Rugpjūtį į Lietuvą tradiciškai renkasi įvairių šalių žemės meno kūrėjai – čia vyksta tarptautinis žemės meno festivalis „Land Art“. Šių metų festivalio lankytojų simpatijas vėl nuskynė nuolat renginyje dalyvaujančio kauniečio skulptoriaus Kęstučio Lanausko kolektyvas, dar kartą plėtojęs taikomąją šios ekologiškos meno krypties pusę.
Šiemet jau antrus metus iš eilės žemės meno kūrėjai vyko į Babtyno-Žemaitkiemio dvarą, kur vyko „Land Art 2019“ pleneras. Menininkus svetingai priėmė dvaro šeimininkas Mindaugas Šventoraitis, o juos čia tradiciškai sukvietė nepakeičiamas festivalio organizatorius bei siela – žinomas floristas Marijus Gvildys.
Kauno rajone įsikūrusi daugiau nei 500 metų senumo Babtyno-Žemaitkiemio dvaro sodyba antrą kartą buvo svarbiu įkvėpimo šaltiniu iš įvairių šalių susirinkusiems menininkams. Šiemet plenere iš viso dalyvavo 7 kūrėjų komandos, kurios dvarui paliko skirtingo meninio lygio pamažu nykstančius žmogaus ir gamtos bendro darbo ženklus.
Ką tik įvykusio festivalio „Land Art“ atidarymo ir darbų bei jų komandų kūrinių iškilmingo vakaro lankytojams visgi labiausiai imponavo skulptoriaus Kęstučio Lanausko vadovaujamo kolektyvo sukurtas žemės meno objektas. Kūrėjai pievelėje priešais įėjimą į nuo XIX amžiaus čia stūksantį didžiulį kluoną įkomponavo 2 medinius „svarmenis“. Dėl nebent galiūnui įveikiamo dydžio visgi pastarieji geriau tinka prisėsti ar, pavyzdžiui, kaip tam tikras įrenginys laipioti. Pastarąją objekto funkciją pristatymo renginyje išbandė ne vien vaikai, bet ir pademonstravo pats jo autorius. Beje, skulptoriaus K.Lanausko žemės meno kūriniai visada pasižymi ne vien konceptualia idėja ar naudojamų medžiagų ilgaamžiškumu, bet ir gana retai tarp šios krypties menininkų pastebima taikomąja funkcija. Išrankūs nuolatiniai žemės meno festivalio lankytojai, ko gero, tai netruko pastebėti ir dar kartą palankiai įvertinti.
Titulinė nuotrauka: ©PILOTAS.LT