Kauno tiltų konkursas

DĖSNIAI IR DĖSNINGUMAI: Kauno pėsčiųjų tiltų konkursą laimėjo jo didenybė racionalumas

PILOTAS.LT jau skelbė, kad 2 pėsčiųjų tiltų į Nemuno salą architektūros konkursą Kaune laimėjo KILD architektų kolektyvas – Petras Išora, Ivane Ksnelashvili, Dominykas Daunys bei UAB „TEC Infrastructure“. Jauni ir perspektyvūs architektūros kūrėjai anksčiau idėjų tvirtumą yra įrodę Seulo pėsčiųjų tilto tarptautinį konkurse. Jei tuomet sunku buvo nenustebti, pasižvalgius po Kauno tiltų konkurso projektus, jų pergalę galima laikyti dėsninga.

POREIKIS TILTAMS JAU PRIBRENDO

Naujų pėsčiųjų tiltų statyba į Nemuno salą Kauno centre brendo jau seniai. Jų svarbą miesto centro plėtrai prieš 12 metų pabrėžė antrajame šalies mieste viešėjęs garsus norvegų architektas Nielsas Torpas. Tuomet buvo galvojama apie urbanistinę plėtrą Aleksoto pusėje, „Žalgirio“ arenos statybą bei pačios salos gaivinimą. Kauno „Žalgirio“ arena Nemuno saloje senokai stūkso, atgijo ir pati sala, tapusi svarbia miestiečių rekreacijos vieta. Turint omenyje, jog vis realesnė Nacionalinio mokslo ir inovacijų centro „Mokslo sala“ statyba, įvykęs M.K.Čiurlionio koncertų salės kairiajame Nemuno krante architektūros konkursas (laimėtojas – architekto R.Paleko kolektyvas) bei vis garsiau kalbama apie jos gretimų teritorijų plėtrą, naujų tiltų statyba nūnai net aktualesnė nei anksčiau.
Planuojami tiltai ne mažiau svarbūs miestui yra architektūros bei įvaizdžio prasme. Mat jų vieta pačiame centre perša mintį apie šiuolaikinės architektūros vietoženklį, kuris galėtų prisidėti ne vien prie infrastruktūros plėtros, bet ir augintų miesto patrauklumą miestiečių bei turistų akyse.
2 tiltų į Nemuno salą architektūros konkursą pagaliau pasiryžusi paskelbti Kauno savivaldybė, jį surengti tradiciškai patikėjo VšĮ Kauno architektūros ir urbanistikos ekspertų taryba, vadovaujamą architektės Jūratės Merkevičienės. Konkurso objektas – pėsčiųjų ir dviratininkų eismui skirtos jungties – tiltų per Nemuno upę Kaune ties Nemuno salos vakariniu krantu, nuo Aleksoto iki salos ir nuo salos iki Karaliaus Mindaugo pr. projektinis pasiūlymas.

SUVILIOJO VOS KELIS KOLEKTYVUS

Vis dėlto nežinia, ar dėl vasaros karščių, ar palyginti kuklaus prizinio fondo ar dėl kūrybą ribojančių viešųjų pirkimų sąlygų, 2 tiltų į Nemuno salą architektūros konkursas laukto susidomėjimo nesulaukė. Prie to galėjo prisidėti tai, jog anksčiau įvykę svarbūs Kauno architektūriniai konkursai („Mokslo salos“, M.K.Čiurlionio koncertų salės, Kėdainių tilto ir kt.) kol kas skendi nežinioje, o kai kurių (pavyzdžiui, Vienybės aikštės rekonstrukcijos) rezultatai iš viso yra „ištrinti“. Ko gero, tokiame konkursiniame kontekste menkas dalyvių pajėgas galima būtų laikyti dėsningumu.
Išskirtine ir retai pasitaikančia galimybe patekti į šalies šiuolaikinės architektūros istoriją galiausia susiviliojo vos 8 kūrybiniai kolektyvai. Tačiau konkurencija projektuoti dar labiau sumažėjo vienam projektui neišpildžius formaliųjų pateikimo sąlygų – jis nebuvo nei vertinamas, nei eksponuojamas greta kitų darbų.
Konkursinius projektus vertino komisija, kurios daugumą sudarė architektai: Jūratė Merkevičienė (VšĮ KAUET direktorė, komisijos pirmininkė), Vilius Adomavičius („Vilius ir partneriai“ biuro vadovas), Vytautas Biekša („Processoffice“ biuro vadovas), Darius Čiuta, Rolandas Palekas („Paleko archstudija“ vadovas), Rimvydas Palys bei Gintaras Petrauskas, (Kauno m. savivaldybės administracijos direktorius), Nerijus Valatkevičius (Kauno m. savivaldybės Miesto planavimo ir architektūros sk. vedėjas), Rymantė Gudienė (KPD Kauno TP vyriausioji specialistė). Pateiktus darbus recenzavo architektai Gediminas Jurevičius bei Martynas Marozas. Konkurso ekspertai: hidrologas Antanas Dumbrauskas ir konstruktorius Saulius Zadlauskas.

