Po beveik dvejų metų pertraukos Klaipėdos uoste lankėsi kruizinis laivas su 677 vakcinuotais turistais iš Vokietijos, Austrijos, Šveicarijos, Italijos, Nyderlandų ir Jungtinių Amerikos Valstijų. Kruizinės laivybos atsigavimas jau pastebimas visame pasaulyje.
17 MĖNESIŲ LAIVAI STOVĖJO TUŠTI
Kruizinis laivas „Artania“ plaukioja su Bermudų vėliava, o jo ilgis siekia 230 metrų. 1984-aisiais pastatytas laivas talpina beveik 1 300 keleivių. Laivas frachtuojamas Vokietijos kelionių agentūros ir kruizinių laivų operatoriaus „Phoenix Reisen“.
„Šio laivo atvykimas į Klaipėdos uostą mums labai svarbus, jis lyg pavyzdys, kurį galėsime pateikti kruizinėms linijoms bei planuojantiems keliones kruiziniais laivais. Tikime, kad „Artania“ taps įrodymu, jog Klaipėda yra saugi turistams ir ji pasiruošusi priimti laivus“, – sako Klaipėdos valstybinio jūrų uosto direkcijos infrastruktūros direktorius, pavaduojantis generalinį direktorių, Vidmantas Paukštė. Ekskursijose dalyvavo apie 500 jo keleivių.
Prieš tai kruizinis laivas Klaipėdos uoste lankėsi 2019 metų spalio 10 dieną. Pasaulinė pandemija kruizinės laivybos verslui smogė ypač skaudžiai, beveik 17 mėnesių pramogas pasaulio jūrose ir vandenynuose garantuojantys kruiziniai laivai krantinėse stovėjo tušti.
„Kruizinė laivyba, palyginti su kitomis turizmo šakomis, dėl savo kompleksiškumo buvo paveikta labiausiai. Tam, kad kruizinis laivas galėtų plaukti į įvairius pasaulio uostus, neužtenka turėti norinčių plaukti. Turi pilnu pajėgumu veikti oro uostai, viešbučiai, taip pat privalo būti užtikrintas maisto produktų tiekimas į laivą, laivų įgulos turi būti nuolat pasirengusios, o kruizinius laivus priimantys miestai neišvengiamai turi turėti ką pasiūlyti atvykstantiems turistams. Kadangi šiandien ir turime būtent tokią situaciją, pamažu matome kruizinės laivybos atsigavimą“, – sako generalinį direktorių pavaduojantis infrastruktūros direktorius V.Paukštė.
ŠIEMET KLAIPĖDA LAINERIŲ DAR TIKISI SULAUKTI
Nuo pernai metų kovo Jungtinių Amerikos Valstijų administracija buvo sustabdžiusi JAV kruizinę laivybą, uždrausdama kruiziniams laivams išplaukti iš JAV uostų ir vykdyti kruizus. Tik šių metų liepą šis JAV administracijos draudimas buvo atšauktas ir kruizinei laivyba atnaujinta. Skaičiuojama, kad šiuo metu apie 35 proc. pasaulio kruizinių laivų jau plukdo turistus Aliaskoje, Karibuose, Europoje, Galapaguose, Azijoje ir Artimuosiuose Rytuose.
Nors kruizinių laivų sezonas Lietuvoje jau ritasi į pabaigą, keleivius plukdančių lainerių Klaipėdos uoste šiemet dar tikimasi sulaukti, nes kelionių agentūros ir kruizinių laivų operatoriai formuoja naujus kruizinius maršrutus. Matoma tendencija, kad, plaukdami į aplinkinius Baltijos jūroje esančius uostus, kruiziniai laivai atsargai rezervuoja vietas ir kituose netoli esančiuose uoste, tarp jų – Klaipėdos. Pasikeitus epidemiologinei situacijai vienoje ar kitoje šalyje, laivo įgula gali greitai reaguoti ir laivo šturvalą nukreipti į kitą uostą.
Žvelgiant į artimiausių metų tendencijas, kruizinė laivyba turėtų galutinai atsigauti per artimiausius keletą metų. Žmonės jau perka bilietus į keliones kruiziniais laivais 2022-iems, 2023-iems metams. Klaipėdos valstybinio jūrų uosto direkcija taip pat pildo kruizinių laivų, planuojančių artimiausiais metais atplaukti į Klaipėdą, sąrašus. 2022-ais metais norą užsukti į Klaipėdą jau išreiškė 52 laivai, 2023-iais atplaukti jau planuoja kelios dešimtys laivų.
Parengta pagal Klaipėdos valstybinio jūrų uosto direkcijos informaciją.