Naujosios Smiltynės perkėlos teritorijoje, Smiltynės pusėje netrukus bus pradėtas statyti radiolokacinės kontrolės sistemos bokštas. Šį saugiai laivybai būtiną inžinerinį statinį pagal „PST projektavimo biuro“ parengtą projektą statys konkursą laimėjusi UAB „Borta“. Planuojama, kad radiolokacinės kontrolės bokštas bus pastatytas kitų metų pavasarį.
SIEKS KONE 30 M AUKŠTĮ
„Siekdami išlaikyti Klaipėdos uosto konkurencingumą, jį kryptingai vystome, tobuliname ir modernizuojame infrastruktūrą, kad į Klaipėdą atplauktų kuo didesni laivai ir jie galėtų būti pilniau pakrauti. Uosto parametrų keitimas, laivų dydžiai turi įtakos laivų eismo organizavimui. Laivų eismo tarnybos radiolokacinės kontrolės sistemos bokštas Smiltynėje, kurio statybos prasidės jau šį mėnesį, užtikrins dar saugesnį laivų įvedimą“, – sako Algis Latakas, AB Klaipėdos valstybinio jūrų uosto direkcijos generalinis direktorius.
Radaro bokštas su dviem aikštelėmis iškils beveik 30 metrų aukštyje. Bokštas bus konstruojamas iš į viršų siaurėjančių lakštinio plieno elementų. Vėliau ant radaro bokšto bus montuojama reikalinga įranga.
Rangos darbų vertė – 1,7 mln. eurų.
Radaro bokšto projektą parengė prieš dvejus metus architektūrinės koncepcijos konkursą laimėjęs AB „Panevėžio statybos trestas“ projektavimo biuras. Vienas iš esminių reikalavimų buvo tas, kad radaro bokšto architektūrinė išraiška derėtų su Kuršių nerijos nacionalinio parko kraštovaizdžiu, o pati radaro bokšto konstrukcija ir architektūrinė išraiška būtų, kad statinys būtų suvokiamas kaip orientyras, žymintis UNESCO Pasaulio kultūros ir gamtos paveldo teritoriją.
PROJEKTAVO PAGAL PUŠIES LAJAS
Kadangi senųjų pajūrio pušynų fragmentų likę nedaug, pasak projekto autorių, „statiniu lyg užpildoma tuštuma, formuojama natūrali harmonija – bokšto aikštelės projektuojamos žvelgiant į pušies lajų išdėstymą“. Kuriant architektūrinę koncepciją buvo stengiamasi išlaikyti statinio vertikalią pusiausvyrą aikšteles projektuojant priešingomis kryptimis, taip fasade sukuriant medžio vainikų atkartojimą. Aikštelių laikančiosios konstrukcijos, anot autorių, iš paukščio skrydžio sukurs voro nuaustus fragmentus. Pagrindinių laikančiųjų konstrukcijų profiliai kildami į viršų liaunėja, primindami medžio kamieno siluetą. Visas statinys bei jį supanti mažoji architektūra iš vertikalių elementų turėtų formuoti nuolatos augančios ir į dangų besistiebiančios darnos vaizdinį.
REDAKCIJA APGAILESTAUJA, kad nenurodė projekto autorių pavardžių, kadangi šios publikacijos pirminis šaltinis tokių duomenų nepateikė. Būtume dėkingi už pagalbą nustatant konkursinių projektų autorių asmenybes.
Parengta pagal Valstybinės Klaipėdos jūrų uosto direkcijos informaciją.
Titulinis pav.: „PST projektavimo biuro“.