Lietuvos miestovaizdžiuose kultūra nedominuoja. Prieš 40metų pastatytas Šiuolaikinio meno centras ir Opera Vilniuje – bene vieninteliai pastatai, reprezentuojantys kultūrą mieste monumentaliu formatu ir atviru fasadu. Kitais atvejais, mūsų kultūrinė architektūra antraplanė, kukli, nelendanti į pagrindines miestų panoramas, nesitransformuojanti į išskirtinę „atvirukinę“ architektūrą. Pagrindinius mūsų miestovaizdžių bruožus vizualiai tebekuria bankai, prekybcentriai ir bažnyčios.
Postrevoliucinė konversija Vilniuje, prieš porą metų pasibaigusi nelauktai elegantišku Nacionalinės dailės galerijos apsireiškimu dešiniajame Neries krante, atrodo, nutraukė dešimtmečiais trukusį kultūrinės architektūros partizanavimą šalutinėse gatvėse ir šalutinėse erdvėse. Juolab, kad ir greta spurdantis ambicingas MMC vulkanas yra pritvinkęs ketinimų ateiti į sostinės panoramą su išskirtine kultūrine architektūra. Gal būtent šis galerijų tandemas netrukus taps reikšmingu kultūriniu matmeniu Vilniaus miestovaizdyje, kurį ignoruoti netgi kultūriniams trumparegiams taps nebepatogu.
ARCHITEKTAI MUZIKINĮ STUMIA PRIE VANDENS
Klaipėda taip pat ambicingai ėmėsi urbanistinio miestovaizdžio kultūrinimo. Čia ką tik baigėsi Architektų sąjungos skelbtas atviras architektūrinis-urbanistinis konkursas naujo Klaipėdos valstybinio muzikinio teatro vietai parinkti.
Nors konkurso organizatoriai nurodė dalyviams išanalizuoti 4 galimas teatro statybos vietas (esama Muzikinio teatro vieta Danės g.; teritorija prie Danės upės greta „Teo.lt“ pastato Danės g.; buvusios „Laivitės“ teritorija; Vasaros koncertų estrados teritorija), net 5 iš 6 projektų autoriai naujajam teatrui siūlė vietą greta uosto kanalo ir Danės žiočių, buvusioje „Laivitės“ teritorijoje. Išskirtinės miesto ląstelės greta uosto kanalo architektūrinė trauka, pasirodo, tokia stipri, kad ko gero net bus įstūmusi Klaipėdos architektus į savotišką hipnozę – konkursas iškėlė daugiau klausimų negu atsakymų.
Be abejonės, išskirtinis kultūrinis objektas ant jūrinio kranto, jau seniai tapo ne vieno uostamiesčio panoramine ikona. Oslas, Stokholmas, Gioteborgas, Kopenhaga, Hamburgas, praskynę kelią kultūriniams pastatams į uostų akvatorijas, ne tik susikūrė stiprius architektūrinius identiteto ženklus, bet ir įrodė, kad kokybiška kultūros ir laivybos gretimybė generuoja dinamišką ir įtaigią urbanistinę erdvę. Taip radosi ne tik vizualiniai, bet ir funkciniai miestų branduoliai, kurių gravitacija tapo itin reikšminga.
MEMELIS KERTA MIESTUI LANGĄ Į JŪRĄ
Klaipėdos miestovaidžio humanizavime, deja, euforijos gerokai mažiau. Žinoma, beveik šimtmetį už uosto tvoros pratūnojusiam miestui, nėra lengva išsivaduoti iš kompleksų, nors pastarąjį dešimtmetį urbanistiniai bandymai „pasirodyti jūrai“ vis labiau pastebimi. Kantriai piliavietės teritoriją masažuojantis „Jūros vartų“ projektas jau beveik tapo marinistine miesto centro dalimi, o kitame Danės krante iš uosto infrastruktūros „ištrūkęs“ buvusios laivų remonto įmonės „Laivitė“ sklypas dar tik žengia pirmuosius žingsnius vietos „įcentrinimo“ link.
