images_phocagallery_4848_stoti_pale_1610_4848_panev_st_161000_e13

PERMAINŲ VĖJAI PANEVĖŽYJE: Autobusų stoties rekonstrukcijos vizija

Prekybos centro ir autobusų stoties jungtinis tandemas greičiausia bus laikomas šių dienų klasika. Šią jau išbandytą visuomeninių ir privačių interesų derinimo formulę nūnai ketina pasitelkti ir Panevėžys – žinomo architekto Rolando Paleko kolektyvo parengtai šio miesto autobusų stoties rekonstrukcijos viziją jau palaimino šio miesto Verslo taryba bei vietos architektų taryba, jai pritaria ir didelė dalis nuo užsitęsusios urbanistinės betvarkės pavargusių eilinių miestiečių. Verslininkų iniciatyva Vilniaus architektų parengta vizija siūlo galimybę miestui pagaliau įsigyti šiuolaikiškus „miesto vartus“, kurie įgautų Aukštaitijos sostinės vertą statusą bei padėtų spręsti įsisenėjusias miesto centrinės dalies urbanistines problemas.

PATIEMS  ŪKĮ TVARKYTI SEKASI SUNKIAI

Mūsų miestams rūpintis autobusų stotimis bei iš jų savarankiškai vaikyti sovietinę dvasią sekasi sunkiai. Senosios stotys dažniausia stovi niūrios, apleistos ir nė iš tolo neprimena šviesių ir demokratiškų Vakarų Europos miestų stočių. Tuo labiau, jog iš jų nūnai reikalaujama ne vien modernių keleivių aptarnavimo paslaugų, bet ir prisidėti prie šiuolaikiško miesto įvaizdžio, kuris atvykėlius skatintų pasilikti kuo ilgiau ar masintų užsukti vėl. Taigi, dažniausiai yra linkstama kooperuotis su viena ar kita prekybos tinklo kompanija. Be abejo, šios pirmiausia žiūri komercinės naudos sau – jas masina išskirtinė vieta, generuojami potencialių pirkėjų srautai. Taip stotis įdarbinama savotišku „pirkėju jauku“. Panašios partnerystės keliu kiek anksčiau jau nuėjo autobusų stotis jau anksčiau persitvarkę Šiauliai, Klaipėda ir kt. miestai. Autobusų stoties rekonstrukciją miesto centre pagal architekto G.Balčyčio grupės projektą jau baigia Kaunas. Šią formulę išbandyti, atrodo, vis labiau linksta ir panevėžiečiai, kurių autobusų stotis su prieigomis jau senokai yra viena didžiausių Aukštaitijos sostinės gėdų. Tačiau kaskart svarbu surasti individualų sprendimą, kuris būtų ir pačiam miestui, jo miestiečiams, svečiams. Iš jau realizuotų pavyzdžių matyti, jog tokį modelį surasti ir sėkmingai realizuoti pavyksta tikrai ne visada. Prekybos centrų tinklą „Iki“ valdančios bendrovės „Baltisches Haus“ užsakymu Panevėžio autobusų stoties rekonstrukcijos viziją parengusi R.Paleko architektų grupė iš Vilniaus sako suradusi raktą į šią nūnai chaotišką teritoriją.

SVARBA DISONUOJA SU DYKROS CHARAKTERIU

Firmos „Paleko ARCHstudija“ kolektyvas (arch. R.Palekas, D.Uogintė, B.Puzonas, A.Palekienė, K.Burbaitė, U.Morkūnaitė) neseniai atliko Panevėžio autobusų stoties ir jos aplinkos (Savanorių skvero, automobilių parkavimo aikštelės ir kt.) sutvarkymo koncepcijos paieškas. „Siekdami šią Panevėžio centrinės dalies vietą paversti kuo gyvybingesne bei ieškodami urbanistinio rakto, parengėme keletą projektinių variantų“, – portalui PILOTAS.LT papasakojo architektas R.Palekas. Jis įsitikinęs, jog autobusų stotis privalo likti miesto centre: „nereikėtų daryti klaidos, kurią padarė kai kurie miestai iškeldami stotį į miesto pakraštį“.Tačiau šios teritorijos svarba Panevėžio miesto atžvilgiu, anot architektų, nedera su jos dabar formuojamu urbanistinės dykros charakteriu, todėl reikalauja ne vien paprasto remonto ar atnaujinimo darbų, bet platesnės strategijos, kuri leistų išspręsti erdvines, funkcines ir reprezentacines teritorijos problemas.

