės duetas neseniai įspūdingai papildė lietuvių dalyvavimo užsienio architektūros konkursuose istoriją. Pasitelkę kelis kolegas iš užsienio, jie šį mėnesį

Atvirasis urbanistikos muziejus

GYVOSIOS ERDVĖS: Atvirąjį urbanistikos muziejų pristatanti paroda

2020 spalio 23Be komentarųPILOTAS.LT

Lietuvos architektų sąjungos Klaipėdos apskrities organizacijoje atidaroma Tomo S. Butkaus paroda „Gyvosios erdvės“. Tai 7 skirtingo ilgumo pasakojimai, apimantys skirtingus laikotarpius, miestovaizdžius ir urbanistines struktūras.