Naujasis teritorijos savininkas „Memelio miestas“ prieš porą metų surengė konkursą, kurį laimėjo jungtinis architektūrinių firmų ARCHES ir SCHMIDT/HAMMER/LASSEN kolektyvas. Vilniečiai ir danai multifunkciniame, beveik 7 ha kvartale, nupaišė daugiabučių (32.326 kv.m), biurų (25.355 kv.m), parduotuvių (19.308 kv.m), viešbutį (18.412 kv.m), konferencijų salių (2.100 kv.m), sveikatingumo centrų (4.213 kv.m), kazino (1.030 kv.m), restoranų (1.192 kv.m) ir kitų patalpų (apie 3.000 kv.m). Užstatymas numatytas tankus, bet ne itin aukštas, iki 30 metrų.
“Memelio miesto” generalinis direktorius Darius Anužis sakė portalui PILOTAS.LT, kad konkursiniai pasiūlymai statyti naująjį Klaipėdos muzikinį teatrą “Memelio miesto” zonoje “yra įdomūs ir praturtintų būsimą kvartalą”. Direktorius pripažino, kad jau seniau galvota, jog naujos kokybės kvartale ant uosto kanalo kranto galėtų atsirasti ir stambesnis kultūrinis objektas, tačiau tai nėra NT vystytojo kompetencija. D.Anužis teigė, kad pakoreguotame Klaipėdos bendrajame plane, buvusioje „Laivitės“ teritorijoje nurodyta „uosto konversijos zona“ ir paskirtis „kita“. O tai reiškia, anot direktoriaus, kad įvertinus visas aplinkybes, miestas nutarė, kad uosto krova „Laivitės“ teritorijoje nėra racionali ir objektyviai tikslingiau teritoriją naudoti gyvenamajai, komercinei ir pramogų funkcijai.
UOSTO DIREKCIJA: NIEKADA NESUTIKSIME
Atrodo, kad teritorijos savininko ir Klaipėdos savivaldybės pozicijos dėl vietos paskirties iš tiesų sutampa, nes konkurso, numačiusio Klaipėdos muzikinį statyti „Memelio mieste“, vertinimo komisijai vadovavo pats miesto meras V.Grubliauskas, joje dirbo ir miesto vyr. architektas A.Mureika. Deja, Klaipėdos valstybinio jūrų uosto direkcijos, kuriai priklauso visos uoste esančios krantinės ir visa akvatorija, pozicija yra absoliučiai priešinga. Įmonės generalinis direktorius Eugenijus Gentvilas iš karto po konkurso griežtu raštu torpedavo laisvamanių aljansą – pradedant Klaipėdos architektų organizacija, savivaldybe ir baigiant Klaipėdos muzikiniu teatru bei Kultūros ministerija.
Uosto direkcija teigia, kad „uosto žemė su joje esančia infrastruktūra – krantinėmis – turi būti naudojama uosto funkcinei paskirčiai, su laivyba susijusiai ūkinei ir komercinei veiklai“. Uosto direkcija nustebusi, kad teatro „vietos parinkimo konkurso organizatoriai laisvai interpretavo parenkamos vietos esamą statusą, siūlydami parinkti teritoriją, kuri nėra naudojama savivaldos reikmėms“. Uosto direkcija mano, kad „sąlygų rengėjai sąmoningai ir jau ne pirmą kartą bando realizuoti architektų sumanymus uosto teritorijų sąskaita, ignoruodami net ir tą faktą, kad visos uosto krantinės yra strateginę reikšmę nacionaliniam saugumui turintys statiniai“.
Kad neliktų abejonių, Uosto direkcija patikina, kad „niekada nesutiks, kad Muzikinio teatro ar kitų objektų statybai būtų parinktos vietos uosto akvatorijoje ar teritorijoje. Nes naujos statybos neturi trukdyti brangiai kainavusių uosto krantinių panaudojimui pagal jų tiesioginę paskirtį“.
KULTŪROS MINISTRAS: PROJEKTAS PER ANKSTYVAS
Čia dera paaiškinti, kad konkursą laimėjęs projektas, numatė Muzikinį teatrą statyti ne „Memelio miesto“ sklype, o greta – vadinamoje „Kaušo“ akvatorijoje tarp uosto krantinių Nr.23, Nr.24, Nr.25, sudarančių pusiau uždarą baseiną. Taigi, iš tikrųjų Muzikinis teatras, sumanytas Klaipėdos valstybinio jūrų uosto „teritoriniuose vandenyse“, tapo pastarajam „maloniu“ siurprizu.
