Pradedamas rekonstruoti geležinkelio vėžės „Rail Baltica“ ruožas nuo Mockavos iki Lietuvos ir Lenkijos sienos. Šios atkarpos tiesimo darbus numatoma baigti iki 2015 metų gruodžio mėnesio. Nuo šių valstybių sienos iki Kauno geležinkelio rekonstrukcijos bendra vertė sieks beveik 1,5 mlrd. litų. Pastarojo etapo darbų pradžios ceremonijoje dalyvavo Lietuvos Respublikos Ministras Pirmininkas A.Butkevičius, susisiekimo ministras R.Sinkevičius, kiti svarbūs asmenys.
BENDRA DARBŲ VERTĖ – APIE 1,5 MLRD. LT
„Rail Baltica“ – vienas iš prioritetinių Europos geležinkelių projektų, kuris sujungs Helsinkį, Taliną, Rygą, Kauną ir Varšuvą. Lietuvoje projektas „Rail Baltica“ 2011 metais buvo pripažintas ypatingos valstybinės svarbos projektu.
Naujajame geležinkelio vėžės „Rail Baltica“ ruožo darbų etape iš viso numatoma rekonstruoti apie 13 km ilgio esamą europinės vėžės (1.435 mm pločio) geležinkelio ruožą, prasidedantį už Mockavos geležinkelio stoties ir pasibaigiantį Lenkijoje ties pirmąja bėgių sandūra, taip pat apie 11 km Mockavos geležinkelio stoties kelių. Be to, minėtame ruože bus rekonstruotos pervažos ir kelio statiniai, įrengtas aptvėrimas ir garsą slopinančios sienutės.
Minėtus rekonstrukcijos darbus iki kitų. pabaigos atliks konkursą laimėjusi AB „Lietuvos geležinkeliai“ antrinė įmonė UAB „Geležinkelio tiesimo centras“. Bendra darbų vertė – 85,3 mln. litų, iš jų daugiau kaip 23 mln. litų sudaro TEN-T programos parama.
„Rail Baltica“ ruožo nuo Lietuvos ir Lenkijos valstybių sienos iki Kauno bendra vertė – beveik 1,5 mlrd. litų. Šios atkarpos tiesimo darbus numatoma baigti iki 2015 m. gruodžio mėn.
ATEITIS PRIKLAUSYS IR NUO KAIMYNŲ
Prieš pusantrų metų buvo baigti Mockavos–Šeštokų ruožo sugretinto kelio tiesimo darbai. Pasak naujojo etapo darbų pradžios ceremonijoje dalyvavusio susisiekimo ministro R. Sinkevičiaus, rekonstrukcijos darbai nuo Mockavos iki Lenkijos ir Lietuvos valstybių sienos ypatingai svarbūs tuo, kad europinė vėžė – tai Lietuvos jungtis su Europos geležinkelių sistema, kuri sudarys galimybes pasiūlyti naujų efektyvių logistikos sprendimų, glaudžiai bendradarbiaujant su Europos Sąjungos šalimis organizuoti keleivių ir krovinių vežimą įvairiarūšiu transportu. Ministras pabrėžė, kad kuriant logistinę grandinę jau priimti konkretūs sprendimai dėl Kauno viešojo logistikos centro, privataus intermodalinio terminalo Mockavoje, Lietuvos geležinkelių logistikos centro Šeštokuose.
Beje, „Rail Baltica“ sėkmė priklausys ne tik nuo Lietuvos, bet ir nuo kaimyninių valstybių. Ypatingai svarbus vaidmuo tenka Lenkijai, per kurios teritoriją bus tiesiama Šiaurės–Pietų geležinkelio atkarpa, sujungsianti Baltijos šalis su Vokietija ir likusiomis Vakarų Europos valstybėmis.
Parengta pagal Susisiekimo ministerijos informaciją.