images_phocagallery_4848_stoti_pale_1610_4848_panev_st_161000_e13

PERMAINŲ VĖJAI PANEVĖŽYJE: Autobusų stoties rekonstrukcijos vizija

Prekybos centro ir autobusų stoties jungtinis tandemas greičiausia bus laikomas šių dienų klasika. Šią jau išbandytą visuomeninių ir privačių interesų derinimo formulę nūnai ketina pasitelkti ir Panevėžys – žinomo architekto Rolando Paleko kolektyvo parengtai šio miesto autobusų stoties rekonstrukcijos viziją jau palaimino šio miesto Verslo taryba bei vietos architektų taryba, jai pritaria ir didelė dalis nuo užsitęsusios urbanistinės betvarkės pavargusių eilinių miestiečių. Verslininkų iniciatyva Vilniaus architektų parengta vizija siūlo galimybę miestui pagaliau įsigyti šiuolaikiškus „miesto vartus“, kurie įgautų Aukštaitijos sostinės vertą statusą bei padėtų spręsti įsisenėjusias miesto centrinės dalies urbanistines problemas.

PATIEMS  ŪKĮ TVARKYTI SEKASI SUNKIAI

Mūsų miestams rūpintis autobusų stotimis bei iš jų savarankiškai vaikyti sovietinę dvasią sekasi sunkiai. Senosios stotys dažniausia stovi niūrios, apleistos ir nė iš tolo neprimena šviesių ir demokratiškų Vakarų Europos miestų stočių. Tuo labiau, jog iš jų nūnai reikalaujama ne vien modernių keleivių aptarnavimo paslaugų, bet ir prisidėti prie šiuolaikiško miesto įvaizdžio, kuris atvykėlius skatintų pasilikti kuo ilgiau ar masintų užsukti vėl. Taigi, dažniausiai yra linkstama kooperuotis su viena ar kita prekybos tinklo kompanija. Be abejo, šios pirmiausia žiūri komercinės naudos sau – jas masina išskirtinė vieta, generuojami potencialių pirkėjų srautai. Taip stotis įdarbinama savotišku „pirkėju jauku“. Panašios partnerystės keliu kiek anksčiau jau nuėjo autobusų stotis jau anksčiau persitvarkę Šiauliai, Klaipėda ir kt. miestai. Autobusų stoties rekonstrukciją miesto centre pagal architekto G.Balčyčio grupės projektą jau baigia Kaunas. Šią formulę išbandyti, atrodo, vis labiau linksta ir panevėžiečiai, kurių autobusų stotis su prieigomis jau senokai yra viena didžiausių Aukštaitijos sostinės gėdų. Tačiau kaskart svarbu surasti individualų sprendimą, kuris būtų ir pačiam miestui, jo miestiečiams, svečiams. Iš jau realizuotų pavyzdžių matyti, jog tokį modelį surasti ir sėkmingai realizuoti pavyksta tikrai ne visada. Prekybos centrų tinklą „Iki“ valdančios bendrovės „Baltisches Haus“ užsakymu Panevėžio autobusų stoties rekonstrukcijos viziją parengusi R.Paleko architektų grupė iš Vilniaus sako suradusi raktą į šią nūnai chaotišką teritoriją.

SVARBA DISONUOJA SU DYKROS CHARAKTERIU

Firmos „Paleko ARCHstudija“ kolektyvas (arch. R.Palekas, D.Uogintė, B.Puzonas, A.Palekienė, K.Burbaitė, U.Morkūnaitė) neseniai atliko Panevėžio autobusų stoties ir jos aplinkos (Savanorių skvero, automobilių parkavimo aikštelės ir kt.) sutvarkymo koncepcijos paieškas. „Siekdami šią Panevėžio centrinės dalies vietą paversti kuo gyvybingesne bei ieškodami urbanistinio rakto, parengėme keletą projektinių variantų“, – portalui PILOTAS.LT papasakojo architektas R.Palekas. Jis įsitikinęs, jog autobusų stotis privalo likti miesto centre: „nereikėtų daryti klaidos, kurią padarė kai kurie miestai iškeldami stotį į miesto pakraštį“.Tačiau šios teritorijos svarba Panevėžio miesto atžvilgiu, anot architektų, nedera su jos dabar formuojamu urbanistinės dykros charakteriu, todėl reikalauja ne vien paprasto remonto ar atnaujinimo darbų, bet platesnės strategijos, kuri leistų išspręsti erdvines, funkcines ir reprezentacines teritorijos problemas.