Gal tai, kad Uosto direkcija apie tokį „kultūrinį desantą“ sužino paskutinė, tėra konkurso organizatorių taktika, tikintis, kad intensyvioje žiniasklaidos šviesoje pavyks lengviau įtikinti uosto šeimininką dėl išimties. Tačiau Klapėdos savivaldybės Urbanistinės plėtros departamento direktorius Kastytis Macijauskas taip nemano. Portalui PILOTAS.LT jis paaiškino, kad „dėl kultūrinio pastato statybos uosto infrastruktūros zonoje ir uosto akvatorijoje gali iškilti begalė juridinių problemų, kurių Klaipėda viena bus tiesiog nepajėgi išspręsti“. K.Macijausko manymu, pagal galiojančius įstatymus, „šiandien pastatyti teatrą Klaipėdos uosto akvatorijoje galimybių nėra, nors pati idėja ir viliojanti“. Be to, direktorius mano, kad tokia statyba būtų „nepateisinamai brangi“.
Dar skeptiškiau naujo Klaipėdos muzikinio teatro galimybes iškilti uosto teritorijoje apibūdino kultūros ministras. Portalui PILOTAS.LT Arūnas Gelūnas sakė, kad „šiandien tokio pobūdžio architektūrinės fantazijos atrodo pernelyg paaugliškai.“ „Kai aš išgirstu, jog klaipėdiečiai sumąstė statyti naują teatrą vandenyje ir tam reikėtų kuklių 150 milijonų, tai imu sarkastiškai galvoti, kad arba jie nemato ekonominės situacijos už lango, arba turi kažkokį stebuklingą mecenatą, tik jo vardo dar nesako. Ministerija tokių pinigų neturi ir apčiuopiamoje perspektyvoje neturės,“- teigė A.Gelūnas.
Ministras paaiškino, kad vidutiniškai 100 milijonų litų kasmet kultūrinės infrastruktūros plėtrai gaunamų iš valstybės biudžeto neužtenka užbaigti netgi pradėtoms M.Mažvydo bibliotekos, M.K.Čiurlionio muziejaus, Vilniaus, Kauno teatrų ir smulkesnių objektų rekonstrukcijoms. Anot A.Gelūno, svajoti apie tokio masto naujus projektus bus mandagu nebent nuo 2014-ųjų, kai prasidės sekantis Europos struktūrinių fondų finansavimo etapas.
NEČEMPIONIŠKAS LAUREATŲ ĮVARTIS
Žinoma, kol investicinių galimybių nėra, galbūt Klaipėdos savivaldybė rastų galimybių viena „stumti“ Teatro vandenyje eskizą klampiais projektų derinimų maršrutais ir lygiagrečiai ieškoti pinigų užsieniuose. Tačiau ir čia tyko slidūs paviršiai.
Visų pirma, dėl to, konkurso laureatai (firma „Andrijauskas ir partneriai“, architektai: E.Andrijauskas, R.Amšiejus, M.Černiūtė-Amšiejienė, R.Rakevičius, A.Jašinas, A.Baužys) leido sau be didesnio kupiūravimo klonuoti pasaulyje garsų „Snohettos“ operos embrioną klaipėdietiškame kontekste, tarsi nuduodami, jog vietos parinkimo konkursuose įskaitomi ir ranka įmušti įvarčiai. Ką tuo metu veikė vertinimo komisija,- galės savo seminaruose nagrinėti meno istorikės. Aišku viena, kad pasirodžius su tokiu „originaliu sumanymu“ padorioje Europos kompanijoje, grės neišvengiama pajuoka ir pažeminimas.
Apskritai šiandieniniame kontekste kultūrinio objekto statybą prie vandens skelbti progresyvia ir drąsia, galima nebent Lietuvos ūkininkų suvažiavime. Jeigu suskaičiuotume, kiek pasaulio miestų tą jau padarė ženkliai anksčiau, greičiausiai paaiškėtų, kad nūnai teatrus prie vandens stato visi, kurie tik to vandens turi.
