images_straipsniu_foto_1326_Kauno zenkl_tit

MIESTUI BE KAUKĖS//KAUNO ŽENKLO ALTERNATYVINIS KONKURSAS ĮSIBĖGĖJA

Kaunas, matyt, yra vienas iš nedaugelio Lietuvos miestų, kuriam abejingų nėra. Tas neabejingumas jokiu būdu nėra vienspalvis: galima nesunkiai rasti besižavinčių „smetoninio“ Kauno kultūra ir stiliumi, „kalantinio“ Kauno drąsa ir tautiškumu, oria „nepriklausomybiška“ laikysena sovietmečiu ir gebėjimu, nepaisant valdžių, „daryti savo“. Tačiau nesunku sutikti ir nepakenčiančių kaunietiško verslumo, tiesmukumo, lėkšto skonio, polinkio į prabangą ar pasipūtimą. Nesiveliant į tiesos paieškas, aišku viena – pastarąjį šimtmetį Kaunas ir kaunietis niekuomet nebuvo joks.

Niekuomet nebuvo prėskas, bespalvis, bekvapis, bekraujis, belytis, be nuomonės.

Gal jis tokiu tampa, kad Kauno savivaldybė staiga ėmėsi kurti Kaunui įvaizdį ir net „prekinį ženklą“? Kodėl miestui, kuris Lietuvos žemėlapyje spinduliuoja sodriausią emocinę energiją staiga prireikė marketinginio makijažo?

ŽENKLAI IR MAKIJAŽAI

„Miesto prekinį ženklą galima suvokti kaip sąsają tarp vartotojo ir reklamuojamos vietovės. Kuo ši sąsaja lankstesnė, lengviau suvokiama, tuo vartotojui paprasčiau jį atpažinti, o atpažinus maloniau „vartoti produktą".- šnabžda Kauno savivaldybės tinklapis, aiškindamas konkurso “Kauno miesto prekės ženklas ir šūkis” sąlygas.  Toks atviras merkantiliškumas tikrai užvirino kraują ne vienam kauniečiui, visai nenusiteikusiam, kad jį, kartu su visu jo mylimu Žaliakalniu (tarkim) kažkas kažkur lengviau suvoktų ir maloniau suvartotų…

Dailininkas Rolandas Rimkūnas, jau daugelį metų kuriantis ir įvairius prekės ženklus ir heraldinius ženklus Lietuvos miestams bei miesteliams, teigia, kad „paprastai prekinis ženklas kuriamas konkrečiai prekei. Pvz.- kokio nors Turkijos miestelio ženklas užsienio turistams. Kadangi aš Kaune nematau jokios rimtos prekės, kurią būtų galima siūlyti užsienio turistams ar užsienio investuotojams, tai nelabai yra prasmės ir kurti prekės ženklo Kaunui”. „Nekonkretus, realaus poreikio neatliepiantis, prekės ženklas yra beprasmis”,- teigia dailininkas. R.Rimkūnas teigia, kad šiuo metu kurti abstraktų prekės ženklą Kaunui verta nebent dėl trijų priežaščių: a) nes nori nedirbdamas parodyti, jog kažką labai svarbaus veiki dėl miesto; b) nes kai kurie miestai irgi kuriasi prekės ženklus; c) nes reikia praplauti pinigus.

Panašiai teigia ir jaunas VDU sociologas, kurio manymu „derėtų imtis autentiškų Kauno simbolių aktualizavimo ir, galbūt, modernaus įprasminimo, bet ne kažkokio unifikuoto kičo, primesto miestui iš vienos ar kitos rinkodaros kompanijos”.

MIESTĄ SVARBIAU SUPRASTI, O NE NUPAIŠYTI

Kaunas niekad nesileido vedžiojamas už rankutės, todėl natūralu, kad į tokį valdžios sumanymą aprengti miestą vienodomis marketinginėmis uniformytėmis, atsako ilgai laukti neteko. Spalio pradžioje pagerinimo sąjunga „Žmonės Kavingais Veidais” paskelbė ALTERNATYVŲ KONKURSĄ: KAUNO ŽENKLAS IR ŠŪKIS ! Tikimasi, kad tai bus laisva kauniečių saviraiška – savotiškas miesto folkloras – pasiūlysiantis ne vieną, niveliuojantį, bet daug ir įvairių simbolių miestui.

