Neseniai įvykusioje iškilmingoje ceremonijoje metu buvo apdovanoti geriausi šių metų lietuvių dizaino darbai. Dėl konkurso „Geras dizainas 2019“ apdovanojimų varžėsi per 250 dalyvių, kurių darbus įvertino autoritetinga tarptautinė komisija.
Lietuvos dizaino prizas „Geras dizainas“ – nacionalinis konkursas, skirtas geriausiems šalies dizaino pavyzdžiams atrasti ir paminėti. Jau aštuntus metus iš eilės dizaino srities suburiančios iškilmingos apdovanojimų ceremonijos metu buvo apdovanoti geriausi šių metų dizaino darbai 10-yje kategorijų. Nugalėtojus, kaip ir kasmet, išrinko nepriklausoma užsienio komisija, kurią sudarė dizaino srities ekspertai iš Šveicarijos, Lenkijos, Slovėnijos ir Austrijos: Lenkijos dizaino savaitės vadovė ir interjero studijos įkūrėja Paulina Kisiel, Dominicas Strumas – dizaino agentūros savininkas iš Ciuricho, Manca Matičič Zver – Dizaino ir Inovacijų centro vadovė ir Dizaino fakulteto dekanė iš Slovėnijos bei Martinas Foessleitneris – informacijos dizaino žinovas ir hi-pe.at agentūros įkūrėjas. Papildomai įteiktas inovatyviausio projekto prizas bei publikos favoritas, išrinktas balsavimo internetu metu.
Konkurso nugalėtojų darbų ekspozicija Taikomosios dailės ir dizaino muziejuje Vilniuje veiks iki rugsėjo 29 dienos.
Mados aksesuarų kategorijoje 1-ąją vietą laimėjo Daliaus Ilginio ir Rasos Ilginės kolekcija „Nerimas“ (2019 m.). Kūrėjai siekė suteikti nerimo jausmui fizinį pavidalą ir jį vizualizuoti.
2-oji vieta atiteko Marijos Puipaitės rankinių kolekcijai „Sinuous“ (2019 m.), o 3-oji – Marijos Strazdaitės auskarų kolekcijai „Old/New“ (2019 m.).
Kostiumo dizaino kategorijoje nugalėjo Karina Pangonytė su drabužių kolekcija „No More“ (2019). Eksperimentinė kolekcija „No More“ protestuoja prieš Ignalinos atominės elektrinės eksploataciją bei ragina nekartoti praeities klaidos.
Šioje kategorijoje 2-oje vietoje liko Eglės Rusteikaitės drabužių kolekcija „Fur for me“ (2019), o 3-oje – Rimantės Rimgailaitės „Narcizas – ne tik gėlė“ (2018).
Interjero elementų kategorijoje nugalėtojomis paskelbtos Justė Žibūdienė ir Dominyka Šulcaitė už žaismingą detalę „Play“ (gamintojas – UAB „Riešės baldai“, 2018). Tai ir baldo kojelė, ir atrama ar lentynos laikiklis.
2-ąją vietą čia užėmė Jokūbas Jurgelis ir Jurga Marcinauskaitė („2XJ architects“) su perdirbto porolono apdailą ir objektus (užsakovas: UAB „Lonas“, 2018), o 3-ąją – diz. Evelina Kudabaitė su „Shiver“ (užsakovas „Immix“, 2019).
Interjero kategorijoje nugalėjo Jokūbas Jurgelis ir Jurga Marcinauskaitė („2XJ architects“), suprojektavę reprezentacinį lietuviškų čiužinių ir miegamojo baldų gamintojo „Lonas“ saloną Vilniuje (2018). Autoriai plačiai naudojo tvarias naujoviškas medžiagas: perdirbtą poroloną, perdirbtą gumą, lininius siūlus, antrarūšę fanerą.
2-ąją vietą užėmė Laura Janavičiūtė, Rytis Mikulionis, Aistė Galaunytė, Viltė Zubrytė, Gytis Vaitkevičius su „Švyturys Bhouse“ (užsakovas UAB „Švyturys-Utenos alus“, 2018), 3-ąją – Rimantas Špokas ir Norbertas Pagalys („Rimartus“) su vertimų biuru Kaune „AirV“ (2019).
Koncepcijos kategorijoje geriausiu tapo Simonas Milišauskas su „Chrono“ (2019). Šio projekto tikslas – sukurti nebrangų, visai pašalintų pirštų protezą, kuris sustiprintų pažeistos rankos funkcionalumą, pagerintų psichologinę savijautą ir grąžintų vartotojui pilnatvės jausmą.
Konceptualų baldą „Eksponatas“ (2019) sukūrusi Marija Ščerb užėmė 2-ąją, o muzikos grotuvą „Žaltys“ (2019) klausą praradusiems žmonėms siūlanti Paulina Bradūnaitė – 3-ąją vietą.
Vizualinio identiteto kategorijoje nepralenkiami buvo Martynas Bacvinka, Ugnė Akstinaitė ir Marius Kneipferavičius, pateikę „Tröösik“ guminukų pakuotę (užsakovas AB „Vilniaus pergalė“, 2019). Kuriant šį jaunimui skirtą gaminį, esminis kriterijus buvo humoras.