„UOSTO IŠIMTIES“ ĮDARBINIMAS MIESTUI
Taigi, padėjus pionieriškas vėliavas į šalį, derėtų ramiai ir racionaliai padiskutuoti apie optimalią ir integralią struktūrą „Memelio miesto“ teritorijoje, kad naujasis urbanistinis „solistas“ neatsidurtų neapgalvotoje funkcinėje ir kultūrinėje tremtyje. Kad visa teritorija, tapusi uosto išimtimi, intensyviai dirbtų miesto centro branduoliu. Be to, reikėtų turėti omeny, kad statyti mažesnį nei 1.000 vietų modernų muzikinį teatrą šiandien neracionalu ekonomiškai, o Klaipėda vargu ar pajėgtų išlaikyti trupę, gebančią telkti didesnę nei Vilniuje „operinę“ auditoriją ne tik į „Snieguolės ir septynių nykštukų“ premjerą, bet bent jau, kas savaitę…
Taigi, gali paaiškėti, kad optimali Klaipėdos jūrinio fasado „solisto“ paskirtis – nebūtinai teatras. Tai gali būti ir kitas, septyninikštukiškai spinduliuojantis visuomeninis urbanistinis šviesulys niūriame uostamiesčio veide. Tereikia devynis kartus pamatuoti.
Neris
( 2012-03-08 )
Na, tai praejo puse metu beveik. Koks galutinis nutarimas del teatro uoste?
VIRGIS
( 2011-11-15 )
Pats sumanymas, miesta isvesti prie juros, yra labai sveikintinas. Taciau cia eksponuojamas projektas akivaizdziai pykstasi su paciu Memelio miesto kvartalu. Atrodo, kaip bobos besigrudancios i troleibusa stoteleje „Turgus“.
Klaipėda
( 2011-11-14 )
Linui – Tamstos mintys yra eretiškos ir vien jau už tai esi vertas „uostininkų“ inkvizicijos. Tamsta užsigeidei informacijos? Jeigu Tu nesi uosto krantinių ar teritorijų nuomininkas, tai uosto veikla ir veiklos perspektyvos yra Tau ir miestiečiams TABU. Jeigu Tu nenori kad, Tavo mieste bei jo centre statytų ne vieną , o kas kelis šimtus metrų ( kiekvienam nuomininkui) po trąšų, skystų produktų, cemento, naftos produktų terminalus ( dabar tai jau vadinama ir keleivių) tai Tu esi valstybės pamatų griovėjas, o dar jei nenori ir dviejų skystų dujų terminalų tai jau esi gal ir grėsmė nacionaliniam saugumui.
Nustebau, bet mokslas išdrįso ir jau tyliai sako – http://www.tpa.vgtu.lt/upload/urban_zur/tpa_vol33_no4_211-224_truskauskiene.pdf
Deja, kaip ir prieš gerus tris dešimtmečius taip ir dabar, mūsų, tik jau naujas caras (buvęs mūsų rinktas meras) ir deja jau Klasco laikraštis rašo -http://www.lzinios.lt/Ekonomika/Verslas/Klaipeda-keicia-krantiniu-paskirti
Kol kas kalba skirtingų galaktikų gyventojai. Taigi, mūsų kaime nieko naujo – ateina Kalėdos ir jas švęs visi, gal net kartu.
informuota
( 2011-11-14 )
Turiu patikimu ziniu, kad visi konkurso dalyviai, isskyrus Andrijauska ir Staseviciute, pateike pretenzija del aibes pazeidimu konkurso metu. Tame skaiciuje ir del nuplagijuotos Oslo operos.
Dar vienas skandalas.
LIETRYTIS
( 2011-11-14 )
Lietrytis raso:
O tai, kad nugalėtojų darbe be skrupulų nukopijuotas geriausio 2009 metų Europos pastato – Oslo operos maketas, yra pokštas, aiškiai atskleidžiantis šio konkurso rengėjų ir dalyvių tikslus.
Pardon, tai kokie tie tikslai? Nesupratau.