Architektų iš kelių koncepcinių variantų atrinktoje ir parengtoje vizijoje Panevėžio autobusų stotis projektuojama arčiau J.Basanavičiaus gatvės. Pasak architektų, taip ji taptų labiau ikoniška ir reprezentatyvi. Nauji čia numatyti keli objektai: tų pačių apimčių kaip dabartinė autobusų stotis (425 m² ploto) uždaras stoties pastatas, ilgas atviras peronas su architektūriškai išraiškinga stogine, daugiaaukštis statinys, kurio pirmajame aukšte veiktų įvairių paslaugų bei komercinės patalpos, o kitus aukštus užimtų apie 450 vietų automobilių parkingas. Dabartinės asfaltbetonio automobilių stovėjimo aikštelės vietoje suplanuotas pastarasis dualistinės paskirties statinys turėtų žymiai pagerinti utilitaria tapusios teritorijos įvaizdį bei padėtų iš esmės išspręsti automobilių statymo problemą, kuri Panevėžio centre yra itin opi.

RAKTU TAPO PAPRASTA ROKIRUOTĖ

Projektuodami architektai vengė autobusų ir pėsčiųjų srautų susikirtimo. Pasak vizijos autorių, skveras dabar iš visų pusių apsuptas važiuojamų gatvių – jame nėra interesų pėstiesiems ar praeiviams, jis sunkiai pasiekiamas, todėl kuria nenaudojamos ir nesaugios erdvės vaizdą. R.Paleko vadovaujamo architektų kolektyvui raktu į stoties bei jos prieigų sutvarkymą tapo gana paprasta rokiruotė – sprendimas autobusų perono zoną sukeisti vietomis su dabartiniu Alyvų parkeliu. Kitaip tariant, dabartinės stoties teritorijoje atsirastų žalioji zona, o parkelio vieta – būtų atiduota stočiai. Taip žalumynai persikeltų į teritorijos vidų, arčiau stoties pastato, o naujas peronas – pavirstų savotišku jos tęsiniu, iš dviejų pusių apribotu pėsčiųjų gatvių.

Vizijos autoriai siūlo negriauti senojo dar prieškariu statyto stoties pastato. Architekto R.Paleko žodžiais tariant, yra pakankamai solidus bei giliai įaugęs į miestą. Architektų manymu, jame galėtų įsikurti infocentras, galerija ar kitos kultūrinės paskirties įstaigos. Jos bei kitos įstaigos galėtų pasinaudoti skvero gretimybe, per jį driektųsi ir pėsčiųjų takai į stotį. Pagal architektų siūlomą viziją, teritorijoje būtų daug iš lauko pasiekiamų komercinių patalpų, o vidiniai prekybos centro „Iki“ pasažai – įgautų tęsinius lauke. Su komerciniais plotais besiribojančioms vidinėms kvartalo gatvelėms atitekus pėstiesiems, „miesto vartai“ – teritorija aplink naująją autobusų stotį – taptų gerokai patrauklesni, reprezentatyvesni.

SVARBU IŠLAIKYTI VISUOMENINĮ PRIORITETĄ

R.Paleko vadovaujamo kolektyvo parengtoje vizijoje numatytas ir vietos vizualinis akcentas – apie 19 metrų aukščio stoties bokštas su laikrodžiu. Šis elementas architektūriškai tarsi pabrėžtų visuomeninį teritorijos prioritetą.