VERTINIMO KOMISIJA IEŠKOJO SAUGIŲ SPRENDIMŲ

2 pėsčiųjų tiltų į Nemuno salą konkursiniai darbai išeksponuoti Kauno architektų namų palėpėje, kur įvyko ir jų aptarimas. 3-4 dešimtims susidomėjusių konkursu bei jų dalyviams recenzentai gana išsamiai, nors ne itin nuosekliai ir artikuliuotai, „perbėgo“ per pateiktų konkursinių idėjų architektūrinius-estetinius privalumus ir trūkumus (G.Jurevičius), urbanistinius-infrastruktūrinius spendimus (M.Marozas) bei iškulusius klausimus dėl siūlomų tiltų konstrukcijų ar hidrologijos (A.Dumbrauskas, S.Zadlauskas). Vis dėlto, reikia pastebėti, kad projektuojant objektą istorinio miesto centro pašonėje svarbu ne vien tai. Ne mažiau už įvairias technines smulkmenas šioje stadijoje aktualu pasigilinti kaip siūloma architektūra „kalbasi“ su Kauno centrinės dalies miestovaizdžiu, kaip įsiklauso į urbanistinę aplinką. Deja, Kauno savitumo ar identiteto klausimas šįkart buvo nutylėtas. Blogiausia, jog jį „nutylėjo“ ne vien architektūros konkurso recenzentai, bet ir daugumos pateiktų projektų autoriai. Atrodo, kad konkurso vertinimo komisijai šįkart teko rinkti ne geriausią architektūros idėją iš kelių tinkančių šiai išskirtinei miesto vietai, bet greičiau – kuo mažesnę blogybę ar racionaliausia ir, tuo pačiu, saugiausią variantą. Atrodo, kad šiais aspektais KILD architektų kolektyvo parengtam projektiniam pasiūlymui devizu „360“ tiesiog nebuvo lygių.
Konkurso projektai buvo vertinami pagal šiuos kriterijus: 1. urbanistinis integralumas; 2. originali ir vientisa architektūrinė idėja; 3. inovatyvumas ir atitiktis darnaus vystymosi principui; 4. projektavimo paslaugų kaina.