RR
( 2011-11-14 )
DAS teisus – is juros atrodo, kad Klaipedos uostas stovi tuscioje vietoje. Miesto tarsi ir nera. Manau, kad nacionaliniai interesai galgi nebutu labai pazeisti, jei 200 metru kranto butu paskirta kulturai. Cia jau gal ne tik Klaipedos reikalas, bet ir pacios valstybes.
das
( 2011-11-14 )
Teatro vietoje Gentvilui tiktų trąšų sandelis ,tegul pabando atplaukti iš jūros , vaizdelis nekoks, vien kuro statinės ir trąšų sandeliai, puikiai pristato Lietuvą pasauliui…….
pokstininkas
( 2011-11-14 )
Ajajai, Andrijauskas bando „atsifutbolinti“ ir praso uzskaityti jo ivarti ranka, neva tai buvo POKSTAS 🙂
prasome visiems juoktis.
http://www.lrytas.lt/-13212532761319476755-operos-teatras-prie-vandens-uostamies%C4%8Dio-simbolis.htm
to kuku
( 2011-11-11 )
o tai kancas ir memelio mieste turi problemu?
ot traukia zmogu blatni projektai. nebetelpa kaune.
LAIKAS
( 2011-11-10 )
jeigu atsirastu geros valios ir savivaldybe su uostu ir su architektais ir su kulturos ministerija sestu rimtoms konsultacijoms, gal ir gautusi koks nors kompromisas. yra turkumu, bet yra ir privalumu sitam sumanyme is principo.
mnmn
( 2011-11-10 )
pritariu linui – prioritetus reikia susidelioti. pritariu ir klaipedieciams, norintiems ant kranto kulturinio objekto. cia kazkas jau rase, kad patraukus 50 m teatra nuo kranto, vizualinis rysys gi nedings. ir laivai gales svartuotis. kalbetis reikia.
KONKURSAS
( 2011-11-10 )
Apie kokį „konkursavimą“, „vietų parinkimą“ galima kalbėti, jei pagal šio „konkurso“ sąlygas net nebuvo analizuojamas VISAS Klaipėdos miestas, net ne VISA Klaipėdos miesto centrinė dalis ir net ne VISI Danės upės krantai? ‘Konkurso“ rengėjai a priori pasiūlė 4 vietas šiaurinėje Danės dalyje, iš kurių „konkurso“ dalyviai sėkmingai ir išrinko sklypą Valstybinio jūrų uosto … akvatorijoje! Nė vienas iš „konkurso“ dalyvių net nepabandė siūlyti (t.y. ieškoti) kitų Klaipėdos muzikinio teatro vietų, nes, matyt, ir „konkursantams“, ir „konkurso“ rengėjams ir taip iš anksto buvo aišku, iš ko reikia rinktis. Ir pasirinko… „Konkurso“ komisijo palaiminta laureatų mintis perkelti kelis dešimtmečius pačiame miesto centre veikiančio Muzikinio teatro pastatą kokiais 700 metrų arčiau link vandens (mūsų atveju – visškai į vandenį), žinoma, pati savaime jau yra labai originali. Beje, dar vienas „konkurso“ prizininkas „parinko“ kitą naują Muzikinio teatro vietą, toje pačioje Danės gatvėje,tik kitoje jos pusėje už kokių … 300 metrų nuo šiuo metu stovinčio Muzikinio teatro. Fantazuoti apie veikiančio Muzikinį teatro „stumdymą“palei Danės gatvę ir upę, žinoma, galima, bet kiek pagrįstas tas malonumas malonumas, kurio kaina – apie 150 milijonų litų?.. Šou turi tęstis?..
Linas
( 2011-11-10 )
Gal vertėtų labiau pasidomėti jūrinio uosto svarba Lietuvai ir pamėginti įvertinti kiek naudos tas vienas ar kitas šimtas metrų pakrantės (uoste) duoda ne tik Klaipėdai bent ir visai valstybei. Gal yra objektyvios priežastys, kodėl šis uostas yra nacionalinės svarbos objektas. Atsivertus pasaulio ar europos atlasą net plika akimi galima įžiūrėti, kuo kiekvieno šimto metrų pakrantės svarba skiriasi Lietuvoje ir Helsinkyje, Osle, Stokholme, Sidnėjuje. Tai gal verta sudėti prioritetus tinkama eile, ir tiesiog surasti tinkamesnę vietą tokiam objektui. Aš tikrai norėčiau, kad Lietuva turėtų pajūrio kiek jo turi Latvija, Švedija ar Didžioji Britanija, bet to nėra. Matyt dėl to paties nesinori, kad kad Kuršių Nerija nepavirstų Palanga.
kuku
( 2011-11-09 )
kodel karalius nestoja ginti kanco? kur kovotajas uz teisybe dingo?
