Romos Auditorium muzikos parke jau 36 kartą vyksta mėnesio trukmės garso eksperimentų programa „Sound Corner“. Joje mėnesį laiko grojamas vieno ar kelių garso menininkų kūrinys. Šioje programoje visą balandžio mėnesį veikia lietuvių architektų Tomo Grunskio ir Mindaugo Reklaičio projektas „Placetime_sono mix: 41°54’N 12°30’E/ 17.04.01-30“.
Projektas „Placetime_sono mix: 41°54’N 12°30’E/ 17.04.01-30“ eksponuoja pasirinktos vietos ir laiko garso projekcijas kaip fizinį garso kūrimo bei perdavimo fenomeną. Projekto autoriai: architektas, humanitarinių mokslų daktaras, medijų ir garso menininkas T.Grunskis bei architektas, Vilniaus dailės akademijos doktorantas M.Reklaitis. Projektą pristato meno istorikė bei kuratorė, fondo „Musica per Roma“ vizualiųjų menų skyriaus vadovė Anna Cestelli Guidi.
Pasitelkiant Nikolos Teslos sukurtu radijo įrenginiu (Crystal radio) garso įrašymui, instaliacija atskleidžia nematomas vietos erdvės garso realybes Vilniuje bei Romoje. Teslos radijo įrenginys sureguliuotas taip, kad architektūrinė aplinka bei stebėtojo kūnas tampa performanso dalimi, veikiančia garsą konkrečioje vietoje konkrečiu laiku. Instaliacija įgyvendinama sluoksniavimo principu, tarpusavyje perdengiant reguliarų bei ištemptą garso takelius, įrašytus skirtingose erdvėse. Galutinis garso instaliacijos rezultatas – kompozicija, talpinanti savyje visus garsinius sluoksnius: I – Teslos radijo įrenginio garsas, įrašytas Vilniuje, Architektūros galerijoje „Nulinis laipsnis“; II – balandžio 6 dieną Romos Auditoriume interaktyvaus performanso metu įrašytas garsas; III – ištemptas į 648 minutes 2-ojo sluoksnio garso takelis.
Projektas kelia garso, architektūrinės aplinkos bei stebėtojo sąveikos konkrečiu laiku ir konkrečioje erdvėje klausimą. Instaliaciją galima įvardinti garsiniu sluoksniu, įterptu esamoje architektūrinėje erdvėje kaip aplinkybę, paveikiančią interjero savybes ir jo suvokimą. Erdvė ir stebėtojas, sąveikaudami su garsu, keičia architektūrinę atmosferą ir stebėtojo elgesį erdvėje, kuris, vėl paveikdamas garsą, sukuria nuolatinį performatyvų sąveikos ciklą tarp garso, erdvės bei stebėtojo.
Parengta pagal LR kultūros atašė informaciją.