ESTETIKĄ „SURIŠO“ SU FUNKCIJA

Konkursą laimėjusių architektų P.Išoros, I.Ksnelashvili‘o, D.Daunio bei firmos „TEC Infrastructure“ sprendimas (1-oji vieta, 8.000 Eur. premija, užsakymas projektuoti), nors neišsiskiria didesniu architektūriniu originalumu, tačiau yra racionalus ir logiškas, pasižymi aukšta estetikos kultūra, detalizuotais konstrukciniais ir funkciniais sprendimais. Gali būti, kad autoriams padėjo tai, jog jie neturėjo itin daug laiko idėjų paieškoms, todėl daugiau pastangų galėjo skirti turimo sumanymo detalizavimui ir glūdinimui.
Konkurso nugalėtojai pasiūlė grakštaus silueto viršuje suplonėjantį pagrindinį tiltą be tarpinių atramų. Šio sprendimo privalumai – palyginti nedidelė įtaka miestovaizdžiui dėl liaunos konstrukcijos, atveriamos plačios Senamiesčio ir Naujamiesčio panoramos (tai užkoduota ir pačiame pavadinime), o taip pat – aiškus konstrukcinis sprendimas, įgalinantis ne tik laivų navigaciją, bet ir išvengti problemų per pavasario ledonešius. „Amfiteatrai svarbūs ne vien kaip viešosios erdvės, bet ir konstrukcine prasme“, – portalui PILOTAS.LT pažymėjo P.Išora.
Laimėtojai stengėsi architektūrinėmis priemonėmis kuo minimaliau išreikšti pėsčiųjų-dviračių jungtį tarp krantų bei ją praplėsti panoraminėmis viešosiomis erdvėmis tiltų pradžiose – tam didžiojo tilto galai būtų papildyti amfiteatrais. Stebėtojų akis turėtų paglostyti tiltų komplekso estetinis vientisumas, apibendrintos formos, nuosaikus architektūrinis charakteris. Pasak architekto P.Išoros, tiltas „360“ siūlo vietą sustoti ir pasižvalgyti tiek į senąją, tiek į naująją miesto dalis.
Laimėjęs architektūrinis sprendimas taip pat pasižymi atidumu infrastruktūrai, abiejų krantų gatvių tinklui. Pagal jo autorių sumanymą, 320 metų ilgio (220 m tarpatramio) plieno konstrukcijos didysis tiltas tiesiąja sujungtų aukštutines krantinių terasas, o laiptuotos jo konstrukcijos bazės – aukštutinę „sukabintų“ su žemutine, o taip pat – pagrindinius srautus nukreiptų link svarbių viešųjų pastatų.
57 metrų ilgio (tarpatramis – 45 m) mažąjį tiltą per kanalą iš Karaliaus Mindaugo pr. laimėtojai projektavo iš monolitinio gelžbetonio konstrukcijos, tačiau estetiškai artimą didžiajam.
Konkursinis projektas devizu „360“ (arch. P.Išora, I.Ksnelashvili, D.Daunys; UAB „TEC Infrasrtukture“, 1-oji vieta, 8.000 Eur. premija). 360_1v_e04_xxx360_1v_e09_xxx360_1v_e05_xxx360_1v_e17_xxx360_1v_e18_xxx360_1v_e06_xxx360_1v_e15_xxx360_1v_e22_xxx360_1v_e14_xxx360_1v_e12_xxx360_1v_e13_xxx

VILNIEČIAI BRĖŽĖ LŪŽTANČIĄ LINIJĄ

2-oji vieta (6.000 Eur. premija) atiteko vilniečių kolektyvui „DO ARCHITECTS“ – Algimantas Neniškis, Andrė Baldišiūtė, Džiugas Karalius, Urtė Ieva Šabliauskaitė, Ignas Uogintas, Gediminas Aismintas, Giedrė Darškutė; bendraautoriai: „INHUS“ – Justas Petkevičius, Rytis Mušauskas, Justina Imbrasienė. Projektui devizu „Teka“ autoriai Aleksotą su Nemuno sala pasiūlė sujungti tiltu, kuris būtų it parko takas, einantis ne tiesiai, bet lūžtančia linija. Pasak architektų, tilto vingis ne tik padėtų atverti miesto panoramas, bet ir sukurtų „ženklišką“ poilsio salą – medinę terasą su poilsio vietomis, želdiniais ir net medžiu klomboje. Šis sprendimas daugiausia kritikuotas dėl ne itin išraiškingos savo architektūros bei pasirinkto komplikuoto konstruktyvinio sprendimo. Konkurso recenzentams, konsultantams bei vertinomo komisijos nariams kilo klausimų dėl šio gana originalaus projekto konstrukcinių sprendimų, abejota ir dėl kuriamo tilto vingio bei medžio įsodinimo racionalumo. Nepaisant, gana originalaus sprendimo, recenzento G.Jurevičiaus teigimu, šio pasiūlymo autoriams nelabai pavyko ir išpildyti pagrindinį konkurso tikslą – suteikti tiltui išskirtinį architektūrinį pavidalą.