Įgyvendinus Vilniaus architektų siūlomus pertvarkymus, autobusų stoties teritorijoje pasikeistų ir transporto judėjimas – jo srautai šlietųsi arčiau J.Basanavičiaus gatvės ir Savanorių alėjos pietinės dalies.

Apie autobusų stoties rekonstrukciją panevėžiečiai svajoja daugiau nei dešimtmetį. Dar 2006 metais buvo nuspręsta ją iškelti iš miesto centro, tačiau pastarieji planai liko neįgyvendinti. Iki šiol panevėžiečių bei miesto svečių akis bado ne vien apleista pati autobusų stotis, bet ir nesutvarkytos jos prieigos, automobiliais užgrūstos aplinkinės gatvės bei parkavimo aikštelės, neišnaudotos aplinkinės erdvės. R.Paleko architektų kolektyvo parengta vizija – akivaizdus šansas pagaliau planingai išspręsti šios svarbios miesto centro dalies chaosą, ir jai pagaliau suteiti Aukštaitijos sostinės vardo vertą architektūrinį-urbanistinį pavidalą. Panevėžio vyr. architektė Daiva Gasiūnienė (Panevėžio teritorijų planavimo Architektūros skyriaus vedėja) portalui PILOTAS.LT pažymėjo, jog architekto R.Paleko vadovaujamo kolektyvo profesionaliai parengta vizija leistų suvaldyti jos urbanistinę netvarką, sustyguoti vietos judėjimo srautus, suteiktų galimybę miestui pagaliau įsigyti šiuolaikišką stotį. Nors, PILOTAS.LT žiniomis, miesto ir verslo bendradarbiavimo modelis kol kas dar neparengtas, manoma, jog šios vizijos realizacija būtų finansuojama bendrovės „Baltisches Haus“ ir Panevėžio savivaldybės lėšomis. Autobusų stotį su stovėjimo aikštele greičiausia pastatytų bendrovė, o aplinką ir parkelį – tvarkytų savivaldybė. Pastaroji lėšų gauti planuoja iš Europos Sąjungos fondo. Atskiriems pastatams galėtų būti skelbiamas architektūros idėjų konkursas.

TIK VIENA GRANDIOZINIO PLANO DALIS

Panevėžio vyr. architektės D.Gasiūnienės manymu, architekto R.Paleko kolektyvo siūloma vizija padeda išlaikyti vietos visuomeninį prioritetą ir gali būti vienu iš svarbių žingsnių link šiuolaikiško Panevėžio centro. Tačiau PILOTUI.LT ji pažymėjo, jog ji – tik vienas iš rengiamų grandiozinių miesto tvarkymo planų, apimančių ir dabar vykstančius Skaistakalnio bei Senvagės parkų ir Juozo Čerkeso-Besparnio sodybos sutvarkymo idėjų konkursus. Pastarieji planai bus įgyvendinami pagal didiesiems miestams tvarkyti skirtą Europos sąjungos programą „Urban“. Pasak D.Gasiūnienės, pirmiausia bus atlikta Panevėžio mokslinė urbanistinė studija, kuri greta kitų rengiamų projektų turės įvertinti ir R.Paleko kolektyvo pasiūlytą autobusų stoties rekonstrukcijos viziją. Panevėžio vyr. architektė portalui PILOTAS.LT atskleidė, jog Aukštaitijos sostinėje ketinama įgyvendinti profesionaliais kriterijais grįstą miesto tvarkymo modelį, nes įprasta teritorinio planavimo dokumentų rengimo tvarka norimo rezultato neduoda. Pasak D.Gasiūnienės, realūs Panevėžio centro didžiųjų projektų įgyvendinimo darbai galėtų prasidėti 2018 metų vasarą. Manoma, kad juos įgyvendinus, ilgai reikšmingų pertvarkymų laukusį Panevėžį, jau po kelerių metų galėsime atrasti naujai.

