barza_lt_240500_e01_xxx

UPINĖ LOGISTIKA ATGYJA: Į vandenį nuleista didžiausia upinė barža Baltijos šalyse

2024-05-15
PILOTAS.LT

Kaune į vandenį nuleista didžiausia Baltijos šalyse upinė barža. Daugiau nei  75 m ilgio laivas gali talpinti net 90 vnt. dvidešimties pėdų konteinerių. Barža išskirtinai pritaikyta sekliems vidaus vandenims.

DIDINAMI KROVININĖS LAIVYBOS PAJĖGUMAI
Stipriai išaugus poreikiui plukdyti krovinius Nemunu tarp Klaipėdos ir Kauno bei tam trūkstant pajėgumų, Vidaus vandens kelių direkcija (VVKD) pati ėmėsi statyti naują baržą. 1.800 tonų keliamosios galios barža per 2023-2024 m. pastatyta VVKD Kauno žiemos uoste. Vandens transporto priemonę pagamino VVKD specialistai pagal įmonės „Western Baltic Engineering“ projektą. Ji Žiemos uoste ką tik oficialiai nuleista į vandenį.
Nepaisant to, kad baržos grizmė pritaikyta 180 cm gyliui, jos galimas tonažas įspūdingas – 1.800 tonų. Palyginimui tai 25-ių (70t) traukinių vagonų ar net 75-ių (24t) vilkikų krovos pajėgumai.
Susisiekimo ministras Marius Skuodis sako, kad krovininė logistika vandens keliu – užsienio šalyse įprastas, patogus ir efektyvus būdas gabenti krovinius, ypač – nestandartinių gabaritų, labai sunkius ir birius.
„Vidaus laivybos plėtra – tai nuoseklus, bendras Vidaus vandens kelių direkcijos ir ministerijos darbas. Baigus ypatingos reikšmės strateginį projektą – 200 km ilgio laivybos kelio Nemunu modernizavimą – didinami krovininės laivybos pajėgumai. Įrengus bunas, ruožas nuo Kauno iki Kuršių marių tapo tinkamas keleivinei, krovininei ir pramoginei laivybai. Dėl to itin džiugina svarbus naujas etapas, kuris leis patenkinti krovininės logistikos poreikius vandens keliu“, – sako ministras.
Pagrindinis Lietuvos vandens kelias Nemuno upe ir Kuršių mariomis Kaunas–Klaipėda (E41) priklauso trans-europiniam transporto tinklui TEN-T. Lietuvos vidaus vandens keliai jau yra jūrinio uosto tęsinys. Didelis laimėjimas, kad per Klaipėdą ir Kaunas jau šiandien susietas su tarptautiniais logistikos maršrutais Baltijos jūroje, o per Kuršių marias – su visa Vakarų Europos vidaus vandens kelių sistema. Netolimoje ateityje numatyta strateginė reikšmė ir uostui Jurbarke. Jau šiemet planuojama grūdus gabenti naujai pastatyta barža.

LAIVYBOS KELIAS MODERNIZUOTAS NUO KAUNO IKI KLAIPĖDOS
„Mūsų siekis yra dalį krovinių Lietuvoje perkelti į vandens kelius, kartu sumažinti sunkiojo transporto srautus keliuose. Laivai yra labiau ekologiški, saugesni ir pigesni, palyginti su kitomis transporto rūšimis – automobilių, geležinkelių ar oro linijomis. Lietuva turi Klaipėdos uostą, patogias krantines, kur galima vykdyti krovos darbus iš upės baržų į jūrų laivus, taigi vystydami vidaus laivybą stipriname ir jūrinę valstybę. Stiprinant vidaus laivybą, VVKD rodo lyderystę ir savo pajėgumais pastatė didžiausią baržą, atnaujina turimą laivyną ir jau šiemet paskelbs konkursą dėl pirmojo elektrinio laivo įsigijimo. Esame numatę atnaujinti visą transporto grandinę, kurią sudarys 6 elektriniai laivai-stūmikai, 12 nesavaeigių baržų bei nauja uostų infrastruktūra“, – sako VVKD generalinis direktorius Vladimiras Vinokurovas.
Praėjusių metų rugpjūtį pabaigtas ambicingas projektas, kurio metu buvo modernizuotas laivybos kelias tarp Kauno ir Klaipėdos, jau raško savo sėkmės vaisius. Vandens kelių logistiką pasirinkusios įmonės teigia, kad upių transportas padeda optimizuoti krovinių maršrutus ir mažinti bendrą įmonės generuojamą CO2 pėdsaką nei vežant juos automobilių kelių transportu.

