images_phocagallery_4549_sraig_post_1605_4549_tit_e22_bra

AEROARCHITEKTŪRA KAUNE://AVIACIJOS LOPŠYJE – SPINDINTIS ARCHITEKTŪRINIS KŪNAS

Kauno S.Dariaus ir S.Girėno aerodrome ką tik iškilmingai kareiviams perduotas Karinių oro pajėgų aviacijos bazės paieškos ir gelbėjimo postas. Aerodromo saulėje spindintis naujas metalinis „kūnas“ nė iš tolo neprimena beviltiškos architektūros „pastatų-dėžių“, pastaraisiais metais beatodairiškai griozdinančių šalies miestus ir miestelius. Architektai Jurgis Rimvydas Palys ir Ieva Jurgita Palytė-Veilandienė šį karinės bazės objektą projektavo pagal geriausias aviacines tradicijas bei giliai suprasdami jo specifiką.

LIETUVOS AVIACIJOS LOPŠYS

Kauno Aleksoto rajone įsikūręs S.Dariaus ir S.Girėno aerodromas 1918 metais tapo Lietuvos karinės, civilinės ir susisiekimo aviacijos lopšiu. Šiek tiek vėliau čia pradėjęs veikti Lietuvos Aero Klubas rengė Lietuvos lakūnus bei buvo ryškus civilinės aviacijos plėtros variklis. Aleksote buvo statomi ir išbandomi lėktuvai, stovėjo tuomet didžiausias miesto statinys – milžiniškas 240x44x40 mdydžio dirižablių angaras, kuriame galėjo išsitekti net 2 „cepelinai“. Galiausiai 1933 metų liepos 17 dieną būtent čia po rekordinio skrydžio per Atlantą didvyrių Stepono Dariaus ir Stasio Girėno ištikimai laukė ir beviltiškai šurmuliavo didžiulė minia…

Atkūrus šalies nepriklausomybę bei iš Lietuvos pasitraukus sovietinei kariuomenei, lietuvių aviatoriai į aerodromą sugrįžo vėl – jame ėmė kurtis bei burtis lakūnai, aviamodeliuotojai ir kiti su aviacija artimai susiję žmonės. Šiuo metu tai yra vienas seniausių pačiame mieste veikiančių Europos aerodromų.

Erdvi aerodromo teritorija naudojama ne vien aviacijai, bet ir kitiems renginiams – koncertams, baikerių šou, šventėms. Liepos 1-ąją pažymėti profesinę šventę čia kelis kartus buvo susirinkusi bei parodą rengė ir Kauno architektūrinė bendruomenė.

AERODROMĄ KETINO UŽSTATYTI

Nacionalinei aviacijai brangi Kauno Aleksoto rajono vieta parinkta ir iš Fredos iškeliamam Karinių pajėgų paieškos ir gelbėjimo postui. Tiesa, PILOTAS.LT žiniomis, iš pradžių savivaldybėje buvo kalbų, jog aviacijai reikėtų palikti tik pietinę 194 ha plotą užimančio aerodromo pusę, o šiaurinę – užstatyti su šia specifine funkcija nieko bendra neturinčiais pastatais. Sraigtasparnių bazės postas tuomet buvo paišomas pietrytiniame šios aviatorių teritorijos kampe. Į planavimo reikalus įsitraukus visuomenei bei specialistams, laimei tokių drastiškų plėtros planų buvo atsisakyta, o sraigtasparnių bazės statinys – vietą surado priešingoje aerodromo teritorijos pusėje ties senomis kapinėmis.

Pasak J.R.Palio, pietinėje pusėje sraigtasparnių bazė būtų tiesiog „pranykusi“ chaotiškame tos dalies užstatyme, nebūtų panaudotos išlikusios senosios malūnsparnių aikštelės bei išskirtinė architektūrinė-gamtinė aplinka. „Dabartinė vieta leidžia aviacinei funkcijai geriau suvaldyti aerodromo teritoriją, su ja tvirčiau sukibti“,– įsitikinęs architektas, pats asmeniškai prisidėjęs prie šio žymiai lokiškesnio sprendimo. O užstatyti istorinį aerodromą namais, J.R.Palio manymu, galėtų siūlyti nebent ničnieko apie aviaciją bei urbanistiką nenutuokiantis žmogus.

