„LTG Infra“ įrengs pirmąją Baltijos šalyse baterinių traukinių krovimo stotelę. Tai leis LTG grupei, kuri numato įsigyti elektrinius-baterinius traukinius, keleivius vežti dar tvariau. Stotelės kaina sieks 3,2 mln. eurų.
ĮKROVIMAS TRUKS VOS IKI 45 MINUČIŲ
Kaip praneša „LTG Infra“, pirmoji tokia krovimo stotelė bus pastatyta Varėnoje, kurią, pagal pasirašytą sutartį, suprojektuos ir įrengs UAB „Fima“. Krovimo stotelę planuojama įrengti iki 2026 metų III ketvirčio pabaigos.
Pasak „LTG Infra“ vadovo Vyčio Žalimo, elektrinių-baterinių traukinių krovimo stotelės įrengimas suteiks galimybę traukiniautojams tvariai nukeliauti iki Varėnos naujais, bateriniais traukiniais. „Tokie traukiniai galės pasiekti nuo kontaktinio tinklo nutolusias vietoves naudodami baterijoje sukauptą energiją ir ten operatyviai jas pasikrauti – šiuo atveju Varėnoje įrengtoje stotelėje. Traukinio baterijos, priklausomai nuo jos išsikrovimo lygio, įkrovimas truktų vos iki 45 minučių. Taip pat svarbu, kad pakrovimas vyks keleivių įlaipinimo, išlaipinimo metu bei maršruto parengimo metu, todėl keleiviams pati kelionė nepailgės“, – sako „LTG Infra“ vadovas Vytis Žalimas.
Baterinių traukinių krovimo stotys veikia kaip greitas ir veiksmingas būdas įkrauti traukinių baterijas, kad jie galėtų važiuoti neelektrifikuotais bėgiais. Šiuo metu LTG grupė yra pasirašiusi sutartį dėl 9 keleivinių elektrinių ir 6 baterinių traukinių, kurie bus 100 proc. pritaikyti specialiųjų poreikių turintiems žmonėms. Naujieji modernūs traukiniai, pagaminti pagal šveicarišką technologiją, bus testuojami Lietuvos geležinkeliuose jau šiais metais.
STOTELĘ PAJUNGSPRIE 10KV SKIRSTOMOJO TINKLO
Varėnoje įrengiamos krovimo stotelės maksimalus vieno traukinio krovimo galingumas – 2MW-2,5MW, krovimo stotelė bus pajungta prie vidutinės įtampos skirstomojo tinklo (10kV), o krovimo stotelės įranga bus patalpinta į standartinius 12 metrų jūrinius konteinerius. Baterijos įkrovimas vyks be kištukinio lizdo ar kištuko, ji bus kraunama per traukinio pantografą trumpos kontaktinės konstrukcijos pagalba, kuri kartu su transformatorine sudarys krovimo stotelę.
Greitojo įkrovimo stotį galima įrengti visur, kur reikalingas tarpinis įkrovimas, kad būtų galima gerokai padidinti baterinių traukinių naudojimo galimybes ir nuvažiuojamą atstumą. Šiuo metu planuojama įrengti vieną krovimo stotelę Varėnoje, tačiau ateityje numatoma plėtra ir į kitus Lietuvos miestus, kuriuose bus įrengtos papildomos krovimo vietos.
Parengta pagal „LTG Infra“ informaciją.
Titulinė nuotrauka: „LTG Infra“.
Keleiviai
( 2025-03-27 )
Galėtų vežti greičiau, nes 100 km važiuoti ilgiau negu valandą XXI amžiuje yra netvaru.