Konkursinis projektas devizu „Teka“ (arch. „DO ARCHITECTS“ – A.Neniškis, A.Baldišiūtė, D.Karalius, U.I.Šabliauskaitė, I.Uogintas, G.Aismintas, G.Darškutė; bendraautoriai: „INHUS“ – J.Petkevičius, R.Mušauskas, J.Imbrasienė; 2-oji vieta; 6.000 Eur. premija): tilta_2v_180800_e01tilta_2v_180800_e03tilta_2v_180800_e04tilta_2v_180800_e02tilta_2v_180800_e06tilta_2v_180800_e05tilta_2v_180800_e09tilta_2v_180800_e08
Vertinimo komisijos sprendimu, 3-oji vieta ir 4.000 Eur. eurų premija atiteko UAB „Kančo studija“ kolektyvui iš Kauno – architektai Tomas Petreikis, Gustė Kančaitė, Kęstutis Kajokas. Jų projekto „AnapusYraŠiapus“ pagrindinė tilto idėja – du krantus ir salą jungiantis miesto takas, kuris betarpiškai susietų esamus bei ateityje numatomus svarbius miesto objektus ir traukos taškus. Šio tiltų projekto skiriamasis bruožas – nuo tilto į krantinės zoną besileidžiantis žiedinis dviratininkų pandusas. Pasak M.Marozo, šis sprendimas dviratininkams būtų itin įdomus, tačiau pandusas išeina iš konkurso nagrinėjamo sklypo. Dar vienas tilto architektūrinis akcentas – numatyta apžvalgos terasa.
Vienas projekto autorių architektas T.Petreikis užsiminė, jog išglūdinti konkursinę idėją sutrukdė kiti reikalai.

Projektas devizu „AnapusYraŠiapus“ (arch. UAB „Kančo studija“ – architektai T.Petreikis, G.Kančaitė, K. Kajokas; 3-oji vieta; 4.000 Eur. eurų premija): tilta_2v_180800_e07_xxxtilta_2v_180800_e01_xxxtilta_3v_180800_e02_xxxtilta_3v_180800_e04_xxxtilta_3v_180800_e05_xxxtilta_3v_180800_e03_xxxtilta_3v_180800_e06_xxx

Konkurso 4-ojoje vietoje liko gana paprastos konstrukcijos tiltų projektas devizu N-KBC (autoriai – „Entuitive Group“, „Toby Maclean“ (Londonas, Jungtinė Karalystė). Vis dėlto tokio tilto įtaka miesto panoramoms būtų gana didelė.

KOL KAS REALUS VIEN MAŽASIS

Iš originalesnių architektūrinių sumanymų reikėtų paminėti konkursinį projektą devizu „Salų takas“. Pagal šios idėjos autorių sumanymą, tilto centrinė dalis būtų savotiški laivų vartai, o įrengtos tilto salų aikštelės, kurios tiktų ne tik rekreacijai, bet ir prekybai ar renginiams – suteiktų daugiau išskirtinumo. Vis dėlto konkurso vertinimo komisijai, recenzentams ir konsultantams nemažai abejonių kėlė tokio tilto galimos eksploatacijos racionalumo problemos. Vertinimo komisijos nario architekto D.Čiutos manymu, toks sprendimas užkoduotų ir nemenkas socialines problemas. Neišnaudoto kūrybinio potencialo turėjo poetiškumu traukęs projektas „Fikcijos“, tačiau gana jautrios ir konceptualios architektūros šiai „žaliojo tilto“ koncepcijai trūko architektūrinių ir konstrukcinių sprendimų detalumo, idėjų aiškumo.
Nepaisant konkurso organizatorių ieškoto išskirtinės architektūros sprendimo, naujųjų Kauno pėsčiųjų tiltų konkurse laimėjo ne efektingumas, bet efektyvumas. It Marcelio Duchamp’o sustyguota prancūzų rinktinė neseniai pasibaigusiame Pasaulio vyrų futbolo čempionate, KILD kolektyvas šįkart konkurentus nustelbė architektūrinės minties racionalumu, pasirengimo profesionalumu, sprendimų aiškumu. Susidaro įspūdis, kad nugalėjęs kolektyvas dalyvavo konkurso antrajame etape, tuo tarpu kai dauguma kitų – pirmajame, kuriam užtenka „žalių“ pirminių idėjų ar tik jų užuomazgų. Atsižvelgiant į šiuo aspektus, konkurso rezultatas turėtų būti laikomas dėsningu ir prognozuotu.
Pažadėta, jog su projekto konkurso 1-osios vietos laimėtoju bus sudaroma sutartis dėl projektavimo paslaugų pirkimo. Kauno savivaldybės Miesto planavimo ir architektūros skyriaus vedėjas N.Valatkevičius portalui PILOTAS.LT visgi prasitarė, jog kalba kol kas eina apie mažąjį tiltą, kuris yra svarbus „Mokslo salos“ projektui. Tuo tarpu didysis tiltas taps aktualiu tik tuomet, jei bus apsispręsta dėl M.K.Čiurlionio koncertų salės projekto bei statybos. Beje, dalyje konkursinių projektų būtent dėl juridinio neapibrėžtumo šio statinio būsimas tūris yra nutylėtas.
Nuotrauka: ©PILOTAS.LT