Alternatyvaus konkurso sąlygos yra trumpos ir paprastos.

Reikalavimai Kauno ženklui. Kauno ženklas turi būti: a) gražus; b) įsimintinas; c) kaunietiškas.

Reikalavimai Kauno šūkiui. Kauno šūkis turi būti: a) optimistinis; b) patogus šaukti; c) cenzūrinis.

Kaip informavo Alternatyvaus konkurso organizatoriai, šiuo metu jau yra gauti penki projektiniai pasiūlymai, nors iki konkurso finišo (lapkričio 8, 24:00) dar yra savaitė. Kad konkurso dalyviams būtų lengviau orientuotis prioritetuose, kuriant Kauno ženklą ir šūkį, paprašėme mintimis apie tai pasidalinti konkurso vertinimo komisijos narius: bedarbį, daktarą, architektą, muziką, karalių, profesorių ir gražuolę.

BEDARBIS: Esu už atvirą miesto visuomenę, laisvai kuriančią savo tapatybę identifikuojančius simbolius ar ženklus. Jie turi pranešti apie miestą kaip visiškai unikalų ir nepakartojamą, o ne kaip dar vieną skubantį paskui madą ir kopijuojantį kitų sėkmę. Miesto ženklai turi būti tikri ir gyvi. Nes iš tikrųjų, tik patys miesto gyventojai savo darbais kuria miesto tapatybės ženklus ir simbolius, o ne atvirkščiai. Miesto ženklas – ne kosmetikos priemonė užtušuojanti trūkumus ir gražinanti išorę, tai vidinio gyvenimo atspindys ir išskirtinumo atskleidimas.

DAKTARAS: Kaunas yra į nieką nepanašus. Jis įtraukia žmones. Esu tikras, kad žmones kuria aplinka, todėl unikali Kauno geografija dviejų upių trikampyje, neabejotinai įtakoja kauniečių charakterį. Pastebiu, kad Kaune dabar mažiau tuštybės. Atrodo, kad ji, kaip ir troškulys pinigams, jau persikėlė į Vilnių. Tie kauniečiai, kurie kažkada išvažiavo į sostinę, o dabar dažnai elgiasi, kaip Kauno priešai, greičiausiai yra kankinami kompleksų, kad kažkada Kaune neprasimušė. Man patinka, kad Kaunas neturi laiko panašioms smulkmenoms.

ARCHITEKTAS: Kauno patriotiškumas ilgam pavertė Kauną miestu-donoru. Neabejotinai kilnu yra stiprinti Lietuvą ir siųsti geriausius kauniečius ten, kur reikia valstybei. Tačiau per 20 nepriklausomybės metų Kaunas tapo etatiniu Lietuvos užnugariu, gelbėjančiu sunkią valandą, bet liekančiu laimėjimų šešėlyje. Metas pradėti gyventi labiau sau. Labiau rūpintis Kaune užaugintais talentais. Metas kurti Kauną, kaip magnetą, o ne kaip lašelinę.

MUZIKAS: KaunasunikAlustUokadpraraNdASavounikalumą.

KARALIUS: Kauniečiai, būkim pasitikintys savimi ir dar kartą pamąstę suvokime: nereik mums tų spalvingų, realybę slepiančių iškabų. Nuo savęs nepabėgsi… Nors, kai apsidairai, mano beveik visi kūrybiški draugai išsivažinėję. Kas į Vilnių, kas į Niujorką. Vagia iš Kauno jo unikalumą kas tik netingi…

PROFESORIUS: Kiekvieno miesto likimas priklauso nuo amžininkų sprendimų. Kaunas yra senas Europos miestas ir įvairiais istorijos laikotarpiai jo prioritetai kito. Buvo prekyba su Hanzos miestais, buvo laikotarpis Rusijos imperijos sudėtyje, buvo ir neilgas tarpukario dvasinis ir kultūrinis pakilimas. Laikotarpyje po 1990-ųjų, nekompetencija, grobstymai ir korupcija yra dažnas reiškinys Kauno mieste, kur iki šiol susipynę ir nepakankamai aiškūs miesto prioritetais. Kauno ženklo kūrėjų, manau, nelengvas laukia uždavinys.