AVIACIJA ŽAVI NUO VAIKYSTĖS

Karinių pajėgų naujasis paieškos ir gelbėjimo postas pasižymi aviacinei technikai artima architektonika bei išieškota architektūrine forma. Tačiau, PILOTAS.LT žiniomis, iš pradžių jis braižytas niekuo nesiskiriantis nuo dabar paplitusių stačiakampių civilinės architektūros „dėžių“. Ir tik Kultūros paveldo specialistams primygtinai pasiūlius į projektuotojų komandą pasikviesti aviacinę specifiką išmanantį J.R.Palį, pastarasis statinys brėžiniuose ėmė įgauti solidesnių specifinių bruožų. Architektas į pagalbą pasitelkė dukrą architektę I.J.Palytę-Veilandienę su kuria kūrybiškai yra sėkmingai bendradarbiavęs ir anksčiau. Šis tėvo ir dukros tandemas nepavedė ir šįkart.

Architektas J.R.Palys PILOTĄ.LT užtikrino, jog Karinių pajėgų paieškos ir gelbėjimo posto projektavimas jam buvo ne darbas, o tikra atgaiva. „Tai mano pomėgiams artimiausias architektūrinis kūrinys“, – tikino kelis dešimtmečius gyvenamuosius namus, visuomeninius pastatus, krantines, tiltus projektuojantis Kauno architektas. Mat aviacija jis domisi nuo pat vaikystės. „Būdamas vaikas žiūronais stebėdavau kaip į dabartinį S.Dariaus ir S.Girėno oro uostą leidžiasi bei kyla lėktuvai“, – prisimena jis. Aistra aviacijai architekto nepaliko iki šiol, todėl pasitaikius progai imtis širdžiai artimo darbo, J.R.Palys nedvejojo.

ARCHITEKTŪRINĖ VARIACIJA VIENA TEMA

Architekto teigimu, sunkiausia buvo iš pradžių, kai buvo ieškoma tinkamiausios pastato formos. Vėliau – viskas ėjosi tarsi savaime. Taigi, pastatą architektai suprojektavo aerodinamišką, kurio pavidale galima įžvelgti lėktuvo, dirižablio ar net laivo estetikos bruožų. Projektuojant, jiems buvo svarbu, jog statinys būtų vientisas it koks architektūrinis gyvūnas aerodromo žolėje. Pagal sumanymą, tai turėjo būti statinys be pagrindinių ar užpakalinių fasadų, nefunkcionalių elementų, horizontalių ar vertikalių plokštumų. Jame turėjo būti tik tai, kas yra būtina jo funkcijai – jokios puošybos, dekoro, butaforijos. „Čia net neturi jaustis architekto rankos“, – koncepciją trumpai išdėsto J.R.Palys.

Sau išsikeltą architektūrinį tikslą autoriams įgyvendinti pavyko daugiausia dėl surastos solidžios architektūrinės formos, vientisos „žvynuotos“ apdailos kiauto, aviacijai būdingų detalių. Aviacinį įspūdį sustiptina ir pilkai sidabrinė spalva, kuri ir militaristinė, ir dera gamtinėje aplinkoje.

Karinių pajėgų paieškos ir gelbėjimo posto pastatą sudaro 3 pagrindinės dalys – sraigtasparnių angaras, administracinių ir buitinių patalpų segmentas ir stebėjimo bei valdymo pulto patalpa. Visos jos pasižymi skirtinga forma bei dydžiu, tačiau sėkmingai jungiasi į vieną architektūrinį organizmą.

Plane 30m x 32m dydžio ir per 11 m aukščio metalinis angaras su didžiuliais (27,5×7 m) pakeliamais vartais – bene įspūdingiausia pastato dalis, kurios architektūrinis charakteris ryškus ne vien iš lauko, bet ir viduje. Ši statinio dalis skirta specialiai posto naudojamam kariniam sraigtasparniui Mi8. Architektas J.R.Palys šios dalies konstruktyvą suprojektavo iš masyvių plieninių arkų su šarnyrinėmis jungtimis apačioje. Ir taip jau ryškią aviacinę nuotaiką čia dar labiau sustiprina arkose išpjautos aštuoniakampės kiaurymės – aviacijoje taip daroma siekiant kuo labiau palengvinti konstrukciją. Tą pačią architektūrinę temą čia groja ir ovališki it lėktuvo langai, dviem eilėmis prakiurdantys abu lenktuosius angaro šonus ir į angaro vidų įleidžiantys saulės šviesos.

