Magistralinio kelio A1 Vilnius-Kaunas-Klaipėda rekonstruojama atkarpa ties Vytėnais pamažu įgauna utilitariai vietai neįprastą – architektūrinį – pavidalą. Čia įrenginėjama atraminė sienutė iš gelžbetonio ir rūdinto plieno profilių dar kartą patvirtina, jog kelio elementai yra ne vien techniniai, bet ir architektūros objektai.
KALVĄ PRIDENGIA IT ARCHITEKTŪRINIS ŠYDAS
Kauną kertančioje magistralės A1 atkarpoje ties Vytėnais ir prekybos centru „Mega“ kapitalinio remonto darbai jau eina link pabaigos (gen. rangovas – UAB „Fegda“). Čia jau įpusėjo ir atraminės sienutės rūdintos apdailos montavimo darbai (subrangovas UAB „Tilsta“). Pastarasis kelio elementas iš gelžbetonio bei „U“ formos rūdinto plieno profilių ties Vytėnais stūksančios kalvos šoną pridengs it šiuolaikiškos architektūros šydas.
Rūdintas atraminės sienutės fasadas nuo važiuojančių magistrale slepia itin utilitarios išvaizdos monolitinio gelžbetonio polius bei pasitarnauja apsauginiu turėklu panorusiems greta kelio pakopinėti. Jo ažūriška viršutinė dalis statinį kompoziciškai susieja su užnugaryje žaliuojančia kalva bei beveik plokščiam elementui suteikia daugiau gylio. Architektas Mantas Mickevičius (projektuotojas „Kelprojektas“, konstruktorius Vygantas Šadauskas) magistralės kertamą kalvą įsivaizdavo it atriektą duonos kepalą, o sienutės apdailai jo parinktų 34 cm pločio „U“ formos rūdinto plieno profilių eilė čia yra savotiška „nuriektos“ kalvos molio architektūrinė interpretacija. Portalui PILOTAS.LT architektas sakė, jog sienutės skaidymą smulkesniais segmentais padiktavo besikeičiantis vietos reljefas. Pasak autoriaus, apdailos idėja tiražuojama nebus, nes rekonstruojamoje atkarpoje panašių reljefo skirtumų daugiau nėra. PILOTAS.LT žiniomis, 180 m rūdinto fasado sienutės pirmasis įrengimo etapas yra užbaigtas dar pernai metų pabaigoje, tačiau antruoju etapu ji turėtų „ištįsti“ daugiau nei dvigubai – iki 412 m ilgio. O šis architektūrinis „šydas“ savo aukščiausioje vietoje nuo kelio dangos iškils net iki 11,4 m aukščio.
AUTORIUS JAU APDOVANOTAS UŽ INOVATYVUMĄ
Architektūriškoji magistralės A1 atraminė sienutė – ne pirmas architekto M.Mickevičiaus bendradarbiavimo su kelių projektuotojais vaisius. Prieš kelerius metus jis suprojektavo kelis šiuolaikiškus transporto mazgus Marijampolėje, o jo dviejų lygių sankryža (konstruktoriai – V.Mickevičius, M.Paknys) prie Marijampolės geležinkelio stoties 2017 metais LR Aplinkos ministerijos premija buvo apdovanota už inovatyvumą.
Titulinė nuotrauka: Dariaus Valaičio.