Architektų iš kelių koncepcinių variantų atrinktoje ir parengtoje vizijoje Panevėžio autobusų stotis projektuojama arčiau J.Basanavičiaus gatvės. Pasak architektų, taip ji taptų labiau ikoniška ir reprezentatyvi. Nauji čia numatyti keli objektai: tų pačių apimčių kaip dabartinė autobusų stotis (425 m² ploto) uždaras stoties pastatas, ilgas atviras peronas su architektūriškai išraiškinga stogine, daugiaaukštis statinys, kurio pirmajame aukšte veiktų įvairių paslaugų bei komercinės patalpos, o kitus aukštus užimtų apie 450 vietų automobilių parkingas. Dabartinės asfaltbetonio automobilių stovėjimo aikštelės vietoje suplanuotas pastarasis dualistinės paskirties statinys turėtų žymiai pagerinti utilitaria tapusios teritorijos įvaizdį bei padėtų iš esmės išspręsti automobilių statymo problemą, kuri Panevėžio centre yra itin opi.

RAKTU TAPO PAPRASTA ROKIRUOTĖ

Projektuodami architektai vengė autobusų ir pėsčiųjų srautų susikirtimo. Pasak vizijos autorių, skveras dabar iš visų pusių apsuptas važiuojamų gatvių – jame nėra interesų pėstiesiems ar praeiviams, jis sunkiai pasiekiamas, todėl kuria nenaudojamos ir nesaugios erdvės vaizdą. R.Paleko vadovaujamo architektų kolektyvui raktu į stoties bei jos prieigų sutvarkymą tapo gana paprasta rokiruotė – sprendimas autobusų perono zoną sukeisti vietomis su dabartiniu Alyvų parkeliu. Kitaip tariant, dabartinės stoties teritorijoje atsirastų žalioji zona, o parkelio vieta – būtų atiduota stočiai. Taip žalumynai persikeltų į teritorijos vidų, arčiau stoties pastato, o naujas peronas – pavirstų savotišku jos tęsiniu, iš dviejų pusių apribotu pėsčiųjų gatvių.

Vizijos autoriai siūlo negriauti senojo dar prieškariu statyto stoties pastato. Architekto R.Paleko žodžiais tariant, yra pakankamai solidus bei giliai įaugęs į miestą. Architektų manymu, jame galėtų įsikurti infocentras, galerija ar kitos kultūrinės paskirties įstaigos. Jos bei kitos įstaigos galėtų pasinaudoti skvero gretimybe, per jį driektųsi ir pėsčiųjų takai į stotį. Pagal architektų siūlomą viziją, teritorijoje būtų daug iš lauko pasiekiamų komercinių patalpų, o vidiniai prekybos centro „Iki“ pasažai – įgautų tęsinius lauke. Su komerciniais plotais besiribojančioms vidinėms kvartalo gatvelėms atitekus pėstiesiems, „miesto vartai“ – teritorija aplink naująją autobusų stotį – taptų gerokai patrauklesni, reprezentatyvesni.

SVARBU IŠLAIKYTI VISUOMENINĮ PRIORITETĄ

R.Paleko vadovaujamo kolektyvo parengtoje vizijoje numatytas ir vietos vizualinis akcentas – apie 19 metrų aukščio stoties bokštas su laikrodžiu. Šis elementas architektūriškai tarsi pabrėžtų visuomeninį teritorijos prioritetą.