Nepaisant išskirtinės architektūrinės galimybės suprojektuoti pėsčiųjų tiltus pačiame Kauno centre, tiltų konkurse dalyvavo vos 7 autorių kolektyvai. Konkurso projektų aptarimo momentas. Nuotrauka: ©PILOTAS.LT

Nepaisant išskirtinės architektūrinės galimybės suprojektuoti pėsčiųjų tiltus pačiame Kauno centre, Kauno pėsčiųjų tiltų konkurse dalyvavo vos 7 autorių kolektyvai. Konkurso projektų aptarimo momentas. Nuotrauka: ©PILOTAS.LT

Komentarai

  1. Kančo studijos projektas daug geriau atrodo, pasistengta organiškai sulieti visus krantus. O laimėtojas pasirinktas, bele pigu būt statyt. Trūksta drąsos Kauno komisijai.

  2. Geriausiai įvertintus sprendimus pateikė architektai,o kur kraštovaizdžio architektų darbai? Juk kai kurie iš jų ,kaip suprantu,nuolat dejuoja,kad architektai „nemoka“,“neteisingai“ projektuoja kraštovaizdį, kad tik kraštovaizdžio architektai tai daro profesionaliai. Pasirodo,realybė kitokia-gabūs architektai puikiai formuoja ir kraštovaizdį.

Rašyti komentarą

Susije straipsniai

Tilto per Nerį konkursas

ŽENGS PER NERĮ: Paskelbtas pėsčiųjų tilto Vilniuje architektūros konkursas

2018 gruodžio 112 KomentaraiPILOTAS.LT

Po 15 metų pertraukos Vilnius vėl planuoja naują tiltą – kartu su Lietuvos architektų sąjunga (LAS) paskelbė atvirą pėsčiųjų tilto per Neries upę architektūros projekto

Ukmergės g.

PERTVARKYS UKMERGĖS GATVĘ: Pradės nuo viešųjų funkcijų ir erdvių

2018 lapkričio 16Be komentarųPILOTAS.LT

Vilnius planuoja iš esmės pertvarkyti Ukmergės gatvę – vieną ilgiausių ir intensyviausių sostinės transporto arterijų bei vieną iš 4 miesto gatvių, kuriose prasideda svarbūs magistraliniai

skrydžiai

VIRŠ LIETUVOS SKRAIDO DAUGIAU: Per 10 mėnesių – 227.500 skrydžių

2018 lapkričio 6Be komentarųPILOTAS.LT

Šiemet per 10 mėnesių skrydžių vadovai Lietuvos oro erdvėje aptarnavo 227.500 skrydžių. Tai yra 9,3 proc. daugiau nei pernai tuo pačiu laikotarpiu. Skelbiama, kad daugiausia

elektromobilių įkrovimas

ĮKRAUS NEMOKAMAI: Neringa rezga elektromobilių infrastruktūrą

2018 spalio 26Be komentarųPILOTAS.LT

Neringos savivaldybė toliau plėtoja elektromobiliams skirtą infrastruktūrą. Kuršių nerijoje bus įrengtos 2 didelės galios elektromobilių įkrovimo stotelės, kuriose net 5 metus automobilius bus galima krautis

metro

ATVĖRĖ VARTUS VILNIAUS METRO: Seimas įteisino metropoliteno statybą

2018 spalio 94 KomentaraiPILOTAS.LT

Vilniaus metro entuziastai šiandien švenčia – LR Seimas pagaliau legalizavo šią šalyje naują transporto priemonę. Diskusijos dėl metro įteisinimo Lietuvoje truko daugiau nei dešimtmetį… Kaip

Šnipiškės

SULAUKĖ PERMAINŲ: Pritarta Šnipiškių gatvės atnaujinimui

2018 spalio 81 KomentarasPILOTAS.LT

Vilniaus dešiniojo kranto dangoraižių užnugaryje per pastaruosius metus atsidūrusioms Šnipiškėms savivaldybė parengė ilgai lauktą dovaną – Giedraičių gatvės rekonstrukciją. Šio architektūriniais kontrastais garsėjančio sostinės rajono vienai svarbiausių gatvei

