Naujoji Juodkrantės uosto mažųjų laivų (jachtų) prieplaukos marina projektuojama į šiaurę nuo esamos keleivinių laivų prieplaukos. Tai tarsi keleivinių laivų prieplaukos dydžio sala su žvejų namo formos pastatu ir kopos siluetą atkartojančia terasa. Su projektiniais pasiūlymais jau galima susipažinti Neringos savivaldybėje.
KURIAMA IR ATVIRA VIEŠOJI ERDVĖ
Birželio 14 dieną 13 val. Neringos savivaldybės (Taikos g. 2, Neringa, I a) posėdžių salėje rengiamas Naujosios Juodkrantės uosto mažųjų laivų (jachtų) prieplaukos marinos projektinių pasiūlymų viešas svarstymas.
Pagal G.Janulytės-Bernotienės studijos projektą Juodkrantės uosto akvatorija formuojama lenkta molo linija, o tai sudaro natūralesnę ir vaizdingesnę kranto liniją. Marina projektuojama naujų statinių kvartalo fone, tad projektuojamas Mažųjų laivų (jachtų) prieplaukos pastatas (jachtklubas) neužstos vertingiausių senųjų Juodkrantės gyvenvietės pastatų – mokyklos, Kurhauzo, vilos „Flora“.
Didžiosios pietinės akvatorijos vartai planuojami prie senosios prieplaukos, pietinėje akvatorijos dalyje, o mažosios šiaurinės akvatorijos – toliau nuo projektuojamos marinos. Uostų vartai žymimi švyturiais – navigacinėmis uosto vartų šviesomis.
Esamos prieplaukos krantinės rekonstruojamos įrengiant papildomą infrastruktūrą bei tyrimais nustatytoje vietoje atkuriant-atstatant keleivinių laivų prieplaukos pastatą. Kuriama ne tik uostui reikalinga infrastruktūra, bet atvira visuomeninė erdvė su želdynais bei rekreaciniais aplinkos elementais, kur pirmenybė teikiama natūralioms krantinių dangų medžiagoms – medžiui, akmeniui.
Numatoma visa būtiniausia Jachtų uosto aptarnavimo infrastruktūra – nuotekų išsiurbimo kolonėlė, talpos panaudotos alyvos priėmimui, vandens kolonėlė, kuro kolonėlė, kuro kolonėlės požeminis rezervuaras, saugaus švartavimosi įranga, apšvietimas, elektros energija, geriamas vanduo i pan. Numatyta ir vieta mobiliam laivų iškėlimo kranui (numatytos alternatyvos).
PRIEPLAUKOS PASTATAS – IŠ 2 DALIŲ
Mažųjų laivų (jachtų) prieplaukos pastatas (jachtklubo) formuojamas iš dviejų dalių: tradicinio didelio žvejų namo – mažųjų laivų (jachtų) prieplaukos pastato (jachtklubo) ir kopų siluetą atkartojančios terasos, kuri matoma iš praplaukiančių laivų ir nuo kurios žvelgiama į tolius.
Mažųjų laivų (jachtų) prieplaukos pastato (jachtklubo) mastelis ir proporcijos atitinka didelių žvejų namų, greta esančių vertingiausių senųjų Juodkrantės gyvenvietės pastatų mastelį. Pastato orientacija, atitinkanti senųjų žvejų namų orientaciją – galu į marias pasirinkta siekiant autentiškumo ir kuo mažesnio poveikio kultūros paveldo vertybėms.
Keleivinių laivų prieplaukos pastato dydis bei vieta nustatyta tyrimais – gausiai išlikusioje ikonografinėje medžiagoje. Numatomi du šio pastato ir jo fasadų architektūrinės išraiškos variantai. Pirmuoju variantu siekiama pilnai atkurti buvusį pastatą analogišką autentiškam. Antrasis variantas siūlo modernią architektūrinę išraišką, išlaikant buvusio pastato mastelį ir medžiagiškumą.
Juodkrantės uosto detaliojo plano sprendinių poveikio Kuršių nerijos, pasaulio paveldo vertybės išskirtinei visuotinei vertei vertinimą atliko ICOMOS Lietuvos nacionalinis komitetas.
Susipažinti su projektiniais pasiūlymais galima Neringos savivaldybės administracijos Architektūros skyriuje. Pasiūlymus teikti – Neringos savivaldybės administracijai, Taikos g. 2, Neringa, el. p. administracija@neringa.lt , 8 469 52248, iki viešo susirinkimo pabaigos.
