Vakar į Klaipėdos uostą bandomuoju reisu sėkmingai įplaukė didžiausias laivybos linijos „Mediterranean Shipping Company“ (MSC) operuojamas laivas – 19.462 konteinerių talpos „MSC Ingy“. Sėkmingas šio laivo įplaukimas Klaipėdos uosto statusą kilstelėjo į „aukščiausią konteinerių lygą“:
Kaip praneša Klaipėdos valstybinio jūrų uosto direkcija, laivo „MSC Ingy“ ilgis siekia 400 m, o plotis – 59 m. Šis laivas, priskiriamas ULCV („Ultra Large Container Vessel“) klasės laivams, pakeitė Klaipėdos uosto istoriją ir tapo didžiausiu laivu, kada nors atplaukusiu į Lietuvos jūrų uostą. Iki šiol didžiausi laivai, pasiekę Klaipėdos uostą, buvo 13.119 TEU (sąlyginių konteinerių) talpos, 366 metrų ilgio bei 48 metrų pločio konteinervežiai.
Iš 500 pasaulio uostų, į kuriuos „Mediterranean Shipping Company“ gabena krovinius, tik 37 (apie 7 proc.) yra pasiruošę priimti ULCV klasės laivus. Baltijos jūroje tokie laivai iki šiol plaukdavo tik į Orhuso (Danija) ir Gdansko (Lenkija) konteinerių terminalus.
Laivas „MSC Ingy“ prišvartuotas prie LKAB „Klaipėdos Smeltė“ krantinių, kur sėkmingai veikia tarptautinis krovinių paskirstymo centras (HUB‘as).
Šiuo metu į „Klaipėdos Smeltės“ konteinerių terminalą reguliariai, kartą per savaitę, plaukia 5.000-7.000 TEU talpos okeaniniai laivai, gabenantys konteinerius „Australia Express“ maršrutu bei jungiantys Klaipėdą su svarbiais tranzitiniais Europos bei Rytų šalių uostais: Londonu (Anglija), Antverpenu (Belgija), Valensija (Ispanija), Neapoliu (Italija), King-Abdula (Saudo Arabija), Singapūru, Kolombu (Šri Lanka), Sidnėjumi (Australija) ir kitais. Vienu kartu į šiuo laivus Klaipėdoje pakraunama ir iš jų iškraunama iki 6.000 TEU.
Priimti didžiausių pasaulyje konteinervežių klasei priskiriamą laivą buvo tikras iššūkis uosto tarnyboms. Šio laivo įvedimui į Klaipėdos uostą buvo kruopščiai ruoštasi iš anksto. Vasarą Lietuvos aukštosios jūreivystės mokyklos laivybos treniruokliuose patyrę MSC laivų kapitonai kartu su Klaipėdos locmanais atliko keliasdešimt ULCV laivų įplaukimo į uostą simuliacijų. Kaskart buvo keičiami navigacijai įtakos galintys turėti parametrai: vėjo ir srovių stiprumas, kryptis, laivo pakrovimo laipsnis, modeliuojamos įvairios galimos situacijos.
MSC operacijų centro Ženevoje atstovai teigė, kad Klaipėdos uosto locmanų, „Klaipėdos Smeltės“ konteinerių terminalo ir buksyravimo kompanijos „Towmar Baltic“ bei kitų susijusių institucijų ir kompanijų darbas priimant „MSC Ingy“ įvertintas kaip aukšto profesionalumo, visapusiškai atitinkantis lūkesčius. Tikimasi, 2019 metų pradžioje MSC nuspręs plaukti į Klaipėdą ULCV laivais reguliariai.
Parengta pagal Klaipėdos valstybinio jūrų uosto direkcijos informaciją.
Nuotrauka: KVJUD.