Komentarai

  1. Apie naują autobusų stoties statybą, kalbama buvo dar 1985m. Stipriai pajudėjo pirmyn projekto darbai. Dabar jau 2017m , o bendro sprendiamo nerasta. Jei tokiais tempais Aukštaitijos sostinėje ketinama įgyvendinti profesionaliais kriterijais grįstą miesto tvarkymo modelį, nes įprasta teritorinio planavimo dokumentų rengimo tvarka norimo rezultato neduoda. Pasak D.Gasiūnienės, realūs Panevėžio centro didžiųjų projektų įgyvendinimo darbai galėtų prasidėti 2018 metų vasarą. Manoma, kad juos įgyvendinus, ilgai reikšmingų pertvarkymų laukusį Panevėžį, jau po kelerių metų galėsime atrasti naujai. Panašu į tiesą.

  2. Turbut labiausiai nevykes projektas bus jeigu pavyks ji igyvendinti. Renovavus esama stoties pastata ir esamas zeldynas butu issaugotas, ir stoties prieigos labai graziai susitvarkytu.

  3. Bet įvažiavimas į požeminį parkingą yra žudikas žmonių ir šito projekto. Taip negalima. Reikia bent bent metro nuo sankryžos ir perėjų

  4. suorganizuotu normalu konkursa ir viskas paisketu, o ne is vieno varianto rinktusi. Panevezio urbanistinis proverzis baltarusiskas, jeigu batkai-rackauskui patinka ir tinka tai viskas OK!

  5. Svarbu ne pateikimo kokybė,o gera architektūrinė -urbanistinė idėja. O šiaip,ne šventieji puodus lipdo.

  6. Naikinamas istorinis želdynas, iš J. Basanavičiaus g. sukuriama dviguba siena (tunelis) tarp prekybos centro ir turbūt ilgiausio daugiabučio visoje Lietuvoje. Pėsčiųjų alėja į savanorių a. gatvės puse veda į niekur. Susisiekimo su turgumi, kuris yra dešiniau nuo J. Basanavičiaus g. išvis nebelieka, nes už dengto pasažo į J. Basanavičiau gatvę perėjos nėra, o ties sankryža jis naikinamas, nes atsiranda patekimas į parkingą, kur realiai yra esamas ir naudojamas praėjimas. Jau nekalbant apie esminį J. Basanavičiaus ašies pagavimą, kur bokštas projektuojamas, ten kur jo nesimatys, o matomas tūris (kuris turėtų būti miesto vartai, naujo miesto identiteto, centrinės dalies svarbiausias mazgo formantas) daromas plokščias neišraiškingas ir su tikrai abejotinu patekimo atstumu į požemį iki C kategorijos gatvės
    Ir tai projektuoja viena žinomiausių Lietuvos architektų komandų, po nacionalinės premijos laureato vardu?Jau net nekalbame apie pateikimo kokybę, kur žmonės vizualizacijai net nepanaudojo nuotraukas, o vaizdą ima iš streetview.

  7. ne kas. labai ne kas. gal bent jau konkursiniai variantai galetu pasitarnauti, ne tik Gasiunienes pazadai.

  8. skyle su pandusu „miesto vartai“? Tai tokia XXI a. urbanistika…

Rašyti komentarą

Susije straipsniai

Japonijos fotografija

ŠIUOLAIKINIS JAPONIJOS PASAULIS: Panevėžyje pristatoma Tekančios saulės šalies fotografija

2017 rugsėjo 14Be komentarųPILOTAS.LT

Panevėžio miesto dailės galerijoje ką tik atidaryta paroda „Žvelgiant į šiuolaikinį pasaulį: japonų fotografija nuo 1970-ųjų iki dabar“. Parodos fotografijos atskleidžia Japonijos visuomenę įvairiais aspektais

Klaipėdos architektūra 2016

PAVYZDYS AUKŠTAIČIAMS: Panevėžyje atidaroma paroda „Klaipėdos architektūra 2016“

2017 rugsėjo 131 KomentarasPILOTAS.LT

Lietuvos architektų sąjungos Klaipėdos apskrities organizacijos parengta paroda „Klaipėdos architektūra 2016“ lankosi Aukštaitijoje. Metų pajūrio architektūrinį gyvenimą išsamiai pristatanti paroda penktadienį atidaroma Panevėžio miesto savivaldybėje.

