Tiems, kam atrodo, jog tai, kas vyksta Vilniaus Dešiniajame krante, yra lemtingas architektūrinis epizodas, kai į senamadiškų vietos architektų bandomą apsaugoti savo rinką nuo gaivių modernybės gūsių iš Vakarų, įsiveržia laisvas nuo postsovietinių kompleksų architektūrinis pranašas su pritvinkusiu ruporu,- yra teisūs.
Išsilaisvinimas nuo davatkiškų papročių ir liguistų prisirakinimų prie konteksto – prasidėjo. Ten, kur žengia liberaliausias šalies meras vardu Šimašius, kvepia progresu, kitaip darymu ir globalizacija. Pinigais – irgi. Be jų – nė iš vietos. Dalinuosi: mano „nau hau“ – jūsų „sunku nebus“…
SUNKU NEBUS: 7 ŽINGSNIAI
1_ Pasikviečiame Libeskindą: populiarų populiarioje užsienio žiniasklaidoje, architektą iš užsienio, teisingos tautybės.
2_ Palesiname vietinę žiniasklaidą ir keletą žinomų veidų. Gausiai minim „visuomenės labą“, „ryžtingą proveržį“ ir „nokstantį regiono lyderį be 15 minučių“. Visuomenei šypsomės iš saugios distancijos bei Facebuke.
3_ Parodome populiarių didmiesčių paveikslėlių ir iškoneveikiam kelis iš jų, kad skęsta (Venecija), kad nemoderniai homogeniški (Kopenhaga), kad nyksta iš pasaulio žemėlapio (pavadinimų neminim iš mandagumo).
4_ Išpravardžiuojame miestą atsilikusiu, neryžtingu, davatkišku, įsikabinusiu į seniai nemadingus prietarus, sukaustytu apipelijusios meilės nuosavai istorijai, visokiems neatsiperkantiems identitetams ir sukalkėjusiu provincialių kompleksų tamsoje.
5_ Surandam mieste “juodąją skylę”. Ji turi būti centre. Ji turi būti kaimynų išpurentoje aplinkoje. Ji turi būti fainalšotinė. Pastatome „juodosios skylės“ centre Libeskindą ir gausiai fotografuojamės. Garso takelyje – tik sakralus naratyvas: NY, Londonas, Paryžius, Berlynas, Varšava (priklausomai nuo auditorijos).
6_ Išaiškiname, kad moderniame pasaulyje – miestas yra tiesiog bankas. Urbanizmo konceptualistų teorijas išvadiname XIX amžiumi. Sinchroniškai rodome į Libeskindą: neinvestuoji į Gėlę ir Gėlė nepražįsta. Nėra Libeskindo, nėra globalizacijos. Mieste ir toliau tarpsta postsovietinis mentalitetas, šiltų rankų architektai ir visokios nuomonių įvairovės. Galiausiai miestą ištinka nešlovė, sumažėjimas ir permanentiniai klaustrofobijos priepuoliai.
7_ Vėl palesinam vietinę žiniasklaidą ir paglostom keletą patogių veidų, naudingiausiai žaidusių be kamuolio. Uoliausiems oriai atsidėkojame postukais, užsakymėliais ar bent jau gausiai apselfintu pikniku gamtoje…
L.Joneikis
( 2016-05-17 )
Sveiki, paranoikai.
Sakote, dėl tautybės turiu pasiaiškinti. Aiškinu (kas ir taip aišku mąstančiam).
Šiuo metu, norint Lietuvoje stumti projektą su ženklu „modernus“, teisingomis tautybėmis laikomos: anglas, japonas, amerikietis, vokietis, italas, žydas, visi skandinavai ir pan.
Šiame kontekste neteisingomis tautybėmis laikytinos: rusas, baltarusis, lenkas, bulgaras, rumunas, graikas, egiptietis ir pan.
Klausimas ar tai subjektyvu? Žinoma. Bet, kad toks tautinis faktorius sėkmingai naudojamas kaip poveikio priemonė, daugiau nei akivaizdu.
x
( 2016-05-16 )
Tikrai labai geda uz musu kamieciu krasta. Sunku suprast kaip galima rasinet tokias nesamones izeidzianciu tonu. Nebent manai kad nieks neskaito…. o ta fraze pirmam punkte apie tautybe tikrai pasibaisetina. Siulyciau redaktoriui bent jau pakoreguoti teksta iki padorumo ribos.
Jonas Žiburkus
( 2016-05-16 )
Normaliame pasaulyje vien už pirmą punktą autoriui galima būtų iškelti bylą.
Gėda portalui, skelbiančiam tokią rašliavą.
Satyv-as
( 2016-05-16 )
Nesu architektas, nezinau, ar galiu dalyvauti dispute, bet jei toks pastatas atsiras (man Libeskindo pavarde ispudzio nedaro, nes as jo nepazistu) Vilniaus dangoraiziu centre, man uz mano sostine Vilniu bus tikrai geda. Man tas pastatas atrodo, kaip Sniego Karalienes rumai :); labai pritariu kazkieno issakytiems epitetams – „Dubajizacija“ ir „Astanizacija“
mnmn
( 2016-05-16 )
ypac konkreciai suskambo straipsnis Masiulio-Kurlianskio nuotykio sviesoje
Arunas
( 2016-05-14 )
Aciu. Aciu, kad Esate.
Judejizacija
( 2016-05-13 )
Ne veltui Libeskind-Meilės kūdikėlis. Ta tauta mėgsta tokias nekuklias pavardes Goldenrat, Goldenblat, Libeskind, nežinau tik kaip verčiasi Fux, gal taip kaip mes suprantame.
reikia pateisinti pavadinimus.
Užpelkis
( 2016-05-13 )
Nenusukinėkit kalbos į nosines. Straipsnis visom prasmėm teisingas. Problemų visada bus, bet esminė mūsų visuomenės problema – visiškas sumaterelėjimas ir neišprūsimas.
r
( 2016-05-13 )
Gal jau Vilniuje užtenka dangoraižių, bažnyčių varpinių bokštus stelbia.
j
( 2016-05-13 )
Ploju.
Leokadijus Joneikis
( 2016-05-13 )
ir Audrys Karalius mėgsta naudininke nosines rašyti. Gal tokie kritiški ponai turėtų būti reiklesni sau?
Meda
( 2016-05-13 )
pradedančiajam – berods, be nosinės? 🙂