Į APLINKĄ IŠMETA 2 KARTUS MAŽIAU CO2
„Mūsų įmonė tiekia plieno gaminius savo klientams visoje Šiaurės Europoje, kurioje požiūris į tvarumą yra itin aktualus. Norime, kad tvarumas būtų atspindimas visuose įmonės procesuose – pradedant tiekimu, baigiant gamyba ir logistika. Upių transportas padeda mums optimizuoti krovinių maršrutus, naudoti aplinkai draugiškas transporto priemones ir mažinti bendrą įmonės generuojamą CO2 pėdsaką“, – sako UAB „Kaunas Metal“ vadovas Robertas Buckus.
„Džiaugiamės, kad mūsų planai virto realybe ir turime naują galimybę transportuoti krovinius Nemunu, tai leidžia patogų pervežimą maršrutu Kaunas – Klaipėda. Mūsų paskaičiavimais, vandens transporto būdu gabenant krovinį, į aplinką išmetama 2 kartus mažiau CO2 nei transportuojant jį sunkvežimiais. Savo veiklos procesuose skatiname tvarius sprendimus, todėl ir toliau ketiname krovinius iš Kauno gabenti didžiausia Lietuvos upe – Nemunu“, – sako „Milsa grupė“ vadovas Mantas Makulavičius.
„Tikime, kad ir ateityje pavyks toliau tinkamai organizuoti krovinių gabenimą vandens keliu, krovos darbus bei kitas operacijas. Tai suteiktų galimybes krovinių kiekį padidinti keleriopai bei užtikrinti stabilų krovinių srautą. Stengiamės prisidėti prie CO2 mažinimo, nes tvarumo didinimas yra vienas iš įmonės keliamų tikslų. Džiaugiamės, kad ilgus metus pamiršta laivininkystė Nemunu vėl atgyja, suteikia naujas krovinių gabenimo galimybes, supaprastina stambių, didelių ar negabaritinių krovinių gabenimą bei mažina transporto srautus keliuose – teigia „Serfas“ logistikos vadovas Marius Ušeckas.

PUIKI LOGISTINĖ ALTERNATYVA
„Arijus” ekspedijavimo departamento direktorius Tomas Motijauskas pritaria: „Vandens kelias Nemunu yra puiki alternatyva mūsų logistikos poreikiams. Naudojant šią transporto priemonę, mes ne tik efektyviai pervežame krovinius, bet ir prisidedame prie aplinkos apsaugos. Tai puikus žingsnis į priekį link tvarios ir efektyvios logistikos ateities“
Parengta pagal Vidaus vandens kelių direkcijos informaciją.
Titulinė nuotrauka: VVKD.

Foto: VVKD.

Foto: VVKD.

Foto: VVKD.

Foto: VVKD.

Foto: VVKD.

Foto: VVKD.

Komentarai

  1. Apie lietuvių kalbą galvokite tiek pat kiek apie tvarumą…
    Namunas lines … Jūs iki Anglijos su ta barža plauksite? Jei ne, tai rašykite lietuviškai, nes čia Lietuva ir pavadinimą matys lietuviai.