Panevėžio gimtadienis

PANEVĖŽYS ATSINAUJINA: Miesto gimtadienis akcentuoja pokyčius ir šiuolaikinį meną

2017 rugpjūčio 82 KomentaraiPILOTAS.LT

Panevėžyje prasideda 514-asis miesto gimtadienis. Šių metų šventės tema „Panevėžys atsinaujina“ akcentuoja dabartinius miesto pokyčius bei jame atsirandančias naujoves. Šventės metu žada netrukti ne tik

laisv_pn_170400_e03_xxx

LAISVĖS AIKŠTĖS KONKURSAS: Nukeltas projektinių pasiūlymų pateikimo terminas

2017 liepos 181 KomentarasPILOTAS.LT

Kaip jau skelbė PILOTAS.LT, Panevėžys planuoja ženkliai atnaujinti miesto centrą. Tam idėjų ketinama pasisemti ir iš jau įsibėgėjusio atviro Laisvės aikštės su prieigomis ir autobusų

Gatvės menas

PANEVĖŽYS ATSINAUJINA: Laisvės aikštėje ryškėja erdvinis gatvės piešinys

2017 birželio 15Be komentarųPILOTAS.LT

Atsinaujinantis Panevėžys, miestui gaivinti pasitelks ne tik architektų idėjas, bet ir gatvės meną. Planuojama, kad Laisvės aikštės šiaurinę dalį jau kitą savaitę pagyvins naujas traukos

Lietuvos kultūros ir meno taryba

10 NAUJŲ NARIŲ: Išrinkta Lietuvos kultūros ir meno taryba

2017 gegužės 31Be komentarųPILOTAS.LT

Kultūros ministrė Liana Ruokytė-Jonsson kartu Lietuvos kultūros ir meno taryba prie LR kultūros ministerijos išrinko 10 būsimų naujosios kadencijos Lietuvos kultūros tarybos narių, tarp kurių

_tit_stasys-pnvz_fkaa17-03

STASYS: Meno centras, kuris užaugins Panevėžiui sparnus

2017 gegužės 305 KomentaraiAušra Pocienė, Ginta Krikščiūnaitė

Panevėžys rengiasi priimti išskirtinę dovaną – vieno iškiliausių pasaulyje šiuolaikinių Lietuvos menininkų, kraštiečio Stasio Eidrigevičiaus darbų kolekciją ir brandina jo vardo menų centro idėją. Stasys

kultūros ministerija

RENKAMA KULTŪROS TARYBA: Paaiškėjo 20 pretendentų

2017 gegužės 24Be komentarųPILOTAS.LT

Kultūros ministerijoje įvyko Lietuvos kultūros tarybos narių rinkėjų posėdis, kuriame atrinkti 20 pretendentų į Lietuvos kultūros tarybos narius. Architektų gildijai šiame sąraše atstovauja Nacionalinės kultūros

laisv_pn_170400_e01_xxx

PANEVĖŽYS ATNAUJINS CENTRĄ: Paskelbtas atviras architektūros idėjų konkursas

2017 gegužės 19Be komentarųPILOTAS.LT

Panevėžys planuoja ženkliai atnaujinti miesto centrą. Tam idėjų ketinama pasisemti iš ką tik paskelbto Atviros Laisvės aikštės su prieigomis ir autobusų stoties prieigų kompleksinio sutvarkymo