Parengta pagal Neringos savivaldybės ir PILOTAS.LT informaciją.
Pav.: G.Janulytės-Bernotienės studija.
Albertas Danilevičius
( 2020-07-25 )
Apmaudu matyti nepagarbą istoriniui palikimui. Parinkta vieta buvo vertinama kaip vilų kvartalo vizualinės apsaugos zona. Panašu, kad KPD zonos buvo keičiamos, kad statybų vajus Juodkrantėje įsibėgėtų. Tai padaryta ir siekiant „rekonstruoti“, o tikriau griauti pirmos Lietuvos Jūrų kadetų mokyklos pastatą Juodkrantėje. Uostas mano manymu labiau tiktų ties „Ąžuolynu“, Nes ši viet per istoriją vizualiai labiausiai kintanti. Ties „Ažuolynu“
urbanistiniui paveldui nebūtų daroma reikšminga žala.
Rimas
( 2018-06-04 )
Graži vizualizacija, tačiau, kaip ir daugelyje architektūrinių projektų, funkcija liko antroje vietoje. Ar projektuojant konsultuotasi su buriuotojų bendruomene? Iš aiškinamojo rašto susidaro įspūdis, kad uostas suprantamas, kaip dar viena Juodkrantės gyvenvietės lauko erdvė. Tačiau pirminis projekto tikslas turėtų būti uosto funkcionalumas. Ar projektas bus pavykęs, bus sprendžiama iš to, kiek patogus bus uostas. Iš pateiktos medžiagos matyti, esminė projektavimo klaida- atviri vartai į rytinę pusę. Pučiant rytų, pietryčių vėjui laivų stovėjimas uoste būtų problemiškas. Taip pat neaiški uosto plėtros galimybė, jei toks poreikis atsirastų. Visiškai nesimato, kaip atsižvelgta į vidinę uosto technologiją: remonto vieta, slipas, wc, dušai, virtuvėlės, lauko stalai, erdvė buriuotojų susirinkimams, burių džiovinimas ir t.t.
Bronius
( 2018-06-03 )
Tokia įplauka į marinos baseiną palieka laisvą kelia rytų-pietryčių bangoms. Bus sūpuoklės kaip ir Smiltynės marinoje?
Rimtautas
( 2018-06-02 )
Viskas atrodytų gražu, jei ne:
kur negražiosios dalies erdvė? kiekvienas jachtų uostas turi vadinamąjį „užpakalinį“ kiemą, kuriame vasarą stovi visokie jachtų laikymo ant kranto retežiai, vežimėliai, priekabos . Ir kur erdvė patiems laivams laikyti žiemą? – jei jau numatytas kranas jiems iškelti? Laivams krante laikyti reikia net kiek daugiau, nei jiems būnant vandenyje (vasarą laivus skiria dažnu atveju tik atmušos, o ne sezono metu reikia erdvės juos prižiūrėti ir remontuoti).
Dar būtų galima paburbėti ir dėl paties taip pavadinto jachtklubo pastato paskirties – turime liūdną Nidos jachtų uosto pastato prichvatizavimo pavyzdėlį. Kuršių marių regatos orgkomitetas spraudžiasi šeši minus šeštame laipsnyje patalpėlėje, užtat tame pačiame pastate visi žino kas per įstaiga veikia. Arba pavyzdukas, kaip gražiai jachtininkai buvo išpašolvoninti iš patalpų Liepojoje – iš pradžių jachtų centras, o praėjus tam tikram laikui – kazino. Jachtininkai, su rankšluosčiais per pečius, laviruoja į dušą tarp restorano staliukų – nenutiks šitaip ir Juodkrantėje?
Nežinau, ar kas nors rengė kokią apklausą ar studiją, kiek patiems jachtininkams būtų aktualu laikyti savo jachtas Juodkrantėje – buriuoti aplink nėra kur, ji daugiau tranzito punktas. Nidą ji vargiai nukonkuruos, vadinasi lieka nebent mažesnės kainos kriterijus, su kuo vargiai sutiks būsimasis marinos operatorius.
grazvis
( 2018-06-01 )
Pagaliau bunda ir Juodkrante. Iki siol prieplauka buvo absoliuciai nepritaikyta jachtoms. Dabar visai kitas reikalas, europietiska marina.