Šeštadienį įvyks fotomeno festivalio „Kaunas Photo“ parodos „Mitinio žvėries buveinės Kauno modernizmo fotografiniuose pjūviuose“ pristatymas ir susitikimas su projekto kuratoriumi Mindaugu Kavaliausku ir menininku iš Naujosios Zelandijos Chirag Jindal, kuris vienai dienai bus atvykęs į Kauną.
GILINOSI Į KAUNO TARPUKARIO ARCHITEKTŪRĄ
Lapkričio 26 dieną (šeštadienį) 15 val. „BLC“ verslo centro „Stivensono“ salėje (K.Donelaičio g. 60, A korpusas, 1-as aukštas) numatytame renginyje publika bus supažindinta su unikaliu būdu sukurta Kauno modernizmo ikonografija, pasižyminčia nauju požiūriu į fotografijos mediją, bei naktine parodos lankytojų patirtimi. Publika patrauks į turą po lauko parodą, rodomą šviesdėžių pavidalu greta esančioje Vienybės aikštėje.
2021 metų rugsėjo mėnesį, pakviestas VšĮ „Šviesos raštas“, menininkas Chirag Jindal iš tolimosios Naujosios Zelandijos jau viešėjo ir kūrė Lietuvoje. Jis dalyvavo fotomeno festivalio „Kaunas Photo“ surengtoje meninėje rezidencijoje, kurios metu gilinosi į Kauno miesto tarpukario architektūrą. Nors projekto technologinis atlikimas sudėtingas, paprastai būtų galima apibūdinti, kad lazerinių technologijų skenavimo būdu C.Jindal sukūrė fasado derinius su požeminėmis, praeiviui nematomomis erdvėmis.
Baigtiniame rezultate tiek pastatų fasadas, tiek rūsys matomi viename atvaizde. „Skirtingai nei fotografijoje, čia mažai kas lieka už kadro – pjūvis atskleidžia viską iš karto, ir mums pateikiama praeities ir dabarties atributika tokia, kokia ji egzistuoja in situ“, – teigia menininkas C.Jindal.
IŠRYŠKĖJA DAUGIASLUOKSNĖS ISTORIJOS ĮRODYMAI
Pasak idėjos autoriaus ir projekto kuratoriaus M.Kavaliausko, kūriniai praskleidžia paslapties skraistę į tai, ko kauniečiai ir miesto svečiai, ko gero, niekada nepamatytų – požemius ir jų lokaliai globalias istorijas, kuriuose galimai nuo seno slėpėsi mitinis Kauno žvėris. Vienuolikos atvaizdų ekspozicijoje, kurią vertingiausia pamatyti tamsiu paros metu, bus rodoma gausi požeminių paskirčių tipologija: vandens saugykla, mašinų kambarys, kalėjimas, dirbtuvės, archyvai… O visas erdves gaubia unikalios Kauno miesto ir Lietuvos praeities istorijos.
C.Jindal teigia, kad architektūriniai objektai jam pasirodė lyg „laiko kapsulės, kaupiančios istorijos sluoksnius“. „Man „mitinio žvėries“ paieškos buvo tapatinamos su Kauno istorijos, kurios likučių galima rasti šiuose pastatuose, paieškomis – ne tik ikoniškų fasadų ar apskritai pastatų tipologijos, bet ir artefaktų, paveldėtų giliausiuose jų glūdumose. Daugelis šių rūsių yra nepakitę, netyčia arba dėl muziejinimo. Atliekant apgalvotus pjūvius per nematomas dalis, pradeda ryškėti šios daugiasluoksnės istorijos įrodymai“, – pasakoja menininkas.
Paroda „Mitinio žvėries buveinės Kauno modernizmo fotografiniuose pjūviuose“ veiks iki sausio 8 dienos. Parodą lydės renginiai. Šis renginys yra „Kaunas – Europos kultūros sostinė 2022“ oficialaus uždarymo „III-asis trilogijos veiksmas: SUTARTIS“ programos dalis. Renginys nemokamas ir atviras visuomenei.
Projektą finansuoja „Kaunas 2022“. Meninę rezidenciją ir „Kaunas Photo 2021“ rėmė Lietuvos kultūros taryba. Partneriai: UAB „Šiaurinis taškas“, EPSON.
Parengta pagal „Kaunas Photo“ informaciją.
Titulinė nuotrauka: Chirag Jindal ir VšĮ „Šviesos raštas“.