Klaipėdoje prasidėjo jūrų uosto bangolaužių rekonstravimo darbai. Darbus pradėjus nuo pietinio, šiaurinis šiemet dar lieka atviras lankytojams.
Kaip praneša Klaipėdos valstybinio jūrų uosto direkcija, darbai jau prasidėjo. Nuo pietinio bangolaužio (molo) nuimami esami tetrapodai, o ties šiauriniu – pradėti parengiamieji darbai, kad dalį pietinio bangolaužio tetrapodų būtų galima pergabenti čia. Prie bangolaužių dirba rangovų atplukdyta technika.
Rekonstruojant bangolaužius, dirbs įvairi technika, kurios didžioji dalis jau yra pasiekusi Klaipėdą. Pagrindinės medžiagos – plieniniai įlaidai, vamzdiniai poliai, akmenys ir kt. – atgabenamos laivais bei sandėliuojamos AB KLASCO aikštelėje. Iš čia akvatorija bus plukdomos prie pietinio molo.
Pirmame etape numatoma sustiprinti esamus pietinį ir šiaurinį bangolaužius, nekeičiant jų konfigūracijos. Abu bangolaužiai bus paaukštinti, dalyje hidrotechninių statinių bus įrengtos atraminės sienutės. Ant pietinio molo bus įrengtos dvi apžvalginės aikštelės.
Bangolaužių rekonstrukcija reikalinga siekiant užtikrinti didesnį navigacijos saugumą. Dabar, esant nepalankioms oro sąlygoms, didesniam bangavimui, saugumui užtikrinti taikomi apribojimai laivams, ypač didiesiems, įplaukti į uostą. Šis projektas leis uosto kanalą gilinti iki 17 m bei ateityje priimti didžiausius į Baltijos jūrą galinčius įplaukti laivus.
Uosto bangolaužius rekonstruoja konkursą laimėjęs Vokietijos bendrovės „Depenbrock Ingenieurwasserbau GmbH & CO. KG“ ir Belgijos bendrovės „Herbosch – Kiere N.V.“ konsorciumas.
Parengta pagal Klaipėdos valstybinio jūrų uosto direkcijos informaciją.