Rašyti komentarą

Susije straipsniai

zemsi_kl_241100_e01_xxx

KLAIPĖDOS UOSTAS RUOŠIASI: Bus platforma vėjo jėgainių parkų statybai jūroje

2024 lapkričio 13Be komentarųPILOTAS.LT

Klaipėdos uoste jau dirba Suomijos bendrovės „Terramare Oy“ žemkasė – pradedami gilinimo iki 12 metrų darbai pietinėje uosto dalyje. Šis gilinimo projektas yra infrastruktūros, būtinos

elzbe_en_241000_e01_xxx

GERIAUSIA JUNGTINĖJE KARALYSTĖJE: 2024-ųjų Stirlingo premijos laureate tapo Elžbietos linija

2024 spalio 22Be komentarųPILOTAS.LT

2024 metų geriausiu Jungtinės Karalystės pastatu pripažinta Elžbietos linija (angl. „Elizabeth Line“). Šio naujojo Londono transporto tinklo autoriai – „Grimshaw“, „Maynard“, „Equation“ ir „AtkinsRéalis“. Elžbietos

uosta_kl_241000_e01_xxx

KLAIPĖDOS UOSTAS RUOŠIASI PLĖSTIS: Gautas pietinių vartų komplekso statybos leidimas

2024 spalio 16Be komentarųPILOTAS.LT

Klaipėdos uostui planuojant įgyvendinti vieną didžiausių projektų istorijoje – suformuoti ir įveiklinti naują 100 hektarų apimančią teritoriją pietinėje uosto dalyje, neatsiejamu projektu turėtų tapti pietinių

irkla_vn_241000_e02_xxx

IRKLAVIMO BAZĖ VILNIUJE: Viešas komplekso projektinių pasiūlymų pristatymas internetu

2024 spalio 15Be komentarųPILOTAS.LT

Už Tuskulėnų Rimties parko Vilniaus Žirmūnų seniūnijoje esanti teritorija su nenaudojamais angaro, dirbtuvių, sandėlių pastatais įgaus naują pavidalą. Architektūrinio konkurso laimėtojai – architektūros studija „Aketuri“

viaba_ma_241000_e01_xxx

VOS ILGIAU NEI PER METUS: Eismui atidaroma dar viena magistralės „Via Baltica“ atkarpa

2024 spalio 11Be komentarųPILOTAS.LT

Šiandien atidaroma priešpaskutinė rekonstruojamos magistralės „Via Baltica“ nuo Marijampolės iki Lenkijos sienos atkarpa. Tai ilgiausia ir techniškai sudėtingiausia rekonstruojamo kelio atkarpa. Susisiekimo ministras Marius Skuodis

taran_fo_240900_e01_xxx

VILNIUS MAŽINS EISMO SPŪSTIS: Į priekį stumiasi Tarandės tunelio projektas

2024 rugsėjo 16Be komentarųPILOTAS.LT

Ilgai laukto Tarandės tunelio projektas stumiasi į priekį. Tunelis planuojamas magistraliniame kelyje Vilnius-Panevėžys. Jis padės išspręsti piko metu nuolat susidarančias automobilių spūstis: po darbo iš

laiva_kl_240700_e01_xxx

ĮSIGYS MODERNŲ LAIVĄ: Naujasis pakeis pasenusius „Šakius“

2024 liepos 24Be komentarųPILOTAS.LT

Karinės jūrų pajėgos ketina įsigyti modernų laivą, galėsiantį atlikti ir teršimo incidentų likvidavimo darbus. Planuojama, kad naujasis daugiafunkcis gelbėjimo ir teršalų likvidavimo laivas Lietuvą pasieks

images_pulsas_foto_3960_laiva_ne_060700_e02_bra

STARTUOJA TRADICINIS „BURPILIS“: Istoriniai laivai Klaipėdoje atidarys Jūros šventę

2024 liepos 23Be komentarųPILOTAS.LT

Kurių mariose prasideda tradicinių ir istorinių laivų regata „Burpilis“. Laivai pirmiausia rinksis Nidoje, kur vyks pamario kultūros puoselėtojo Eduardo Jonušo garbei skirtas varžybų etapas. Šiemet

Šventosios uostas

PRITARĖ ŠVENTOSIOS UOSTO PLĖTRAI: Seimas leido uostą pritaikyti vėjo parkų aptarnavimui