Šioje kategorijoje 2-oji vieta paskirta Astai Budukevičiūtei ir Aistei Jūrei („Godspeed“ ir „New!“) už vaikų drabužių prekės ženklą „Matilda Knows“ (užsakovas „Son de Flor“, 2019). 3-ąją vietą užėmė Milda Šiulytė („Dadada Studio“) su dalijimosi paslaugai skirtu elektriniu paspirtuku „Unicorn Scooters“ (užsakovas UAB „Lizdas“, 2018).
Leidinio kategorijoje laimėjo „Godspeed Branding“ nestandartinė kulinarinė knyga „How the Future King of England Ate Peacock in Vilnius“ (užsakovas Lietuvos kultūros institutas, 2018) su Lietuvos ir Jungtinės Karalystės santykiais supažindinanti idėjų ir žinių mainais, asmenybių padaryta įtaka, pasakojimų ir patirčių suformuotais įvaizdžiais.
Diz. Miglė Strumskytė su minimalistinės infografikos mokslo populiarinimo žurnalu „Spectrum“ (iliustratorės Eglė Plytnikaitė ir Ūla Šveikauskaitė, užsakovas Vilniaus universitetas, 2018) šioje kategorijoje laimėjo 2-ąją vietą. 3-ąją vietą užėmė Agnė Šutrikaitė („Old Rabbit Design Studio“), parengusi sulos produktų katalogą „Sip Sap“ (užsakovas UAB „Straikas“, 2018 m).
Produkto ir industrinio dizaino kategorijoje niekas neprilygo Karolinos Petraitytės sukurtai mokymo priemonei chemijos pamokoms „Chem Tokens“ (2018). Pastaroji leidžia be papildomų priemonių išsiaiškinti elementų lentelės struktūrą̨, kiekvieno elemento unikalumą̨, fiziškai jungti ir kurti molekules. 2-ąją vietą čia užėmė Greta Unguvaitytė su 3 urnų kolekcija (2018). 3-oji vieta ir r inovatyviausio dizaino apdovanojimas atiteko Ignui Survilai už didelius atstumus galintį įveikti paspirtuką „Unicorn Scooters“ (užsakovas UAB „Lizdas“, 2018).
Baldų ir apšvietimo kategorijoje geriausiu pripažintas dizainerė Kazuko Okamoto, sukūrusi modernią modulinių baldų sistemą „Ripple“ (užsakovas UAB „Sedes Regia“, 2018). Tai baldų sistema, kurios segmentus galima grupuoti į žaismingai atrodančias darbo ir poilsio zonas viešosioms ir darbo erdvėms. 2-ąją vietą užėmė Domilė Čepaitytė su detalių rinkiniu „Ė“ (užsakovas „Designskolen Kolding“, 2019), o 3-ąją – Agota Rimšaitė bei Cristina Sánchez su šviestuvu „Junts“ (užsakovas „Encrū“, 2019).
Paslaugų ir socialinio dizaino kategorijoje 1-ąją vietą laimėjo „Andstudio“ Lietuvoje suorganizavusi ir su Florencijoje įsikūrusia grafinio dizaino studija „Muttnik“ įgyvendinusi dizaino studijų apsikeitimo programą. Iniciatyvai dokumentuoti „Andstudio“ sukūrė interneto svetainę-tinklaraštį, kurioje pasakojama vizualinė istorija: dedamos nuotraukos, aprašomi įspūdžiai iš abiejų lokacijų vienu metu. Šioje kategorijoje 2-oji vieta paskirta Gaudutei Žilytei ir Simonui Tarvydui (INDI) už edukacinį žaislą „Moku“ (2019), o 3-oji – Martynui Birškiui ir visai „Dadada“ dizaino komandai už Lietuvos jūrų muziejaus ekspoziciją „Mano tėvas žvejas, aš jo padėjėjas“ (užsakovas Lietuvos jūrų muziejus, 2018).
Internetinio balsavimo metu publikos simpatijų (Publikos favorito kategorija) daugiausiai pelnė dizaino agentūros „And-studio“ ir dizainerio Karolio Strautnieko projektas „Vizualinis identitetas Vilniaus universiteto 440 metų gimtadieniui“. Čia identitetas įrėmina ir suvaldo svajingas iliustracijas, priartina jas prie reikšmingos VU istorijos.
Šiais metais Lietuvos dizaino forumo organizuojama konkurso darbų paroda, surengta bendradarbiaujant su Mokslo, inovacijų ir technologijų agentūra (MITA), tapo Inovacijų savaitės renginių ciklo prioritetine dalimi.
Parengta pagal Lietuvos dizaino forumo informaciją.
Renginio nuotraukos: Joana Suslavičiūtė.
re
( 2020-03-31 )
Manau,yra geresnių, tik reikėtų pasidomėti,paieškoti.
https://doyoudoux.com/
( 2020-03-31 )
Apdovanoti geriausiu lietuviu dizaino darbu autoriai
Ignas
( 2019-10-17 )
Visi tik visokias spinteles ir kėdes projektuoja. O kaip su lovom, ciužiniais ir kitais daiktais>?