Klaipėdos jūrų uosto molai bus rekonstruojami neilginant jų ir nekeičiant planinės padėties. Atmetusi maksimalią alternatyvą, tokiai pietinio ir šiaurinio bangolaužių rekonstrukcijai pritarė Klaipėdos uosto plėtojimo taryba.
PAGERINS UOSTO ĮVAIZDĮ IR SAUGUMĄ
Kaip skelbia Klaipėdos valstybinio jūrų uosto direkcija, esami pietinis ir šiaurinis molai rekonstrukcijos metu bus paaukštinti ir sustiprinti, tačiau jų planinė padėtis nebus keičiama. Ties abiejų molų dalimi bus įrengtos atraminės sienutės. Rekonstrukcijos metu įplaukos kanalo kryptis bus pasukta maždaug 11°, plotis uosto vartuose po rekonstrukcijos bus 184 m (šiuo metu yra 150 m).Įgyvendinus rekonstrukciją, į Klaipėdos uostą galės įplaukti didžiausi šiuo metu į Baltijos jūrą galintys įplaukti laivai su maksimalia 15,2 m grimzle.
Ši rekonstrukcija pagerintų Klaipėdos uosto įvaizdį ir padėtų padidinti uosto saugumą esant sudėtingoms oro sąlygoms. Taip pat – atsirastų galimybė priimti didžiausių į Baltijos jūrą galinčių įplaukti parametrų laivus.
MAKSIMALIAI REKONSTRUKCIJAI NEPRITARĖ
Skaičiuojama, kad įgyvendinti šią molų rekonstrukciją prireiks apie 41,8 mln. Eur. Didžiąją lėšų dalį tikimasi gauti iš ES fondų. Numatoma, kad molų rekonstrukcija be projektavimo darbų truks apie 2 metus.
Navigacinių sąlygų tyrimai ir hidrodinaminis modeliavimas iš viso buvo atliekamas 7 alternatyvoms. Iš jų vėliau nagrinėti buvo atrinktos 3. Pagal maksimalios rekonstrukcijos variantą, kuriam nebuvo pritarta, būtų statomas naujas pietinis molas ir du atskiri nauji bangolaužiai jūroje, rekonstruojamas šiaurinis molas, įplaukos kanalo kryptis būtų labiau pasukama. Kanalo plotis uosto vartuose po rekonstrukcijos tuomet būtų 230 m. Orientacinė šios alternatyvos įgyvendinimo darbų kaina – apie 190 mln. Eur be PVM.
Uosto plėtojimo taryba posėdžio metu balsų dauguma taip pat pritarė Klaipėdos uosto bendrojo plano konkretizuotiems sprendiniams.
Parengta pagal Klaipėdos valstybinio jūrų uosto informaciją.