SU ARCHITEKTAIS DERINO NE VISKĄ

Sraigtasparnio angaro kiautą dengiantys pilkšvai sidabriniai 60×60 cm dydžio titancinko skardos žvynai nuslysta išore iki pat pastato priekio su apskrito plano pulto patalpa, posto budėtojams plačiai atveriančia aplinką. Pastarąją sraigtasparnių bazės posto „galvą“ su angaro kūnu jungia trikampio plano administracinis-buitinis segmentas, it koks milžiniško architektūrinio gyvūno sprandas. Nuo angaro jis viduje atskirtas mūrine siena, kuri metaliniam angaro vidui suteikia šiek tiek statiškumo. Administracines, buitinės ir techninės patalpos čia išrikiuotos abipus centrinio koridoriaus, apskritąją pulto patalpą jungiančio su puscilindrio formos angaru.

Karinių oro pajėgų aviacijos bazės paieškos gelbėjimo posto viduje, kaip ir išorėje, vyrauja pilkšvi nuosaikūs tonai. Bent kiek didesnių architektūrinių atradimų ar subtilesnių detalių čia, ko gero, nė neverta – interjeras kareiviškai paprastas ir asketiškas.

J.R.Palys sakė, jog bendradarbiavimas su projektuotoju „Šiltas namas“ ir rangovu „Avona“ visą laiką vyko sklandžiai ir konstruktyviai. Vis dėlto jis prisipažino, kad su architektais buvo derinami ne visi techniniai sprendimai. Matyt, dėl to architektūrinės formos vientisumą suardo kai kur „ne vietoje“ atsiradę techniniai elementai ar detalės. Vis dėlto bendro įspūdžio tai beveik negadina.

PRIMENA „TIKROS“ ARCHITEKTŪROS LAIKUS

Pasak architekto J.R.Palio, Karinių oro pajėgų aviacijos bazės naujasis paieškos gelbėjimo postas elektroninių įrenginių ir automatikos prikimštas it būtų koks kosminis laivas – gaisro gesinimo sistema, posto valdymo automatika, kaloriferiai, vėdinimo bei vartų pakėlimo įranga ir t.t. Nepaisant visų šių jame įdiegtų pažangių technologijų, J.R.Palio ir I.J.Palytės-Veilandienės architektūrinis kūrinys savo estetika primena laikus kai tiek architektūroje, tiek aviacijoje viskas būdavo tikra, nesumeluota. Kai vos pamačius pastatą buvo galima lengvai „perskaityti“ jo paskirtį, o inžinerija – nebuvo slepiama už butaforinių sienų ar glamūrinių fasadų. Architektas J.R.Palys giliai įsitikinęs, jog tokia ir yra bei turi būti aviacija ir architektūra.

