Kaune uždaryta Marių ir Palemono gatvių geležinkelio pervaža. Šią pavojingą geležinkelio ir gatvių sankryžą pakeitė požeminis tunelis bei įrengtas naujas transporto mazgas.
Kaune ką tik atidarytas Palemono ir Marių gatvių transporto mazgas, nors darbai čia dar nėra iki galo užbaigti. Jo tunelio aukštis siekia apie 7, o plotis – 9 metrus. Rangos darbus atliko bendrovė „Autokausta“.
Pernai rudenį kauniečiai atsisveikino su Amalių pervaža. Vietoje jos įrengti keturi tuneliai. Du iš jų skirti automobiliams, kiti – dviratininkams ir pėstiesiems. Dar vieną pėsčiųjų tunelį į Ugniakuro gatvę planuojama užbaigti iki šių metų pabaigos.
Nauji tuneliai ir požeminės perėjos visgi yra tik dalis kur kas didesnio paveikslo. Nuo Kauno geležinkelio stoties iki Palemone įrengto intermodalinio terminalo šiuo metu rekonstruojamas esamas plačiojo standarto (1520 mm) geležinkelis, o šalia tiesiama nauja europinio standarto (1435 mm) vėžė ir iešmai, įrengiama „Rail Baltica“ infrastruktūra. „Šioje atkarpoje atlikta apie 70 procentų darbų. Ruošiamos sankasos ir gruntas, tvirtinami šlaitai, valoma teritorija. Tai ilgiausiai užtrunkantys darbai. Naujų bėgių klojimas bus kaip vyšnia ant torto, kurią uždėsime paskutiniame etape. Didžiąją dalį suplanuotų darbų tikimės užbaigti iki metų pabaigos, o sutvarkyti aplinką – 2021 metų pradžioje“, – komentavo bendrovės „Lietuvos geležinkeliai“ Komunikacijos departamento atstovas Domas Jurevičius.
Pastačius strateginę geležinkelio jungtį, kuria bus atvestas europinės vėžės geležinkelis nuo Lenkijos-Lietuvos valstybių sienos iki Kauno intermodalinio terminalo, Palemone pilnu pajėgumu pradės veikti didžiausias Baltijos šalyse krovinių, vežamų skirtingų standartų geležinkeliais, perkrovimo punktas.
Palemone iš viso bus įrengti trys tuneliai automobiliams ir keturios požeminės perėjos pėstiesiems bei dviratininkams.
Parengta pagal Kauno miesto savivaldybės informaciją.
Nuotraukos: Kauno miesto savivaldybė.