Kauno oro uoste ruošiamasi reikšmingai plėtrai. Žadama, kad greičiau nei po 3 metų oro uosto išvykimo ir atvykimo zonose vienu metu bus galima aptarnauti daugiau nei 800 keleivių ir iki 6 orlaivių.
IEŠKOS KELEIVIŲ TERMINALO PLĖTROS RANGOVO
Lietuvos oro uostai pradeda rinkos konsultacijas dėl balandžio pabaigoje planuojamo skelbti tarptautinio viešojo pirkimo – bus ieškoma Kauno oro uosto keleivių terminalo plėtros darbų rangovo. Tikimasi, kad plėtros darbai bus pradėti jau antroje šių metų pusėje ir truks apie dvejus metus. Juos atlikus Kauno
„Kauno oro uostas jau ne tik grįžo, bet ir lenkia priešpandeminį keleivių apimčių lygį. Atsižvelgiant į didėjančius keleivių srautus ir augančius jų poreikius, Kauno oro uosto plėtra ir technologinė modernizacija yra būtina. Siekiame, kad tai įvyktų kaip įmanoma greičiau, todėl pradedame rinkos konsultacijas dėl rangos darbų pirkimo. Jei viskas vyks pagal planą, tarptautinį viešąjį pirkimą paskelbsime jau balandžio pabaigoje, o sutartis galėtų būti pasirašyta ir paruošiamieji darbai galėtų prasidėti antroje šių metų pusėje“, – sakė Arnas Dūmanas, Lietuvos oro uostų Operacijų ir infrastruktūros departamento direktorius.
Rinkos konsultacijų etape Lietuvos oro uostai konsultuosis su potencialiais pirkimo dalyviais apie konkurso sąlygas, jų įgyvendinamumą, techninės specifikacijos detales. A. Dūmanas pridūrė, kad viešajame pirkime bus kviečiamos dalyvauti ir užsienio rangos kompanijos.
STATYBOS NESTABDYS ORO UOSTO VEIKLOS
Kauno oro uoste numatoma atnaujinti ir išplėsti tiek atvykimo, tiek išvykimo erdves keleiviams. Tam teks išardyti rytinį ir vakarinį oro uosto fasadą (jo dalis) bei iš šonų pristatyti du naujus priestatus (UAB „G.Natkevičiaus biuras ir partneriai“).
Pokyčių ir naujovių numatoma visuose trijuose terminalo aukštuose, nuo išplėstos bagažo atsiėmimo zonos, didesnės Šengeno ir ne Šengeno atvykimo zonos, iki papildomų erdvių keleiviams laukti skrydžio, pavalgyti ir apsipirkti. Taip siekiama užtikrinti didesnį aviacinių paslaugų efektyvumą, didinti oro uosto pajamas iš aviacinės ir neaviacinės veiklos.
„Kauno oro uosto keleivių terminalo plėtros darbus tikimasi baigti 2025 metų viduryje arba antroje pusėje. Remiantis dabartiniais skaičiavimais, terminalo bendras plotas turėtų išaugti apie 3,5 tūkst. kv. metrų ir oro uostas galės aptarnauti iki šešių keleivinių skrydžių per valandą. Palyginimui, šiuo metu Kauno oro uostas yra pajėgus aptarnauti keturis keleivinius skrydžius vienu metu“, – komentavo A.Dūmanas.
Vykstant plėtros darbams Kauno oro uostas veiks įprastu režimu, keleiviai dėl to neturėtų patirti nepatogumų.
LYGIAGREČIAI PLĖS PERONO GALIMYBES
Lygiagrečiai su keleivių terminalo plėtros projektu, Kauno oro uoste planuojama ir šiaurinio perono plėtra – sukurtos papildomos lėktuvų statymo ir variklių bandymo vietos. Lietuvos oro uostai šiam projektui, kuriam jau gautas statybos leidimas, taip pat paskelbė rinkos konsultacijas su rinkos dalyviais. Viešąjį pirkimą perono plėtrai planuojama paskelbti panašiu metu kaip ir terminalo plėtros rangovo atranką.
„Perono plėtros projektas svarbus ne tik oro uosto veiklai, bet išskirtinai orlaivių aptarnavimo veiklos vystymui. Kauno oro uostas yra vienas iš regiono lyderių šioje srityje, todėl siekiama išlaikyti ir stiprinti aptarnavimo pajėgumus“, – pabrėžė A.Dūmanas
Projekto metu bus sukurtos papildomos lėktuvų statymo ir variklių bandymo vietos – užbaigus rangos darbus, Kauno oro uoste orlaivių stovėjimo vietų skaičius turėtų augti daugiau nei 50 procentų. Kauno oro uosto peronas bus plečiamas šiaurinėje dalyje, kur šiuo metu veikia techninio lėktuvų aptarnavimo (angl. Maintenance, Repair and Overhaul – MRO) veiklai skirti angarai. Naujojo perono plotas sieks daugiau nei 35.000 m².
Parengta pagal BNS informaciją.
Titulinis pav.: Kauno oro uosto termimalas („G.Natkevičiaus biuras ir partneriai“).