Įgyvendinus Vilniaus architektų siūlomus pertvarkymus, autobusų stoties teritorijoje pasikeistų ir transporto judėjimas – jo srautai šlietųsi arčiau J.Basanavičiaus gatvės ir Savanorių alėjos pietinės dalies.

Apie autobusų stoties rekonstrukciją panevėžiečiai svajoja daugiau nei dešimtmetį. Dar 2006 metais buvo nuspręsta ją iškelti iš miesto centro, tačiau pastarieji planai liko neįgyvendinti. Iki šiol panevėžiečių bei miesto svečių akis bado ne vien apleista pati autobusų stotis, bet ir nesutvarkytos jos prieigos, automobiliais užgrūstos aplinkinės gatvės bei parkavimo aikštelės, neišnaudotos aplinkinės erdvės. R.Paleko architektų kolektyvo parengta vizija – akivaizdus šansas pagaliau planingai išspręsti šios svarbios miesto centro dalies chaosą, ir jai pagaliau suteiti Aukštaitijos sostinės vardo vertą architektūrinį-urbanistinį pavidalą. Panevėžio vyr. architektė Daiva Gasiūnienė (Panevėžio teritorijų planavimo Architektūros skyriaus vedėja) portalui PILOTAS.LT pažymėjo, jog architekto R.Paleko vadovaujamo kolektyvo profesionaliai parengta vizija leistų suvaldyti jos urbanistinę netvarką, sustyguoti vietos judėjimo srautus, suteiktų galimybę miestui pagaliau įsigyti šiuolaikišką stotį. Nors, PILOTAS.LT žiniomis, miesto ir verslo bendradarbiavimo modelis kol kas dar neparengtas, manoma, jog šios vizijos realizacija būtų finansuojama bendrovės „Baltisches Haus“ ir Panevėžio savivaldybės lėšomis. Autobusų stotį su stovėjimo aikštele greičiausia pastatytų bendrovė, o aplinką ir parkelį – tvarkytų savivaldybė. Pastaroji lėšų gauti planuoja iš Europos Sąjungos fondo. Atskiriems pastatams galėtų būti skelbiamas architektūros idėjų konkursas.

TIK VIENA GRANDIOZINIO PLANO DALIS

Panevėžio vyr. architektės D.Gasiūnienės manymu, architekto R.Paleko kolektyvo siūloma vizija padeda išlaikyti vietos visuomeninį prioritetą ir gali būti vienu iš svarbių žingsnių link šiuolaikiško Panevėžio centro. Tačiau PILOTUI.LT ji pažymėjo, jog ji – tik vienas iš rengiamų grandiozinių miesto tvarkymo planų, apimančių ir dabar vykstančius Skaistakalnio bei Senvagės parkų ir Juozo Čerkeso-Besparnio sodybos sutvarkymo idėjų konkursus. Pastarieji planai bus įgyvendinami pagal didiesiems miestams tvarkyti skirtą Europos sąjungos programą „Urban“. Pasak D.Gasiūnienės, pirmiausia bus atlikta Panevėžio mokslinė urbanistinė studija, kuri greta kitų rengiamų projektų turės įvertinti ir R.Paleko kolektyvo pasiūlytą autobusų stoties rekonstrukcijos viziją. Panevėžio vyr. architektė portalui PILOTAS.LT atskleidė, jog Aukštaitijos sostinėje ketinama įgyvendinti profesionaliais kriterijais grįstą miesto tvarkymo modelį, nes įprasta teritorinio planavimo dokumentų rengimo tvarka norimo rezultato neduoda. Pasak D.Gasiūnienės, realūs Panevėžio centro didžiųjų projektų įgyvendinimo darbai galėtų prasidėti 2018 metų vasarą. Manoma, kad juos įgyvendinus, ilgai reikšmingų pertvarkymų laukusį Panevėžį, jau po kelerių metų galėsime atrasti naujai.

