Bendrovė „Smiltynės perkėla“ skelbia, jog žengia pirmąjį žingsnį link Naujosios perkėlos terminalo Klaipėdoje statybų. Šiam tikslui jau paskelbtas techninio projekto parengimo viešųjų pirkimų konkursas, o terminalo statybas esą planuojama pradėti jau kitais metais.
IDĖJĄ IŠSIRINKO UŽDARAME ARCHITEKTŪROS KONKURSE
Dabartinis Naujosios perkėlos terminalas statytas dar 1982-iais, todėl natūralu, kad jis ne tik pasenęs morališkai, bet jau ir nebeatitinka šiandienos poreikių. „Kadangi jau turime viziją, kaip atrodys terminalas, pradedame pirmuosius žingsnius link projekto įgyvendinimo. Jau paskelbėme konkursą techniniam rekonstrukcijos projektui rengti ir, jei viskas vyks sklandžiai, statybos galėtų prasidėti jau kitais metais, o darbai užtruktų porą metų. Taigi, apie 2021-ius Naujoji perkėla klientus pasitiktų visiškai atsinaujinusi“, – teigia „Smiltynės perkėlos generalinis direktorius Darius Butvydas.
Pranešama, kad praėjusiais metais įmonė skelbė konkursą, kuriuo siekta sulaukti architektūrinių sprendimų, kaip galėtų atrodyti naujasis terminalas. Iš pateiktų 6 vizijų tuomet esą buvo išsirinkta viena, kuri, „Smiltynės perkėlos“ manymu, geriausiai atspindi įmonės veiklą. Nei kas dalyvavo šiame konkurse, nei kas vertino projektus įmonė nepraneša.
Planuojama, kad naujajame terminale (Varnėnų g. 8, Klaipėda) įsikurs ne tik laivų remonto dirbtuvės, įmonės administracija, bet ir modernios klientų laukimo salės, bilietų kasos, kavinė su terasa į Kuršių nerijos kraštovaizdį bei biurai.
NEUŽSTOS KURŠIŲ NERIJOS VAIZDŲ
Anot įmonės „Smiltynės perkėla“ vadovo, bus sutvarkyta ne tik infrastruktūra, bet ir atnaujintos krantinės, įrengti pontoniniai tilteliai, praplatintos keltų aparelės, kad eismas į laivus vyktų dviem juostomis. Žadama, kad visos šios permainos ženkliai pagerins klientų aptarnavimo kokybę ir sumažins laukimo laiką prie keltų.
Teigiama, kad architektai, kurdami pastato viziją, esminiu motyvu pasirinko judėjimą. Taip esą buvo sukurtas dinamiškas objektas, kuris papildo nuolat judantį uosto gyvenimą. „Rinkomės tą architektų viziją, kuri geriausiai atspindi mūsų įmonės veiklą – nuolatinį veiksmą. Klaipėdą ir Smiltynę Naujojoje perkėloje keltai jungią visą parą. Ypač intensyvi būna vasara, kai keleivių skaičius išauga ženkliai ir mūsų laivai keleivių patogumui kursuoja nuolatos, be grafiko. Pats pastatas – gelžbetonio perdangos su kolonų tinklu, o fasadai dengti stiklu formuos lengvumo įspūdį ir neužstos įspūdingų Kuršių nerijos vaizdų“, – įsitikinęs D.Butvydas. Pasirinktos architektūrinės idėjos autoriai visgi neįvardinami.
Numatoma, kad naujasis terminalas bus 3 aukštų ir dviejų korpusų, kuriuos sujungtų tiltas, tarnaujantis, kaip laivų išlydėjimo terasa.
Pastate įsikurtų keltų remonto dirbtuvės, bilietų kasos, modernios klientų laukimo salės, įmonės administracija ir biurai kitoms kompanijoms. Taip pat dengtos ir atviros automobilių stovėjimo aikštelės, kurios talpintų per šimtą automobilių, kavinė su daugiau kaip 200 m² terasa, iš kurios atsivertų vaizdas į uostą ir Kuršių neriją.
Naujosios perkėlos terminalo priešprojektinių pasiūlymų autoriai – architektai Gerda Antanaitytė, Andrius Laurinaitis ir Aurimas Baužys.
Parengta pagal „Smiltynės perkėlos“ ir PILOTAS.LT informaciją.
Pav.: Naujosios perkėlos terminalas (arch. Gera Antanaitytė, Andrius Laurinaitis ir Aurimas Baužys).