KARINIŲ ORO PAJĖGŲ AVIACIJOS BAZĖS ANTRASIS PAIEŠKOS GELBĖJIMO POSTAS

Veiverių g. 132, Kaunas

Užsakovas:  Kauno miesto savivaldybė. Projektuotojas: UAB „Šiltas namas“. Projekto vadovas: Robertas Gaurelis. Architektai: Jurgis Rimvydas Palys, Ieva Jurgita Veilandienė. Konstruktoriai: Igoris Goriačko, Arvydas Kublickas. Gen. rangovas: UAB „Avona“. Rangovai: elektros darbai – UAB „Elpreka‘‘, lauko inžineriniai tinklai – UAB „Geovizija‘‘, gerbūvio darbai – UAB „Panemunės kelias‘‘, gaisro gesinimo sistemų įrengimo darbai – UAB „Gaisro technika‘“. Parametrai: 1.940 m2, 15.828 m3, 3.968.300 Eur. Projektavimas: 2011-2012, statyba 2013 – 2015. Konstruktyvas: angaras 30m x 32m, h 11,2 m., dvišarnyrės plieninės arkos su stygomis (gamintojas – UAB „Aldeva’“), spraustiniai poliniai pamatai. Apšiltinimas:akmens vata „Rockwool“ (UAB „Bauen“). Stogas, fasadai: danga „Rheinzink prePATINA“ 0,8 mm („Rheinzink GmbH & Co. KG”) – UAB „Infantas“, 0.8 mm titancinko skardos „Rheinzink“ 60×60 cm rombo formos „žvynai“ (UAB „Vytrolma‘‘). Langai: aliuminio (UAB „Gipura‘“). Stoglangiai-švieslangiai: „ESSMANN Classic“ – UAB „Anvy“, aliumininiai ovalūs švielangiai (UAB ,,Stiklitos projektai‘‘). Durys: aliuminio (UAB „Gipura‘‘), vidaus – medinės faneruotos, priešgaisrinės – UAB „Fire- ekspets‘‘. Pakeliami vartai: 27,5 x 7 m vienos sekcijos su diržine pavara (UAB „Barduva‘‘). Fasadai: 0.8 mm titancinko skardos „Rheinzink“ 60×60 cm rombo formos „žvynai“ (UAB „Vytrolma‘‘).

INŽINERINĖS SISTEMOS

Šildymas: vandeninio orinio ir radiatorinio šildymo sistemos ir dujinė katilinė. Angare – vandeniniai oriniai šildytuvai. Vėdinimas: gyvenamuosiuose ir administraciniuose kabinetuose bei buitinėse patalpose – rekuperacinė sistema su rotaciniu šilumokaičiu. Angare, garaže, katilinėje ir pagalbinėje patalpoje – natūrali vėdinimo sistema. Kondicionavimas: administracinės patalpos – freoninė, kasetinė oro vėsinimo sistema. Automatika, ryšiai: aerodromo įrenginiai ir valdymas – UAB „Elpreka“.

Architektūros realizacija: 90 proc.

Komentarai

  1. Angaras sau,o tas vieno aukšto prielipas-sau.

  2. kaip karines technines paskirties pastatas tikrai neblogas. gedos pries nato kolegas nebus.

  3. nėra už ką 🙂

  4. Ale būtų interesna pamatyt – kas liko toje 10 proc. „nerealizuotuos arkitektūros“…? 🙂

Rašyti komentarą

Susije straipsniai

aleja_kn_241000_e04_xxx

ATNAUJINS ALEKSOTO ERDVĘ: 727 m ilgio alėją žada paversti ekologiniu-edukaciniu sodu

2024 spalio 31Be komentarųPILOTAS.LT

Kaune, Aleksote pradedama atnaujinti Liepų alėja greta Narsiečių. 727 metrų ilgio atkarpoje tarp Garliavos plento ir Vyčio Kryžiaus gatvės numatyta įrengti šiuolaikišką poilsio erdvę, rekreacijai

aviac_kn_240700_e01_xxx

KAUNO AVIACIJOS ŠVENTĖ: Akrobatiniai triukai, ekspozicijos ir naujasis lietuviškas lėktuvas

2024 liepos 242 KomentaraiPILOTAS.LT

Šį šeštadienį, liepos 27 dieną, atsinaujinusiame S.Dariaus ir S.Girėno aerodrome vyks Aviacijos šventė. Tūkstančių žiūrovų laukia 7 valandos nepertraukiamų pramogų: įspūdingi asų skrydžiai, akrobatiniai triukai

ryana_kn_240500_e01_xxx

„RYANAIR“ INVESTUOJA KAUNE: Atidarytas antrasis orlaivių priežiūros ir remonto angaras

2024 gegužės 14Be komentarųPILOTAS.LT

Kauno oro uoste oficialiai atidarytas jau antrasis kompanijos „Ryanair“ valdomas orlaivių techninės priežiūros ir remonto paslaugų angaras. Teigiama, kad šis oro bendrovės sprendimas sustiprins antrojo