„Pupa – Strateginė urbanistika“

PANEVĖŽĮ GRĘŠ Į NEVĖŽĮ: Panevėžio parkų konkursą laimėjo PUPA

2017 gegužės 51 KomentarasPILOTAS.LT

Neseniai baigėsi Panevėžio savivaldybės rengtas Senvagės ir Skaistakalnio parkų kompleksinio sutvarkymo idėjų konkursas.  Su projektu „Nevėžio slėnis“ nurungusi 7  kolegų kolektyvus, 1-ąją vietą ir 5.000

parka_pa_170400_e01_xxx

ATSIŽVELGS Į PANEVĖŽIEČIŲ NUOMONĘ: Modernizuos Panevėžio kultūros ir poilsio parką

2017 balandžio 18Be komentarųPILOTAS.LT

Panevėžio statybos tresto projektavimo biuras „PST Projektai“ rengia Kultūros ir poilsio parko modernizavimo projektą. Norėdami atsižvelgti į parko lankytojų pasiūlymus, projektuotojai pakvietė panevėžiečius susitikti bei

laisv_pn_170400_e01_xxx

PANEVĖŽYS ATNAUJINS LAISVĖS AIKŠTĘ: Architektūrinę užduotį sustatyti padės apklausa

2017 balandžio 11Be komentarųPILOTAS.LT

Panevėžio miesto savivaldybė dar šį pavasarį žada paskelbti Laisvės aikštės ir jos prieigų atnaujinimo architektūrinį konkursą. Atnaujinant aikštę, bus siekiama ją padaryti gyvybingesnę, patrauklesnę ir

OLYMPUS DIGITAL CAMERA

R.VENCKAUS PASKAITA IR PARODA: Apie eksperimentinę fotografiją ir vaikinus

2017 balandžio 4Be komentarųPILOTAS.LT

Medijų kultūros bei meno tyrinėtojas Remigijus Venckus panevėžiečius supažindins su eksperimentinės fotografijos šiandiena. Taip pat bus atidaryta jo ironiška ir socialiai angažuota fotografijų paroda, tyrinėjanti

skaist_01

SENVAGĖS IR SKAISTAKALNIO KONKURSAS: Konkuruoja 8 projektiniai pasiūlymai

2017 kovo 6Be komentarųPILOTAS.LT

Panevėžyje sprendžiasi Senvagės ir Skaistakalnio parkų ateitis – vyksta atviras šių parkų bei jų prieigų sutvarkymo konkursas. Neseniai paaiškėjo, jog konkursas sulaukė projektinių pasiūlymų iš

mokyk_pa_170200_e01_xxx

JUNGIMO VAJUS: Svarstomas Panevėžio dailės ir muzikos mokyklų klausimas

2017 vasario 11Be komentarųPILOTAS.LT

Šalyje siaučiant lavinimo įstaigų jungimo vajui, Panevėžyje vėl iškilo Dailės ir Muzikos mokyklų sujungimo klausimas. Mėnesio pabaigoje šių mokyklų sujungimo klausimą žada svarstyti Panevėžio miesto

keram_pl_170200_e01_xxx

SKAMBANTI KERAMIKA: Iš Panevėžio keramikos simpoziumų kolekcijos

2017 vasario 9Be komentarųPILOTAS.LT

Panevėžyje, G.Petkevičaitės-Bitės viešosios bibliotekos kuluaruose atidaroma paroda  iš Panevėžio tarptautinių keramikos simpoziumų kolekcijos. Parodos „Skambanti keramika“ eksponatai – tik nedidelė dalis to, ką simpoziumų metu

white_pr_170100_e02_xxx

MEDINĖ MIESTO SVETAINĖ: Švedų atsakymas stotis kergiantiems su prekybcentriais

Medinę architektūrą propaguojantis švedų kolektyvas „White Arkitekter“, Vekšės mieste laimėjo vietos architektūros vietoženklio konkursą. Pagal švedų sumanymą, naujas statinys geležinkelio stotį apjungs ne su prekybcentriu,

_tit-rasu-namai16-12

PIRMAS KARTAS: Rasų namai išvedė Vilnių į Europos architektūrinį elitą!