Naglis Puteikis
( 2011-11-09 )
Dėl straipsnyje paminėtų konkrečių UAB „Memelio miesto“ akcininkų ketinimų užstatyti buv. „Laivitės“ teritoriją keliomis dešimtimis tūkstančių kv.metrų butais ir biurais: gal ir realu būtų, jei į Klaipėdą persikeltų dauguma kurio nors rajoninės reikšmės Lietuvos miestas gyventojų arba bet kurio Kinijos miestelio gyventojų. Bet Lietuvos gyventojų skaičiui mažėjant ir senėjant, o pragyvenimo lygiui ne itin sparčiai kylant kol kas tai ne itin realu.
UAB „Memelio miesto“ savininkai,matyt, nori parduoti savo nekilnojamą turtą toje vietoje, tai tas teatro projektas pakeltų vertę, nes neva padaugėtų žmonių ten besilankančių. Čia tie patys akcininkai valdo, kurie 6 stiklainius nori statyti H.Manto g.11 vietoj buv.“Vaivos“ kino teatro.
Pabaigai – malonu skaityti profesionalią profesionalaus architekto recenziją. Šokiravo šie teiginiai: „…konkurso laureatai (firma „Andrijauskas ir partneriai“, architektai: E.Andrijauskas, R.Amšiejus, M.Černiūtė-Amšiejienė, R.Rakevičius, A.Jašinas, A.Baužys) leido sau be didesnio kupiūravimo klonuoti pasaulyje garsų „Snohettos“ operos embrioną klaipėdietiškame kontekste, tarsi nuduodami, jog vietos parinkimo konkursuose įskaitomi ir ranka įmušti įvarčiai. Ką tuo metu veikė vertinimo komisija,- galės savo seminaruose nagrinėti meno istorikės. Aišku viena, kad pasirodžius su tokiu „originaliu sumanymu“ padorioje Europos kompanijoje, grės neišvengiama pajuoka ir pažeminimas.
Apskritai šiandieniniame kontekste kultūrinio objekto statybą prie vandens skelbti progresyvia ir drąsia, galima nebent Lietuvos ūkininkų suvažiavime. Jeigu suskaičiuotume, kiek pasaulio miestų tą jau padarė ženkliai anksčiau, greičiausiai paaiškėtų, kad nūnai teatrus prie vandens stato visi, kurie tik to vandens turi.“
uz
( 2011-11-09 )
uz minskui parduotus VILMANTUS RUTKAUSKUS.
Vilmantas Rutkauskas
( 2011-11-09 )
Ar išvis būtų UŽ KĄ pastatyti. Už parduotas žuvis ?
tu guoda
( 2011-11-09 )
o gal is tiesu masei ant teatro nusisvilpt?
gal klaipeda nelabai priaugusi dideliam muzikiniam teatrui?
gal teatras reikalingas tik architektams, kad isisamzintu visose klaipedos atvirutese, kaip raso pilotas?
architektas 2
( 2011-11-09 )
Konkurso organizatoriai neturetu elgtis kaip kaprizingi vaikai. Viena – jie turi suvokti , kad turime vieninteli jurini uosta ir visu pareiga ji stiprinti, o ne silpninti. Antra – jeigu jau teatras statomas taip atokiai nuo kitu kulturiniu objektu, jam butinas ir tam tikras kulturinis palaikymas Memelio Mieste. Trecia – jo atsitraukimas nuo mariu ir priartejimas prie Danes niekiek nesusilpnintu projekto, o uosto interesas liktu nepazeistas.
