Šiuolaikinis prekybos centras jau ne utilitarus komercinės mašinos apvalkalas. Tai greičiau modernus multifunkcinis statinys, kuris gali tapti miesto architektūros orientyru, įgauti visuomeninio pastato bruožų ar net supanašėti su muziejumi. Pagal žinomos olandų projektavimo firmos „UN Studio“ projektą neseniai Pietų Korėjoje pastatytas komercinio centro „Galleria Centercity“ plastiškas eksterjeras puikuojasi didžiausiu pasaulyje šviečiančiu paviršiumi, o jo viduje greta parduotuvių galima pamatyti ir meno galerijas.
Pietų Korėjos Cheonano miesto naująjį prekybos centrą „Galleria Centercity“ iš pirmo žvilgsnio sunku būtų atskirti nuo šiuolaikinio kultūros ar sporto centro. Mat olandų firmos „UN Studio“ architektai šį 66.000 m² ploto prekybos centrą ir įsivaizdavo kaip muziejų ar žmonėms susiburti naudotiną vidaus erdvę.
Greta parduotuvių šieme neįprastame statinyje yra „maisto kiemelis“ bei įvairios kultūros bei visuomeninės erdvės su meno ir kultūros centru. Jo vidaus pagrindinis elementas – stogą siekiantis erdvus centrinis atrijus, kurį formuoja sraigto principu išdėstytos baltos aukštų plokštumos. Šios įspūdingos vidaus erdvės atmosferą kuria ne vien skirtingo skersmens pusapskritimo formų perdangų plokštumos, bet ir pastarųjų apačioje integruotos šviečiančios juostos.
Iš išorės statinį apgaubia daugiasluoksnis interaktyvus fasadas dėl kurio neįmanoma suprasti pastato vidaus struktūros ar suskaičiuoti jo aukštų. Dieną pastato eksterjetas yra monochrominio aplinką atspindinčio pavidalo, todėl tuomet svarbesnės pastato tūrio skulptūriškos savybės. Tačiau vakare dėl savo interaktyvaus kompiuteriu valdomo eksterjero „Galleria Centercity“ tarsi atgyja – prekybos centras nuolat keičia išvaizdą nušvisdamas viena ar kita spalva ar tiesiog žaižaruodamas įvairiaspalvėmis bangomis. Taip jo tūris įgauna kone virtualų charakterį.
Projekto autoriai iš firmos „UN Studio“ teigia, kad komercinio centro kaip muziejaus koncepciją pasufleravo patys Pietų azijiečiai, mėgstantys buriuotis ir susitikinėti prekybos centruose. Tačiau gali būti esame prie ištakų naujo tipo visuomeninio centro, kuriame komercija sugyventų su kultūra, muziejais. Tuo labiau, kad pastaruoju metu labai padaugėjo kultūrinių objektų, kurie labiau primena prekybos centrus.