Už projekto „Rail Baltica“ įgyvendinimą Lietuvoje atsakinga bendrovė „LTG Infra“ pradėjo II konkurso etapą, kurio metu bus atrinktas geležinkelio tilto per Nerį prie Jonavos tiesimo darbų rangovas. Tai bus ilgiausias, daugiau kaip 1,5 km ilgio, geležinkelio tiltas Baltijos valstybėse.
Šis tiltas bus Lietuvoje visiškai naujo 1435 mm pločio vėžės geležinkelio „Rail Baltica“ ruožo tarp Kauno ir Lietuvos–Latvijos sienos dalis. Iš viso jo ilgis sieks 1510 metrų. „Geležinkelio tiltas per Nerį – techniškai sudėtingiausias inžinerinis statinys tiesiant „Rail Balticos“ geležinkelį. Tai bus ilgiausias ne tik Lietuvoje, bet ir Baltijos valstybėse tiltas. Dar vienas inžinerinis iššūkis – nebus nė vienos atramos vandenyje, tad išrinktam tilto tiesimo darbų rangovui šis darbas bus tikrai rimtas išbandymas“, – sako „LTG Infra“ generalinis direktorius Karolis Sankovski. Jis pažymi, kad šis konkursas, kaip ir kiti jau įgyvendinami projekto „Rail Baltica“ darbai bei būsimi konkursai, COVID-19 pandemijos akivaizdoje gali tapti svarbia „pagalve“ Lietuvos ekonomikai.
Konkursą laimėjęs rangovas pagal sutartį turės ne tik nutiesti tiltą, bet ir sutvarkyti aplinką, įrengti triukšmą slopinančias sienutes, rekonstruoti šalia einančius vandentiekio bei kitus inžinerinius tinklus, taip pat melioracijos statinius. Už „Rail Baltica“ sekcijos Kaunas-Ramygala detalųjį techninį projektavimą atsakinga Ispanijos kompanija IDOM.
Iki šiol ilgiausias tiltas Lietuvoje buvo per Dubysą nutiestas Lyduvėnų geležinkelio tiltas, kurio ilgis yra 599 m, o ilgiausias automobiliams skirtas tiltas – per Nemuną prie Jurbarko įrengtas tiltas, kurio ilgis siekia 494 metrų. Ilgiausias naujojo tilto tarpas tarp atramų, toje vietoje, kur jis kirs upę, sieks 150 metrų.
Paengta pagal LR Susisiekimo ministerijos informaciją.
Pav.: „Rail Baltica“ tiltas per Nerį (arch. IDOM).