Guoda
( 2011-11-09 )
Gentvilo ir Geluno pozicijos absoliuciai sokiravo. nors masei ant teatro gal nusisvilpt, bet noretusi, kad bent tokius postus uzimantys zmones butu pakankamai issilavine, placiai mastantys, mate pasaulio ir linkintys gero Lietuvai. deja, yla kyso is maiso…
rugys
( 2011-11-09 )
Nevykusi Oslo operhauzo kopija.
Nevykes galvojimas, kad uoste vanduo yra visu.
Nevykes darymas projektu del ziurejimosi.
architektas
( 2011-11-09 )
Gal gelėtų kas nors priminti ,kiek jūrinių uostų Lietuva šiandien turi?
ir gal patikėkime ,kad p. Eugenijaus Gentvilo pažiūris į uosto ir pačios Klaipėdos raidą nėra toks ribotas ,kaip konkurso organizatorių , vertinimo komisijos ,beje ,taip pat…
Augustinas
( 2011-11-09 )
Maniau, kad šiuo variantu bus siūloma teatrą talpinti pačiame „Memelio mieste“ – tai būtų buvę lygiai taip pat prie vandens. Vėliau pamaniau, kad jei konkursas įvyko-baigėsi būtent taip, tai jau miestas yra su uostu sutaręs dėl tokios teritorijos, kaip beje, ir su „Memelio miestu“. Jeigu ne – toks priojektavimas ir konkurso rezultatai yra tik būsimų ateities norų pareiškimas. Jei Klaipėdai to teatro nereikia – galima šitaip žaisti iki begalybės.
O teatro tikrai reikia. Salė turėtų talpinti apie 800 žiūrovų, pasižymėti bepriekaištinga akustika, turėti gerą sceną ir talpią orkestrinę. Būtent apie tai miesto valdžiai ir architektams pirmiausiai rekėtų galvoti.
Žiūrovų tikrai netrūktų. Tai būtų LT Vakarų regiono svarbiausias (muzikinis) teatras.
Sauliuss
( 2011-11-09 )
Kas per nevykus Oslo operhauso kopija. Ką jau neįmanoma suualvot kažko naujo kolegos ar kaip čia yra?
Algis
( 2011-11-09 )
O kam Klaipėdai toks didelis teatras? Kam reikalingas Memelio miestelis – juk butų rinka perpildyta. Yra rinktis iš 23 aukšto vaizdo į marias, arba ramaus gražaus namo priemiestyje.
Jeigu savivaldybė nori imtis darbo, tai siūlau jai investuoti į miesto infrastruktūra: pėsčiųjų ir dviratininkų keliai tarp miesto ir uosto, toliau tvarkomi keliai, privažiavimai. Rodyklės, žymos, informacija ir tt. Tai tikrai atsipirks ir vilios naujus gyventojus į Klaipėdą.
O naujas kultūros centras (kur jis bebūtų) turėtų gimti organiškai, iš poreikio miestiečiams.
uostas
( 2011-11-09 )
kol architekturos filosofai gincysis apie koncertu rumus tyliai ramiai prades augti Trojos arklys – memelio miestelis su visomis tvorelemis. kai isdygs miestelis filosofams atsiras daug darbo – parinkineti tapetu tekstureles ir derinti dureliu rankeneliu spalveles…ir visiems tam kartui bus lietuviskai gerai ir galesim vel filosofuot kur svartuoti keleivinius laivus ir kur svesti juros sventes ir kaip kompensuoti miestelio gyventojams uz paslijusia sveikata nuo uosto ir svenciu triuksmo.
SIOJE ISTORIJOJE VISAI KITUR „SUO UZKASTAS“
Paprastas
( 2011-11-09 )
Ura Gentvilui! Gal ponai architektai pageidautų, kad laivai būtų švartuojami kur nors Danės aukštupyje?
O gal pristatykim kultūros objektų palei visą uostą?
D
( 2011-11-09 )
Gentvilo pozicija buvo labai netiketa – iki siol laikiau ji kompetetingu pilieciu. Nejau jis rimtai mano, kad uosto teritorija visuomeniniams poreikiams turi buti planuojama pirmiausia asmeniskai su juo? Siulau surengti peticija uz teatro statybas uoste. Po tokiu keistu pasisakymu, uosto direkcija galetu likti ziurovais teatro projekte.