Komentarai

  1. Taigi,kiek zmoniu tiek nuomoniu…Taip niekada nebus rezultato?Gal pasikliaukime profesionalais? MAN PATINKA,KAS NAUJA,MODERNU. Neuzsibukime „akmens amziuje“ ir nebebukime provincija,tikraja to zodzio prasme…

  2. Apie naują autobusų stoties statybą, kalbama buvo dar 1985m. Stipriai pajudėjo pirmyn projekto darbai. Dabar jau 2017m , o bendro sprendiamo nerasta. Jei tokiais tempais Aukštaitijos sostinėje ketinama įgyvendinti profesionaliais kriterijais grįstą miesto tvarkymo modelį, nes įprasta teritorinio planavimo dokumentų rengimo tvarka norimo rezultato neduoda. Pasak D.Gasiūnienės, realūs Panevėžio centro didžiųjų projektų įgyvendinimo darbai galėtų prasidėti 2018 metų vasarą. Manoma, kad juos įgyvendinus, ilgai reikšmingų pertvarkymų laukusį Panevėžį, jau po kelerių metų galėsime atrasti naujai. Panašu į tiesą.

  3. Turbut labiausiai nevykes projektas bus jeigu pavyks ji igyvendinti. Renovavus esama stoties pastata ir esamas zeldynas butu issaugotas, ir stoties prieigos labai graziai susitvarkytu.

  4. Bet įvažiavimas į požeminį parkingą yra žudikas žmonių ir šito projekto. Taip negalima. Reikia bent bent metro nuo sankryžos ir perėjų

  5. suorganizuotu normalu konkursa ir viskas paisketu, o ne is vieno varianto rinktusi. Panevezio urbanistinis proverzis baltarusiskas, jeigu batkai-rackauskui patinka ir tinka tai viskas OK!

  6. Svarbu ne pateikimo kokybė,o gera architektūrinė -urbanistinė idėja. O šiaip,ne šventieji puodus lipdo.

  7. Naikinamas istorinis želdynas, iš J. Basanavičiaus g. sukuriama dviguba siena (tunelis) tarp prekybos centro ir turbūt ilgiausio daugiabučio visoje Lietuvoje. Pėsčiųjų alėja į savanorių a. gatvės puse veda į niekur. Susisiekimo su turgumi, kuris yra dešiniau nuo J. Basanavičiaus g. išvis nebelieka, nes už dengto pasažo į J. Basanavičiau gatvę perėjos nėra, o ties sankryža jis naikinamas, nes atsiranda patekimas į parkingą, kur realiai yra esamas ir naudojamas praėjimas. Jau nekalbant apie esminį J. Basanavičiaus ašies pagavimą, kur bokštas projektuojamas, ten kur jo nesimatys, o matomas tūris (kuris turėtų būti miesto vartai, naujo miesto identiteto, centrinės dalies svarbiausias mazgo formantas) daromas plokščias neišraiškingas ir su tikrai abejotinu patekimo atstumu į požemį iki C kategorijos gatvės
    Ir tai projektuoja viena žinomiausių Lietuvos architektų komandų, po nacionalinės premijos laureato vardu?Jau net nekalbame apie pateikimo kokybę, kur žmonės vizualizacijai net nepanaudojo nuotraukas, o vaizdą ima iš streetview.

  8. ne kas. labai ne kas. gal bent jau konkursiniai variantai galetu pasitarnauti, ne tik Gasiunienes pazadai.