2024 liepos 18Be komentarųPILOTAS.LT

Seimas šiandien priėmė Šventosios jūrų uosto įstatymo pataisas – leido plėsti netoli Palangos kurorto ir Latvijos sienos esantį nedidelį Šventosios uostą. Šventosios uosto funkcijos bus

ergol_st_240700_e01_xxx

VANDUO IR ARCHITEKTŪRA: „Ergolain“ stipendiją laimėjo architektūros magistrantė N.Šiaulianskaitė

2024 liepos 15Be komentarųPILOTAS.LT

Lietuvos architektų sąjungos Klaipėdos apskrities organizacijos (LASKAO) kartu su kompanija „Ergolain“ rengiamo stipendijos konkurso nugalėtoja tapo Neda Šiaulianskaitė iš Vilnius TECH universiteto. Jos magistro darbas „Vanduo

irkla_vn_240600_e01_xxx

BAZĖ IRKLAVIMO OLIMPIEČIAMS: „Aketuri architektai“ pradeda Žirmūnų irklavimo bazės projektavimą

2024 birželio 3Be komentarųPILOTAS.LT

Netrukus prasidės naujos irklavimo bazės Neries krantinėje projektavimo darbai. Šiuolaikiškos ir modernios irklavimo bazės projektavimo darbų sutartis pasirašyta su bendrove „Aketuri architektai“. Naujoji sportinė ir

sankr_kl_240500_e01_xxx

PASIRUOŠĖ TRANSPORTO SRAUTAMS: Baigiamas pagrindinis Klaipėdos transporto mazgas

2024 gegužės 20Be komentarųPILOTAS.LT

Baigiami pagrindinės Klaipėdos miesto arterijos – Baltijos prospekto bei Šilutės ir Vilniaus plentų žiedinės sankryžos rekonstrukcijos darbai. Tam, kaip valstybei svarbiam vietinės reikšmės kelių projektui,

barza_lt_240500_e01_xxx

UPINĖ LOGISTIKA ATGYJA: Į vandenį nuleista didžiausia upinė barža Baltijos šalyse

2024 gegužės 151 KomentarasPILOTAS.LT

Kaune į vandenį nuleista didžiausia Baltijos šalyse upinė barža. Daugiau nei  75 m ilgio laivas gali talpinti net 90 vnt. dvidešimties pėdų konteinerių. Barža išskirtinai

slipa_kl_240500_e01_xxx

LEIS LAIVUS Į DANĘ: Klaipėda pagaliau įsirengė slipą

2024 gegužės 101 KomentarasPILOTAS.LT

Klaipėdoje pagaliau įrengtas slipas laivų nuleidimui į Danės upę. Visgi įgyvendinti šį svarbų projektą užtruko ilgiau nei planuota. PROJEKTUOJANT BUVO PRIDARYTA KLAIDŲ Nuo sovietmečio Klaipėdoje

termi_lv_240200_e03_xxx

690 LAIVŲ PER METUS: Paskelbtas naujo Rygos laivų terminalo architektūros konkursas

2024 vasario 8Be komentarųPILOTAS.LT

Rygos uoste planuojamas naujas keleivių terminalas. Pagal verslo planą per metus planuojama atplaukti 360 ROPAX laivų, 180 RO-RO laivų ir 150 kruizinių laivų. Maksimalus vienu

Tiltas per Kruona

PIRMIAUSIA IMSIS BLOGIAUSIO: Pavasarį planuojama pradėti tvarkyti tiltą per Kruną

2024 vasario 5Be komentarųPILOTAS.LT

Lietuvos automobilių kelių direkcija šių metų pavasarį planuoja pradėti tilto per Kruną tvarkymą, kuris užimą pirmąją vietą prasčiausios būklės tiltų šalyje sąraše. Įmonė paskelbė viešojo

geležinkelis

IMPULSAS SUSISIEKIMUI: Patvirtintas „Rail Baltica“ Kauno mazgo infrastruktūros vystymo planas