Sraigtasparniai

ANGARAS „BLACK HAWK“ SRAIGTASPARNIAMS: Stiprinama oro pajėgų bazė Šiauliuose

2024 sausio 10Be komentarųPILOTAS.LT

Lietuvos kariuomenės Karinių oro pajėgų Aviacijos bazėje Šiauliuose atidarytas naujai pastatytas angaras JAV gamybos kariniams sraigtasparniams, kurie turėtų reikšmingai padidinti Lietuvos kariuomenės galią. Naujasis angaras

aerod_za_230900_e02_xxx

ZARASŲ AERODROMO NAUJIENA: Modulinis dviejų aukštų skrydžių valdymo bokštas

2023 rugsėjo 25Be komentarųPILOTAS.LT

Zarasų aerodrome ką tik pastatytas naujas dviejų aukštų skrydžių valdymo bokštas, kuris leis plėtoti aerodromo bei mokomąją veiklą. Naujajam aerodromo statiniui panaudota modulinė konstrukcija. Pulkas

Nidos sklandymo mokykla

LIETUVOS OREIVYSTĖS PRADININKAI: Nida minės sklandymo mokyklos 90-metį

2023 rugsėjo 5Be komentarųPILOTAS.LT

Šešias vasaras veikusi Nidos sklandymo mokykla padėjo tvirtus pagrindus oreivystei Lietuvoje. Šioje mokykloje mokėsi ir ją baigė daug žymių sklandytojų, garsinusių Lietuvos vardą visame pasaulyje.

Šiaulių oro uostas

INJEKCIJA ŠIAULIŲ ORO UOSTUI: Atidarytas inovatyvus orlaivių remonto angaras

2023 rugpjūčio 30Be komentarųPILOTAS.LT

Lietuvos orlaivių techninės priežiūros ir remonto įmonė „Aviatic MRO“ Tarptautiniame Šiaulių oro uoste atidarė inovatyvų orlaivių remonto angarą, pretenduojantį tapti vienu svarbiausių lėktuvų techninės priežiūros

Steponas Darius

„LITUANICOS“ SKRYDŽIO 90-MEČIUI: Edukacinis renginys „Stepono Dariaus Kaunas“

2023 birželio 21Be komentarųPILOTAS.LT

Minint „Lituanicos“ skrydžio 90-metį, Lietuvos aviacijos muziejus (LAM) rengia edukacinį žygį „Stepono Dariaus Kaunas“. Kulminacinis renginys įvyks Lietuvos aviacijos muziejuje liepos 15 dienos vakarą. Liepos

Universalus regbio ir futbolo maniežas Kaune (arch. „Maspro“).

IR REGBIUI, IR FUTBOLUI: Aleksote matuojamas 28 metrų aukščio sporto maniežas

2023 balandžio 202 KomentaraiPILOTAS.LT

Aleksoto aerodromo pašonėje, Kaune matuojamas universalus dengtas regbio ir futbolo maniežas. 28 metrų aukščio sporto paskirties statinį 3,23 ha sklype komponuoja bendrovės „Maspro“ specialistai, kurie

Nuotrauka Almanto Bružo

AVIACIJOS SEZONAS PRASIDEDA: Daugiau nei 80 tiesioginių reguliarių krypčių

2023 kovo 22Be komentarųPILOTAS.LT

Paskutinį kovo mėnesio sekmadienį prasidės naujasis aviacijos vasaros sezonas. Oro bendrovės šiemet Lietuvos oro uostuose keleiviams pasiūlys daugiau nei 80 tiesioginių reguliarių krypčių. Tarp planuojamų

Jurgis Rimvydas Palys 20221112

7 MIESTO DIMENSIJOS: Pasivaikščiojimas po architekto Jurgio Rimvydo Palio miestą

2022 lapkričio 15Be komentarųRasytojas

Žinomo architekto, technikos žinovo ir Kauno patrioto Jurgio Rimvydo Palio pasaulis toli gražu neapsiriboja vien architektūra. Tuo šį rudenį akivaizdžiai galėjo įsitikinti ir surengto „Palio metų“ paskaitų ciklo dalyviai. Paskutinioji, trečioji, šio

Kauno oro uostas

KAUNO ORO UOSTAS PLEČIASI: Suplanuota reikšminga šiaurinio perono plėtra

2022 liepos 15Be komentarųPILOTAS.LT

Kauno oro uostas plėsis – Lietuvos oro uostai neseniai pasirašė projektavimo darbų sutartį su bendrove „Kelprojektas“, kuri ruoš projektą jo šiaurinio perono plėtrai. Projektas padės