2017 sausio 302 KomentaraiAudrys Karalius

Architektūra – ne sportas. Čia sunku objektyviai pritaikyti olimpinę formulę: Citius, Altius, Fortius. Ir visgi – architektūros varžybos turi prasmę, jei yra ta prasme tikinčių

parka_pa_170100_e01_xxx

KONKURSAS PANEVĖŽYJE: Pasiūlymų pateikimo termino pratęsimas ir vieša diskusija

2017 sausio 132 KomentaraiPILOTAS.LT

Kaip jau skelbė PILOTAS.LT, Panevėžyje miesto savivaldybė vykdo atvirą projekto „Panevėžio miesto Senvagės ir Skaistakalnio parkų su prieigomis kompleksinis sutvarkymas“ konkursą. Atsižvelgiant į konkurso dalyvių

mega

100.000 M² PLOTO KOMERCIJOS VERPETAS: Prieš Šv. Kalėdas atidaroma „Mega“

Kalėdinės prekybos bumas šiemet, atrodo, turės ryškiai išreikštą epicentrą. Bent jau – Kaune. Gruodžio 3-iąją (šeštadienį) čia atsidaro pagal architekto Rolando Paleko parengtą koncepciją (architektai

images_phocagallery_4848_stoti_pale_1610_4848_panev_st_161000_e13

PERMAINŲ VĖJAI PANEVĖŽYJE: Autobusų stoties rekonstrukcijos vizija

Prekybos centro ir autobusų stoties jungtinis tandemas greičiausia bus laikomas šių dienų klasika. Šią jau išbandytą visuomeninių ir privačių interesų derinimo formulę nūnai ketina pasitelkti

images_straipsniu_foto_4842_karst_pl_161000_e01_xxx

KARŠTAS TAŠKAS PANEVĖŽYJE: 55 dailininkai bei kultūros ir meno premijos

Panevėžiečiai šiandien rinksis į 2 svarbius renginius Dailės galerijoje. Čia vyks parodos „Aukštaitijos dailė 2016. Karštas taškas“ atidarymas, o iškart po jo – bus teikiamos

images_straipsniu_foto_4793_panev_ko_161000_e01_xxx

RENKAMA GERIAUSIA KONCEPCIJA://PARKŲ SUTVARKYMO KONKURSAS PANEVĖŽYJE

Šių metų pavasarį Panevėžyje įvyko kūrybinės dirbtuvės, kuriose buvo nagrinėta ir spręsta Skaistakalnio parko ir Juozo Čerkeso-Besparnio sodybos vizija. Darbus šia kryptimi pratęsia paskelbtas Panevėžio

images_straipsniu_foto_4755_siesi_pi_150600_e01_bra

DVARŲ KULTŪROS ATODANGOS://NEŽINOMI EPIZODAI, DIENORAŠTIS, IKONOGRAFIJA

Šiandien Panevėžio kraštotyros muziejuje vyksta 18-oji istorinė konferencija „Iš Panevėžio praeities: dvarų kultūros atodangos“. Konferencijoje, skirtoje Europos paveldo dienoms paminėti, bus perskaityti 8 pranešimai, kurie

images_pulsas_foto_4746_eidri_po_110500_e01_bra_

KURIAMAS PANEVĖŽIO SIMBOLIS://PAGRINDAS S.EIDRIGEVIČIAUS MENŲ CENTRUI

Panevėžyje neseniai pristatyta tapytojo, grafiko, rašytojo, knygų iliustratoriaus, performansų autoriaus Stasio Eidrigevičiaus menų centro idėja. Tarptautiniu mastu žinomas menininkas, įvairiose pasaulio šalyse surengęs daugiau kaip