Kauno savivaldybė šiandien karinėms pajėgoms oficialiai perduoda naują Karinių pajėgų paieškos ir gelbėjimo postą. „Žvynuotąjį“ techniškos išvaizdos statinį Kauno S.Dariaus ir S.Girėno aerodromo teritorijoje „nutupdė“ architektai Rimvydas Jurgis Palys ir Ieva Jurgita Palytė-Veilandienė. Karinių pajėgų paieškos ir gelbėjimo postas iki šiol veikė Fredoje.
Kaune budintis karinis sraigtasparnis nuo šiol bazuosis Kauno S.Dariaus ir S.Girėno aerodrome. Jo misija grynai civilinė – gavęs avarinio iškvietimo signalą, sraigtasparnis skuba į gelbėjimo operacijas, dingusių žmonių paiešką, transportuoja ligonių ir donorų organus, gesina gaisrus. Kaune įsikūręs Karinių pajėgų paieškos ir gelbėjimo postas aptarnauja centrinę, rytinę ir pietinę Lietuvos dalį.
Karinių oro pajėgų paieškos gelbėjimo postą nusprendus iškelti iš Fredos, naujas S.Dariaus ir S.Girėno aerodrome buvo pradėtas statyti 2014 metų pabaigoje. Per pusantrų metų jį pastatė bendrovė „Avona“, laimėjusi viešųjų pirkimų konkursą. Projekto vertė – 3,7 mln. eurų.
S.Dariaus ir S.Girėno aerodrome įkurdintą naują 1,780 m² ploto plieninės architektūros pagrindinį pastatą sudaro 3 pagrindinės dalys – stebėjimo postas, pareigūnų administracinės patalpos, 12 metrų aukščio 1.100 m² ploto sraigtasparnių angaras. Naujasis karinis postas yra aprūpintas vakarietiškus standartus atitinkančią modernia technine įranga. Jame vienu metu gali būdėti 20 karių.
Projekto architektai R.J.Palys ir I.J.Palytė-Veilandienė statiniui pasistengė suteikti technišką pavidalą, koks yra būdingas lėktuvams, sraigtasparniams ir kitai aviacinei technikai, tačiau vengė banalios standartinio angaro formos.
Beje, iškėlus paieškos ir gelbėjimo postą iš Fredos, Kaunui atsivėrė išskirtinė galimybė miestą urbanistiškai plėtoti atsilaisvinusioje per 30 ha teritorijoje.
PILOTAS.LT informacija.