  9. skyle su pandusu „miesto vartai“? Tai tokia XXI a. urbanistika…

Susije straipsniai

Panevėžys

PANEVĖŽIO REGIONO JUNGTIS: Įsteigta regiono plėtros taryba

2020 lapkričio 23Be komentarųPILOTAS.LT

Panevėžio regionas planuoja sinchronizuoti plėtrą – tam jau įsteigta regiono plėtros taryba. Pirmas numatomas jos darbas – bendrojo regioninio plėtros plano patvirtinimas. Pirmininkaujant Panevėžio miesto

antisovietiniai ir alternatyvūs judėjimai

IŠ PANEVĖŽIO PRAEITIES: Apie antisovietinius ir alternatyvius judėjimus

2020 lapkričio 5Be komentarųPILOTAS.LT

Šiandien Panevėžio kraštotyros muziejus rengia XXII konferenciją „Iš Panevėžio praeities: antisovietiniai ir alternatyvūs judėjimai“. Tai tradicinis renginys, organizuojamas nuo 1998 metų. Konferencija „Iš Panevėžio praeities:

Panevėžio jaunimo sodas

JAUNIMO SODAS ATGYJA: Panevėžio viešosios erdvėse daugėja lankytojų

2020 spalio 29Be komentarųPILOTAS.LT

Panevėžio Jaunimo sodas po rekonstrukcijos vėl pilnas lankytojų. Sukurta patraukli vieta bendrauti jaunimui bei užsiimti aktyviu laisvalaikiu gamtoje dar patrauklesnė taps įgyvendinus antrąjį rekonstrukcijos etapą.

Panevėžio kraštotyros muziejus

PAŽINIMUI IR EDUKACIJAI: Atsinaujino Panevėžio kraštotyros muziejus

2020 spalio 23Be komentarųPILOTAS.LT

Po daugiau nei dvejus metus trukusios rekonstrukcijos duris  atveria atsinaujinęs Panevėžio kraštotyros muziejus. Lankytojus jis pasitinka naujomis ekspozicijomis ir erdvėmis, atnaujintomis ir naujomis edukacinėmis programomis

Vilkaviškio autobusų stotis

ARCHITEKTŪRA IŠ ARTI: Ekskursijos po Kauno ir Vilkaviškio autobusų stotis

2020 spalio 20Be komentarųPILOTAS.LT

Spalio 23 dieną (penktadienį) rengiamos 2-oji ir 3-oji projekto „Architektūra iš arti“ ekskursijos. Kartu su kauniečiu architektu Gintaru Balčyčiu bus apžiūrėtos ir aptartos naujosios Kauno

Vilniaus stoties teritorija

STOTIES TERITORIJOS KONCEPCIJA: Rengiamasi aptarti viešai

2020 spalio 8Be komentarųPILOTAS.LT

Vilniaus miesto savivaldybė ir savivaldybės įmonė „Vilniaus planas“ pakvietė visuomenę susipažinti su Geležinkelio stoties ir aplinkinės teritorijos detaliojo plano koncepcija. Pagal ją bus toliau rengiami

Česlovo Petraškevičiaus vila

NEATRASTAS PANEVĖŽYS: Prakalbins 15 išskirtinių Aukštaitijos sostinės namų

2020 rugsėjo 2Be komentarųPILOTAS.LT

Rugsėjo 12 ir 13 dienomis Panevėžyje vyks naujas architektūros projektas „Pastatai kalba“, kuris susipažinti iš arčiau pakvies net 15 išskirtinės architektūros pastatų.  Visos ekskursijos bei

Panevėžio miesto dailės galerija

GILYN Į MENĄ: Po remonto atidaroma atsinaujinusi Panevėžio dailės galerija

2020 rugpjūčio 203 KomentaraiPILOTAS.LT

Panevėžyje po remonto atidaroma atsinaujinusi Dailės galerija. Didžiausia parodų erdvė visame Aukštaitijos sostinės regione nuo šiol lankytojus pasitinka restauruotu istorinio raudonų plytų mūro fragmentu bei

Laisvės aikštė

LAISVĖS AIKŠTĖ PANEVĖŽYJE: Pasirengta atnaujinimo 2-ojo etapo darbams

2020 rugpjūčio 171 KomentarasPILOTAS.LT

Panevėžyje toliau bus atnaujinama centrinė miesto – Laisvės – aikštė bei jos prieigos. Panevėžio miesto savivaldybė su Panevėžio statybos trestu ką tik pasirašė sutartį dėl

