S.Hart, 9/11 |
Po intensyvios atidarymo savaitės pradžios, festivalis Kaunas Photo paruošė kiek „lengvesnę“ renginių seriją. Rugpjūčio 26 ir 27 dienomis įvyks po vieną fotografijos naktį bei parodos atidarymą neįprastose Kauno erdvėse. Viena iš šių – PILOTAS.LT redakcija, kurioje rugpjūčio 26 dieną atidaroma fotomenininko Steve’o Harto (Steve Hart) paroda Rugsėjo vienuoliktoji – prieš ir po. Asmeninė istorija.
MANHATANO VAIZDAI BRUKLINO GYVENTOJO AKIMIS
Rugpjūčio 26 dieną (penktadienį) 18 val. Kauno senamiestyje įsikūrusioje PILOTAS.LT redakcijoje (Kurpių g. 29) atidaroma Steve’o Harto paroda Rugsėjo vienuoliktoji – prieš ir po. Asmeninės fotografijos. Parodoje eksponuojamos nepublikuotos fotografijos su suasmenintais ikoniniais Niujorko vaizdais Brooklino gyventojo akimis – prieš 2001 metų rugsėjo 11-tąją, tą kraupią dieną ir po jos. Daugelis nuotraukų darytos tiesiai pro S.Harto namų langus. Kraupios nelaimės vaizdai čia atlikti ne reportažiniu metodu, bet autoriaus asmeninio dienoraščio pavidalu – pirmą kartą eksponuojamose S.Harto fotografijose. Parodos atidaryme dalyvauja autorius.
„Aš džiaugiuosi, kad mano paroda eksponuojama specifinėje architektūriškoje aplinkoje, architektūrinio portalo PILOTAS.LT redakcijoje,– sako niujorkietis fotografas S.Hart. „Net užrašas ant redakcijos durų – Architecture is politics – puikiai atitinka mano pasirinktą temą. Tai, kad svarbūs Niujorko pastatai pasirinkti taikiniu – rodo, kokia svarbi yra architektūros simbolinė rolė nacijos gyvenime. Taip pat šiuo atveju galima itin aštriai pajusti ir amžinąją In ir Yan pusiausvyrą: pastatai atsiranda – pastatai dingsta“,– sako fotografas.
3 DEŠIMTMEČIUS FOTOGRAFUOJA NIUJORKĄ
Steve’as Hartas gimė Masačiusetse, tačiau jis jau 3 dešimtmečius gyvena Niujorke. 9-ojo dešimtmečio pradžioje, tik atvykęs į didmiestį, ir laisvalaikiu bemaišydamas jį, atsitiktinai atrado vietą, kur jautėsi savas. Už Bruklino tilto jis atrado kerinčią Manhatano dangoraižių panoramą su monumentaliu tiltu. Pietinio Manhatano panoramą tuomet vainikavo Pasaulio prekybos centro bokštai dvyniai. Jau tada fotografas nusprendė, kad viename iš apleistų Bruklino namų jis kada nors apsigyvens, nes iš čia atsiveria gražiausias Niujorko vaizdas.
Kai vienas pastatų buvo paverstas gyvenamuoju namu, Stevas tapo pirmuoju jo gyventoju. Nuo tada jis kasdien pro savo langus matė ir fiksavo daugeliui pažįstamą reprezentacinį Niujorko vaizdą. Bruklino dalis tarp Bruklino ir Manhatano tiltų, vadinama Dumbo tapo nuolatine urbanistinio peizažo studija. Bruklino ir Manhatano vaizdai buvo fotografuojami vairiomis fotokameromis, juostomis ir būdais. Atrodė vaizdas pro langus jau niekad nebesikeis, tačiau vieną saulėtą rugsėjo rytą ironinis Manhatano vaizdas pro Styvo langus ėmė negrįžtamai keistis. Likimas lėmė, kad dėl uždaryto eismo 2001 metų rugsėjo 11 įvykių fotojuostos redakcijų nepasiekė laiku ir liko nepublikuotos.
FOTOGRAFAVO ATSTUMTUOSIUS IR SERGANČIUS
S.Hartas nesimokė fotografijos oficialiai, tačiau tai godžiai darė savo jėgomis. Dar gyvendamas Masačiusetse jis pradėjo dokumentinės fotografijos seriją apie Amerikos neturtinguosius ir atstumtuosius. Persikėlęs į Niujorką, dirbo įtakingame JAV dienraštyje The New York Times, kūrė ciklą Bronkso šeimos albumas, kuris pasakoja apie AIDS pažeistos šeimos augimą ir netektis. Šis monumentalus darbas 2006 metais buvo eksponuotas ir Kauno fotografijos festivalyje.
Kaunas Photo ir PILOTAS.LT informacija.
PARODOS ATIDARYMO AKIMIRKOS