2024 sausio 30Be komentarųPILOTAS.LT

LR Vyriausybė neseniai patvirtino europinės vėžės projekto „Rail Baltica“ Kauno geležinkelio mazgo infrastruktūros vystymo planą. Taip pat nutarta pradėti žemės paėmimo visuomenės poreikiams procedūras. DARBAI

Vilniaus oro uostas

LIETUVOS ORO UOSTAI KYLA: Parengtas ambicingas 30 metų plėtros planas

2024 sausio 9Be komentarųPILOTAS.LT

Plėtros projektus aktyviai įgyvendinantys Lietuvos oro uostai pristatė ilgalaikį viso tinklo plėtros planą (angl. „master plan“) iki 2052 metų. Tris oro uostus Lietuvoje valdanti bendrovė

nauja-betono-volavimo-technologija

LIETUVIŠKA INOVACIJA STATYBOMS: Voluojamo betono technologija atveria naujas galimybes

2023 gruodžio 19Be komentarųPILOTAS.LT

Mokslininkai pastaraisiais metais itin aktyviai prisideda prie modernių statybinių medžiagų kūrimo, kurios dažnai atveria naujų, dar iki tol nematytų galimybių, nes būna lengvesnės, tvirtesnės ir

uosta_kl_231000_e01_xxxx

PROGRESO KELIAS: Apdovanotas Klaipėdos uosto laivybos kanalo gilinimo projektas

2023 spalio 31Be komentarųPILOTAS.LT

Maždaug 9 kilometrų Klaipėdos uosto laivybos kanalo ruožas pagilintas iki 15,5 metro gylio, o už uosto vartų naujos krypties išorinio 1,7 km laivybos kanalo ruožo

VIa Baltica

ISTORINIS MOMENTAS „VIA BALTICA“ TRASOJE: Oficialiai baigta pirmoji kelio atkarpa

2023 spalio 30Be komentarųPILOTAS.LT

Simboliniu renginiu pažymėta pirmojo magistralinio kelio „Via Baltica“ ruožo nuo 72,5 iki 79 km darbų pabaiga. Ši atkarpa – tai vienas iš keturių rekonstruojamų „Via

uosta_kl_231000_e01_xxx

KLAIPĖDOS UOSTAS PLĖSIS: Imsis pietinės dalies 100 ha sausumos teritorijos

2023 spalio 24Be komentarųPILOTAS.LT

Išlikti konkurencingam ir deramai reaguoti į rinkos pokyčius bei pritraukti investuotojų Klaipėdos uoste ketinama vystant naują sausumos teritoriją pietinėje jo dalyje. Su atlikta pietinės uosto

Rail Baltica

EUROPINIU TRAUKINIU PER PANEVĖŽĮ: Statys „Rail Baltica“ tarptautinę keleivinę stotį

2023 spalio 19Be komentarųPILOTAS.LT

Susisiekimo ministerija ką tik priėmė sprendimą europinę „Rail Baltica“ geležinkelio keleivinio traukinio atšaką tiesti per Panevėžį. Tarptautinė keleivinė stotis bus pastatyta vakarinėje miesto dalyje, šalia

Irklavimo bazė Žirmūnuose

IRKLAVIMO BAZĖS KONKURSAS: Varžosi 8 architektūrinės koncepcijos

2023 spalio 17Be komentarųPILOTAS.LT

Pavasarį PILOTAS.LT jau rašė apie Vilniaus savivaldybės skelbiamą atvirą Žirmūnų irklavimo bazės architektūrinės idėjos konkursą. Neseniai paaiškėjo, jog dėl galimybės projektuoti varžosi 8 architektūrinių kolektyvų

Panevėžio stoties statyba

BETONINĖ PANEVĖŽIO SKRAISTĖ: Įpusėjo autobusų stoties statybos darbai

2023 rugsėjo 26Be komentarųPILOTAS.LT

Panevėžyje įpusėjo itin laukiamos autobusų stoties statybos darbai. Projektuodamas stoties pastatą architekto Rolando Paleko kolektyvas stengėsi išgauti skvere išskleistos betoninės skraistės architektūrinį įspūdį. Savo išorinį pavidalą