Panevėžio autobusų stotis

NAUJI PANEVĖŽIO VARTAI: Autobusų stoties ir jos prieigų projektas žadina optimizmą

Daugiau 3 dešimtmečius panevėžiečiai kantriai svajoja apie galimybę sutvarkyti autobusų stotį bei jos apleistas prieigas. Ilgai puoselėti norai pagaliau turėti modernų statinį, pagaliau įgavo optimistinį

Panevėžio sanvagė

PAVERS TRAUKOS OBJEKTU: Panevėžys imasi rekonstruoti senvagės teritoriją

2020 liepos 22Be komentarųPILOTAS.LT

Panevėžys imasi senvagės teritorijos rekonstravimo. Aukštaitijos sostinės savivaldybė ką tik pasirašė rangos darbų sutartį su „Panevėžio statybos trestu“. Tikimasi, kad senvagė taps vienu didžiausių miesto

Panevėžio parkas

PANEVĖŽIEČIŲ REKREACIJAI: Nauja erdvė su oranžerija bei meno kūrinių ekspozicija

2020 liepos 21Be komentarųPILOTAS.LT

Panevėžio miestas ketina sutvarkyti buvusią karinio dalinio aviacijos dirbtuvių teritoriją prie Skaistakalnio parko. Joje numatyta rekreacinė erdvė su oranžerija bei atvira erdvė meno kūriniams eksponuoti.

Kniaudiškių parkas

PLĖTOS ŽALČIŲ KARALIENĖS TEMĄ: Panevėžio dykynės vietoje – Kniaudiškių parkas

2020 liepos 14Be komentarųPILOTAS.LT

Projektavimo firma „Panprojektas“ parengė Kniaudiškių parko viziją Panevėžyje. Naujajam miesto parkui kurti numatyta 7,7 ha teritorija tarp Molainių, Žygeivių ir V. Alanto gatvių bei Eglės –

RIBA

FOTOGRAFIJA IR RIBOS: Panevėžio fotografų draugijos 10-mečio paroda

2020 birželio 29Be komentarųPILOTAS.LT

Panevėžio miesto dailės galerijos skyriuje Fotografijos galerijoje atidaroma Panevėžio fotografų draugijos paroda „Riba“. Ši draugija – daugiau kaip 70 žmonių jungianti bendruomenė, kurios nariai turėjo

Pastatai kalba

ARCHITEKTŪROS FONDAS: Panevėžio pastatus kalbins rugsėjį

2020 balandžio 29Be komentarųPILOTAS.LT

Gegužę Panevėžyje planuotas Architektūros fondo naujasis projektas „Pastatai kalba“ nukeliamas į rudenį. Tai – atviros architektūros savaitgaliai mažesniuose Lietuvos miestuose. Pirmasis miestas – Panevėžys. Architektūros

semc

PANEVĖŽIO ARCHITEKTAI: Palaikome S.Eidrigevičiaus Menų centro projektą!

2020 balandžio 275 KomentaraiPILOTAS.LT

Panevėžio architektai išplatino viešą Kreipimąsi, kuriame palaiko žymaus kraštiečio Stasio Eidrigevičiaus Menų centro SEMC kūrimo idėją ir architektūriniame konkurse nugalėjusį architektų grupės IMPLMNT projektą. Kaip

Panevėžio baseinas

LAIMĖJO INTEGRALUMAS: Paskelbti Panevėžio baseino konkurso nugalėtojai

2020 vasario 13Be komentarųPILOTAS.LT

Panevėžyje išrinkti baseino architektūros konkurso nugalėtojai. 1-ąją vietą jame laimėjo vilniečiai architektai Povilas Daugis ir Povilas Žakauskas su integralia ir išbaigta konkursine idėja „D11“. SUVALDĖ ERDVES IR