GRAŽUOLĖ: Anot vieno, save gerbiančio Palangos žodžio meistro, kiekvienas save gerbiantis miestas turi tai, ko neturi kitas ne mažiau save gerbiantis miestas. Todėl gerbiamas konkurso dalyvi,
jei jauti, kad miestas TAVO
jei jautiesi mieste SAVAS
neleisk, kad TAVO SAVĄ miestą nučiupinėtų svetimos rankos.

ALTERNATYVUS KONKURSAS „KAUNO ŽENKLAS IR ŠŪKIS” laukia projektų adresu cuclumas@gmail.com iki lapkričio 8-os, 24:00. Kaunieti, nelik tik stebėtoju, – sukurk savo miestui Ženklą! Sukurk savo miestui Šūkį! Tegu šie simboliai tampa tavo miesto folkloru.

 

Klausimams dėl konkurso, paramai ir kitiems pasiūlymams: cuclumas@gmail.com

Alternatyvaus konkurso: Kauno ženklas ir šūkis SĄLYGOS.

Komentarai

  1. Perpusfrazavus Kauno herbą, galima būtų žydkryžių stumbrui ne žydkrikščioniškai įsmeigti į galvą, o antižydkrikščioniškai – į užpakalį.
    Su tokiu ženklu kryžiuočių darbo tęsėjai lai ramiai susitaikytų – kaip dabar nežydkrikščionys taikosi su esamu herbu.

Rašyti komentarą

Susije straipsniai

images_phocagallery_1393_zenkl_konk_1111_01

KAUNAS NEPATIKĖJO SAVO ATEITIES KELIO ŽENKLUI //KONKURSAS BAIGĖSI NIEKUO

Kauno savivaldybės administracijos paskelbtas nevykęs konkursas Kauno miesto prekės ženklui ir šūkiui sukurti sulaukė logiškos pabaigos – baigėsi niekuo. Neprofesionalus ir merkantiliškas viešųjų pirkimų konkursas,

images_phocagallery_1355_kauno z konk rez_pav_1355_kauno z rez_tit

MIESTAS BE KAKLARAIŠČIO//KAUNO ALTERNATYVININKAI NETIKI PIARINE DIDAKTIKA

2011 lapkričio 156 KomentaraiAudrys Karalius

„Pirmiausiai Kaunui vertėtų susivokti, kas ir koks jis yra šiandien, ir kas yra jo „prekė“, o tik tuomet imtis kurti konkrečių logotipų. Abstrakčių prekių nebūna,

images_phocagallery_1346_Kavingi_emblema

ALTERNATYVUS KAUNO ŽENKLAS://14PROJEKTŲ IŠ GATVĖS

Kaunas niekad nesileido vedžiojamas už rankutės. Todėl natūralu, kad savivaldybės klerkų sumanymas aprengti miestą vienodomis marketinginėmis uniformytėmis, paskelbus kiaurai biurokratišką konkursą „Kauno prekės ženklui ir

images_straipsniu_foto_1326_Kauno zenkl_tit

MIESTUI BE KAUKĖS//KAUNO ŽENKLO ALTERNATYVINIS KONKURSAS ĮSIBĖGĖJA

Kaunas, matyt, yra vienas iš nedaugelio Lietuvos miestų, kuriam abejingų nėra. Tas neabejingumas jokiu būdu nėra vienspalvis: galima nesunkiai rasti besižavinčių „smetoninio“ Kauno kultūra ir

images_phocagallery_1280_Altern_konk_pav_1280_Crop_Altern_konk_TIT

BŪTI SAVIMI AR ATRODYTI?//KAUNO ŽENKLAS PARSIDAVIMO INŽINERIJOS ISTORIJOJE

Paskutinėmis rugsėjo dienomis Kauno savivaldybei paskelbus „Kauno miesto prekės ženklo ir šūkio sukūrimo supaprastinto atviro projekto“ konkursą, tarsi nieko ypatingo neįvyko. Eilinis viešųjų pirkimų konkursas,