Vilniaus miesto savivaldybėje neseniai pristatyti susisiekimo infrastruktūros, numatytos šalia Vilniaus Vilkpėdės rajone planuojamo daugiafunkcio komplekso „Akropolis Vingis“, gerinimo projektiniai pasiūlymai. Projektinius pasiūlymus, kurie buvo rengiami konsultuojantis su ekspertais ir Vilniaus miesto savivaldybės specialistais, pristatė juos rengusių bendrovių „INHUS Engineering“ specialistai.
NUMATYTA ĮRENGTI ŽIEDINĘ SANKRYŽĄ
Parengti projektiniai pasiūlymai apima sprendinius, skirtus pagerinti susisiekimo infrastruktūrą šalia planuojamo komplekso „Akropolis Vingis“ (arch. „DO Architects“) esančiose Eigulių, Geležinio Vilko, Gerosios Vilties ir M.K.Čiurlionio gatvėse. „Vienas iš svarbiausių tikslų, kurių siekiame susisiekimo infrastruktūros gerinimu, yra patogus visomis transporto rūšimis keliaujančių gyventojų – pėsčiųjų, dviratininkų ir vairuotojų – atvykimas į ir išvykimas iš daugiafunkcio komplekso, bei šalia jo esančių gatvių ir sankryžų pralaidumo didinimas“, – sako „Akropolis Group“ direktorius Manfredas Dargužis.
Projektiniuose pasiūlymuose numatyta iš esmės pertvarkant Geležinio Vilko g. ir Gerosios Vilties g. sankryžos infrastruktūrą įrengti žiedinę sankryžą Gerosios Vilties g. ties Geležinio Vilko g., o po Geležinio Vilko g. – požeminį lengviesiems automobiliams skirtą įvažiavimą į daugiafunkcinio komplekso požeminę automobilių saugojimo aikštelę ir požeminę pėsčiųjų bei dviračių perėją.
Įgyvendinus šiuos sprendinius sankryža taps nepertraukiamo eismo, tai turėtų padidinti eismo pralaidumą ir užtikrinti saugų bei patogų susisiekimą visiems eismo dalyviams. Gerosios Vilties g. atsiras ne tik žiedinė sankryža, bet ir papildoma kairio posūkio juosta į Savanorių prospektą.
Taip pat numatoma keisti ir Savanorių pr. žiedinės sankryžos eismo organizavimą dalyje iš Geležinio Vilko g. į Tūkstantmečio g. Projektiniuose pasiūlymuose numatyta, kad žiedinėje sankryžoje posūkiui tik į dešinę atsiras papildoma eismo juosta. Geležinio Vilko g. taip pat numatoma įrengti papildomą eismo juostą atkarpoje nuo M. K. Čiurlionio g. link Savanorių pr. žiedinės sankryžos.
DAUGIAU DĖMESIO ŽALIESIEMS PLOTAMS
Eigulių g. infrastruktūros projektinių pasiūlymų sprendiniai apima esamos gatvės atkarpos tarp Tūkstantmečio g., Geležinio Vilko g. ir Savanorių pr. žiedinės sankryžos rekonstrukciją, naujos žiedinės sankryžos bei papildomos eismo juostos nuo Neries upės pusės link daugiafunkcinio komplekso, įrengimą, dviračių taką, šaligatvius ir perėjas pėstiesiems.
Tvarkant ir atnaujinant susisiekimo infrastruktūrą taip pat numatoma rekonstruoti gatvių apšvietimą, įrengti daugiau nei 2,5 km naujų pėsčiųjų ir dviračių takų.
Didelis dėmesys skiriamas žaliųjų plotų įrengimui. Planuojama išsaugoti kuo daugiau šiuo metu augančių brandžių medžių, taip pat pasodinti 491 naują medį, įrengti beveik 9 tūkst. kv. m krūmų plotų, virš 10 tūkst. kv. m tvariai šienaujamų pievų, 941 kv. m žolinių augalų plotų ir 389 kv. m šlapbalių.
Visi darbai bus vykdomi „Akropolis Group“ valdomos bendrovės lėšomis. Remiantis galiojančiais teisės aktais leidimas multifunkcinio komplekso eksploatavimui (statinio pripažinimo tinkamu naudoti aktas) galės būti išduotas tik vystytojui pilnai užbaigus infrastruktūros gerinimo projektų įgyvendinimą.
Buvusioje pramoninėje teritorijoje iškilsiančiame daugiafunkciniame komplekse „Akropolis Vingis“ veiks prekybos ir paslaugų teikimo bei rekreacijos erdvės, 2500 sėdimų vietų arba iki 4000 stovimų vietų koncertų salė, maisto halė, konferencijų bei kino centrai, biurų ir ilgalaikei gyvenamajai nuomai skirti apartamentai.
Komplekso dviejų aukštų požeminėje automobilių stovėjimo aikštelėje bus įrengta apie 3.500 automobilių stovėjimo vietų, dar apie 1.000 automobilių bus galima statyti dviaukštėje aikštelėje šalia prekybinės paskirties patalpų bei komplekso prieigose. Kvartalo teritorijoje prioritetas bus teikiamas pėsčiųjų ir dviratininkų judėjimui, čia numatyta įrengti naujus dviračių bei pėsčiųjų takus.
Parengta pagal BNS informaciją.
Titulinis pav.: Susisiekimo infrastruktūra prie dultifunkcio komplekso „Akropolis Vingis“ (arch. „DO Architects“).