V.Lansbergis-Žemkalnis

ARCHITEKTO ARCHYVAS: V.Landsbergio-Žemkalnio darbų paroda „Pienocentro“ rūmuose

2018 rugsėjo 62 KomentaraiPILOTAS.LT

Kaune, „Pienocentro“ rūmuose atidaroma paroda „Vytautas Landsbergis-Žemkalnis. Architekto archyvas“. Šiai parodai specialiai atkuriama autentiška „Pienocentro“ rūmų trečio aukšto planinė struktūra – buvusi valdybos posėdžių salė,

T.Narbuto viadukas

SUJUNGĖ DU VILNIAUS RAJONUS: T.Narbuto g. peržengė naujos konstrukcijos viadukas

2018 rugpjūčio 301 KomentarasPILOTAS.LT

Vilniuje tarp Viršuliškių ir Karoliniškių rajonų ką tik atidarytas 67 m ilgio naujas viadukas. Tai pirmas ir vienintelis tokios konstrukcijos viadukas Lietuvoje, o jo statybos

Oro uostai

STRATEGINIO PLANO GAIRĖS: 3 tarptautinių oro uostų tinklas ir integracija

2018 rugpjūčio 29Be komentarųPILOTAS.LT

Lapkričio-gruodžio mėnesiais planuojama patvirtinti galutinę, detalią Lietuvos oro uostų infrastruktūros plėtros koncepciją. Susisiekimo ministras Rokas Masiulis Strateginių projektų portfelio komisijoje ką tik pristatė Lietuvos oro

Morandi tiltas

GENUJOS TILTO TRAGEDIJA: Griūties privalu buvo išvengti

2018 rugpjūčio 174 KomentaraiPILOTAS.LT

Prieš kelias dienas Italiją ir visą pasaulį sukrėtė tragedija – nugriuvo milžiniškas Genujos viadukas. Naujausiais duomenimis, žuvo 39 žmonės, o dar kelios dešimtys – sužeista.

A1

NAUJA JUNGTIS SU A1: Kaune magistralė panašėja į vidinę gatvę

2018 rugpjūčio 17Be komentarųPILOTAS.LT

Kaune ką tik atidaryta nauja jungtis su Vilnius-Klaipėda (A1) magistrale. Naujasis kelias turėtų sumažinti eismo spūstis šiaurinėje miesto dalyje bei palengvinti susisiekimą tarp magistralės bei

Kauno tiltų konkursas

DĖSNIAI IR DĖSNINGUMAI: Kauno pėsčiųjų tiltų konkursą laimėjo jo didenybė racionalumas

PILOTAS.LT jau skelbė, kad 2 pėsčiųjų tiltų į Nemuno salą architektūros konkursą Kaune laimėjo KILD architektų kolektyvas – Petras Išora, Ivane Ksnelashvili, Dominykas Daunys bei

360

360° KAUNO VAIZDŲ: Pėsčiųjų tiltų konkurse triumfavo KILD architektų kolektyvas

2018 rugpjūčio 35 KomentaraiPILOTAS.LT

Kaune ką tik paskelbti atviro 2 pėsčiųjų tiltų į Nemuno salą architektūros konkurso nugalėtojai. Jį laimėjusi architektūrinė komanda – Petras Išora, Ivane Ksnelashvili, Dominykas Daunys

Interaktyvi pėsčiųjų perėja

INTERAKTYVI PĖSČIŲJŲ PERĖJA: Įspėja ir nepakeliančius akių nuo išmaniųjų

2018 rugpjūčio 21 KomentarasPILOTAS.LT

Kaune, miesto gatves šiuo metu pavertusiame milžiniška statybų aikštele, išbandomi ir nauji techniniai sprendimai. Vienas tokių – pėsčiųjų perėja, kuri apie judėjimą perspėja net subedusius

Perfor(m)uoti peizažai

APIE KURŠIŲ NERIJĄ: Paroda „Perfor(m)uoti peizažai“ Nidos meno kolonijoje

2018 liepos 31Be komentarųPILOTAS.LT

Nidos meno kolonijoje veikia paroda „Perfor(m)uoti peizažai“. Tai greičiau ne meno paroda, o vizualus, garsinis, performatyvus ir interaktyvus pasakojimas apie Kuršių neriją, kur šiuolaikinis menas

_tit_2-tiltu-konk

2 TILTŲ KONKURSAS KAUNE: Kuklioje konkurencijoje varžosi 7 idėjos

2018 liepos 258 KomentaraiPILOTAS.LT

Kaune vyksta Pėsčiųjų tiltų per Nemuno upę nuo Aleksoto iki salos ir nuo salos iki Karaliaus Mindaugo prospekto atviras projekto konkursas. Paaiškėjo, kad galimybė projektuoti

