PILOTAS.LT neseniai rašė apie Holono dizaino muziejuje, Izraelyje atidarytą parodą „Kraštutiniai būviai“, kurioje parodomi būdai dizainui veikti kaip tarpininkaujanti, malšinanti ar gydanti jėga. Joje dalyvaujančio lietuvių menininko Tado Maksimovo apgaulingai humoristinis darbas „Emotigun“ skatina susimąstyti apie socialinius tinklus.
Parodoje „Kraštutiniai būviai“ T.Maksimovo pristatomas jaustukų ginklas „Emotigun“ – motorizuota, per nuotolį kontroliuojama timpa, užtaisyta plačiai socialinėse platformose naudojamų jaustukų (angl. emoticon) figūrėlėmis. Kūrinys klausia, ar tebetrokštame pripažinimo ir nuolatinio mūsų veikimo virtualioje erdvėje patvirtinimo, kai jis užklumpa fizine ataka? Sprendžiant iš didelio lankytojų susidomėjimo kūriniu ir pasiryžimo būti „apšaudomiems“ parodos atidarymo vakarą, peršasi teigiamas atsakymas.
Menininkas T.Maksimovas parodos atidarymą lydėjusioje konferencijoje „Dizainas ekstremalumų amžiuje“ skaitė pranešimą „Kas būtų, jei jaustukai egzistuotų iš tikrųjų?“. Menininkas aptarė situaciją, kai tapome priklausomi nuo momentinių aplinkinių reakcijų ir pagyrų, kurias suponuoja žmonių spaudžiami patiktukai („laikai“). Menininkas bandė įsivaizduoti nematomą ryšį tarp negatyvių psichologinių ir įsivaizduojamų fizinių tokio gyvenimo virtualioje erdvėje pasekmių.
Projektą parėmė Lietuvos kultūros institutas.
Parengta pagal Kultūros ministerijos ir PILOTAS.LT informaciją.
Titulinis pav.: Gedmanto Kropio.