Panevėžys

PASTATAI KALBA: Architektūros fondui reikia pastatų mentorių Panevėžyje

2020 sausio 27Be komentarųPILOTAS.LT

Šį pavasarį Architektūros fondas pristatys naują projektą „Pastatai kalba“. Tai – atviros architektūros savaitgaliai mažesniuose Lietuvos miestuose. Projektą „Pastatai kalba“ formatas – gidų-savanorių vedamų ekskursijų

Taršą matuojantis dronas

TARŠĄ MATUOS DRONAIS: Panevėžio mokslininkai sukūrė pažangią sistemą

2020 sausio 21Be komentarųPILOTAS.LT

Pirmas žingsnis siekiant mažinti oro taršą – tyrimai, kurie padėtų geriau suprasti taršos šaltinius ir kaitą. Panevėžio mechatronikos centro (PMC) mokslininkų komanda sukūrė taršą matuojantį

Panevėžio baseino konkursas

PANEVĖŽIO BASEINO KONKURSAS: Aukštaičiai renkasi iš 10 projektinių idėjų

2019 lapkričio 15Be komentarųPILOTAS.LT

PILOTAS.LT rudens pradžioje skelbė Aukštaitijos sostinės savivaldybės organizuojamą atvirą baseino projekto konkursą. Ką tik paaiškėjo, jog Panevėžys sulaukė 10 konkursinių architektūrinių idėjų. Panevėžio sporto komplekso

basei_pa_0042

PANEVĖŽIO BASEINAS: Paskelbtas architektūros idėjų konkursas

2019 rugsėjo 23Be komentarųPILOTAS.LT

Panevėžio savivaldybė didžiuojasi užaugintais plaukikais, kurie ne sykį užėmė prizines vietas tarptautinėse varžybose. Siekdama, kad naujasis baseinas būtų tinkamas treniruotis bei organizuoti tarptautinio lygmens varžybas,

Vilniaus geležinkelio stotis

„VILNIUS CONNECT“ PROJEKTAS: Kūrybinėms dirbtuvėms – per 30 specialistų pajėgos

2019 rugsėjo 10Be komentarųPILOTAS.LT

Lietuvos architektų sąjunga baigė formuoti Vilniaus geležinkelio stoties teritorijos pertvarkos tarptautinių dirbtuvių komandas, kurios rugsėjo 16-18 dienomis ieškos geriausių idėjų Vilniaus geležinkelio stoties teritorijos projektui

Amorfo

APIE VIDINIUS ŠEŠĖLIUS: G.Alvarezo ir Ž.Kropo pinholo paroda „Amorfo“

2019 rugpjūčio 1Be komentarųPILOTAS.LT

Panevėžio fotografijos galerijoje ką tik atidaryta fotografų Guillermo Alvarezo ir Žilvino Kropo paroda „Amorfo“. Parodoje eksponuojama 20 pinholo metodu sukurtų darbų. Fotografų G.Alvarezo (Argentina) ir

eidri_pa_190700_e01_xxx

STASYS EIDRIGEVIČIUS – oficiali Lenkijos diplomatijos vėliava

2019 liepos 12Be komentarųPILOTAS.LT

Neformatinio lietuvių menininko paroda paženklins 100-ąsias Japonijos ir Lenkijos diplomatinių santykių metines. Rugsėjo 2-ąją Japonijoje, Musašino miesto Menų universitete bus atidaryta iškilaus lietuvių ir lenkų

disku_vn_190530_e01_xxx

NAUJININKŲ BENDRUOMENĖ NUOGĄSTAUJA: Naujos stoties vizija – vien komercinis projektas

2019 birželio 101 KomentarasPILOTAS.LT

PILOTAS.LT gegužės pabaigoje skelbė apie Naujininkų bendruomenės rengiamą diskusiją apie naujos Vilniaus autobusų stoties kitoje geležinkelio bėgių pusėje projektą. Pastaroji „Vilniaus geležinkelių“ ir sostinės savivaldybės