žiedinė sankryža

REKONSTRUOS ŽIEDINĘ SANKRYŽĄ: Klaipėda pasirašė sutartį su „Kelprojektu“

2018 liepos 231 KomentarasPILOTAS.LT

Klaipėdoje ruošiamasi išskirtinės reikšmės transporto mazgo rekonstrukcijos darbams. Klaipėdos miesto savivaldybės administracija su transporto infrastruktūros projektavimo bendrove „Kelprojektas“ neseniai pasirašė sutartį dėl Baltijos prospekto, Šilutės

Budapešto tiltas

NAUJI BUDAPEŠTO VARTAI: Tiltą per Dunojų projektuos olandų ir britų tandemas

2018 birželio 15Be komentarųPILOTAS.LT

Neseniai paskelbta, kaip atrodys Budapešte planuojamas naujas tiltas. Šio į pietinę miesto dalį per Dunojų numatyto permesti tilto architektūros idėjų konkursą laimėjo žinomas projektuotojų tandemas

Dviračių takas

1,5 KM RAUDONO ASFALTO: Vilniuje nutiestas modernus dviračių takas

2018 birželio 5Be komentarųPILOTAS.LT

Vilniaus dviratininkų traukos trasoje P.Vileišio gatvėje, nuo Šilo tilto iki Antakalnio g. 120, jau baigti visi darbai – nutiestas naujas beveik 1,5 km raudono asfalto

Makaronų tiltai 2018

MAKARONŲ STATYBOS 2018: Studentams nosį nušluostė moksleiviai

2018 gegužės 9Be komentarųPILOTAS.LT

Lietuvos čempionato „Makaronų tiltai“ didysis finalas šiemet vėl pažėrė staigmenų. Didžiausia iš jų – studentų bei absolventų komandas sutriuškino ir čempionate nugalėjo moksleiviai iš Vievio

Rail Baltica

„RAIL BALTICA“ NESTOJA: Paskelbti 2 geležinkelio atkarpų projektavimo konkursai

2018 balandžio 201 KomentarasPILOTAS.LT

Toliau tęsiami europinės vėžės geležinkelio „Rail Baltica“ projektavimo darbai. Bendroji trijų Baltijos valstybių įmonė „RB Rail AS“ paskelbė ribotus konkursus naujų ruožų nuo Talino iki

Petras Išora, Ona Lozuraitytė

PETRAS IŠORA, ONA LOZURAITYTĖ: Mes kuriame aplinką, o aplinka kuria mus

2018 balandžio 10Be komentarųPILOTAS.LT

Metinis architektūros festivalis „Open House Vilnius“ šį mėnesį pristatys net 14 naujų, renginyje dar nematytų architektūros objektų. Iš viso balandžio 28–29 dienomis vilniečiai turės galimybę

Žvyrkelis

ASFALTAVIMO MASTAI: Per 1.000 km Lietuvos žvyrkelių sujuoduos asfaltu

2018 kovo 20Be komentarųPILOTAS.LT

Per trejus metus asfaltavimo darbai apims beveik visą Lietuvą. LR Susisiekimo ministerija žada išasfaltuoti per 1.000 km žvyruotų kelių. 10 km ir ilgesni žvyrkelių ruožai

Kleboniškio tiltas

MODERNIZUOS KAUNO KELIĄ: 8 juostų A1 kelio ruožas ir nauji tiltai

2018 vasario 202 KomentaraiPILOTAS.LT

Ruožą nuo Biruliškių sankryžos iki prekybos ir laisvalaikio centro „Mega“ sankryžos Kaune numatoma rekonstruoti į 8 eismo juostų kelią. Sudėtinė šios rekonstrukcijos dalis bus naujas

Įkrovimo stotelė

ELEKTROMOBILIU – NEMOKAMAI: Įrengta 10 naujų įkrovimo stotelių

2018 sausio 4Be komentarųPILOTAS.LT

Elektromobilių savininkai dabar gali nesibaimindami keliauti automagistrale Vilnius–Kaunas-Klaipėda ir Vilnius–Panevėžys. Čia ką tik įrengta 10 naujų elektromobilių įkrovimo prieigų, kur vairuotojai nemokamai gali įsikrauti tiek