„No-Fly Zone“

„NO-FLY ZONE“ KAUNE: Po atviru dangumi kuriama 1 km ilgio meno galerija

2022 gegužės 26Be komentarųPILOTAS.LT

Birželio 1-ąją Vytauto Didžiojo universitetas pradeda įgyvendinti vienos ilgiausių Baltijos šalyse meno galerijų „No-Fly Zone“ po atviru dangumi idėją, kurios tikslas – komunikuoti laisvę ir

Mindaugas Kavaliauskas

LĖKTUVŲ STEBĖJIMO TAŠKAS: Mindaugo Kavaliausko paroda „A-Spot“ Kaune

2021 balandžio 9Be komentarųPILOTAS.LT

Kauno fotografijos galerija ir vėl atveria savo duris lankytojams ir kviečia „pakeliauti“ su  fotografo Mindaugo Kavaliausko paroda „A-Spot“ apie lėktuvų stebėjimo reiškinį. Balandžio 13 dieną

Kauno oro uostas

VIENAS DIDŽIAUSIŲ EUROPOJE: Kauno oro uoste atidarė orlaivių dažymo angarą

2021 vasario 181 KomentarasPILOTAS.LT

Tarptautinė orlaivių dažymo bendrovė „MAAS Aviation“ Kauno oro uoste atidarė naują orlaivių dažymo angarą, kuris šiai įmonei yra jau 11 pasaulyje. Tai yra vienintelis tokio

VIP terminalas

VIP DELEGACIJOMS IR RENGINIAMS: Vilniaus oro uoste atidarytas naujas terminalas

2020 birželio 10Be komentarųPILOTAS.LT

Šalies aviaciniam gyvenimui po truputį jau grįžtant į vėžes, Vilniaus oro uoste atidarytas naujas daugiafunkcis pastatas. Labai svarbių asmenų (VIP) terminalas su konferencijų centru tiks

Europos pr. 4

13 AUKŠTŲ DYDŽIO PASISAKYMAS: Architektų diskusijų grupė vertina nevienareikšmiai

2020 gegužės 2110 KomentarųRasytojas

Kauno Aleksoto rajone planuojamas poros daugiabučių namų kompleksas, kurio aukštesnysis „ekraninis“ korpusas iškiltų iki 13 aukštų. Braižomais Europos prospekto naujokais netruko susidomėti architektai, kurie projektą gana

Kauno oro uostas

UŽFIKSAVO REKORDĄ: Kauno oro uostas pernai aptarnavo dar daugiau keleivių

2020 sausio 92 KomentaraiPILOTAS.LT

Kauno oro uostas ką tik apibendrino 2019 metus ir paskelbė apie naują savo rekordą – iš viso praėjusiais metais jame aptarnauta net 1.160.682 keleivių. Fiksuojama,

Aviatic MRO

DIDŽIAUSIAS EUROPOJE: Šiauliuose iškils lėktuvų techninės priežiūros ir remonto centras

2019 gruodžio 131 KomentarasPILOTAS.LT

Kitų metų pradžioje Tarptautiniame Šiaulių oro uoste bus pradėtas statyti didžiausias Europoje orlaivių techninės priežiūros ir remonto centras  – „Aviatic MRO“. Bendrovė teiks techninės priežiūros

Lėktuvų stebėjimo aikštelė

LĖKTUVŲ STEBĖTOJAMS: Vilniuje ką tik pradėjo veikti speciali stebėjimo aikštelė

2019 gruodžio 13Be komentarųPILOTAS.LT

Lėktuvų stebėjimo mada pasiekė Lietuvą – Vilniaus oro uosto teritorijoje oficialiai ką tik atidaryta pirmoji šalyje orlaivių stebėjimo aikštelė. Lėktuvų stebėjimas pasaulyje jau yra tapęs

Kauno oro uostas

REKORDINĖ AVIATORIŲ VASARA: Kauno oro uostas toliau gerina rekordus

2019 rugpjūčio 6Be komentarųPILOTAS.LT

Kauno oro uostas aviacinę vasarą pažymi vis nauju keleivių srauto rekordu. Liepos mėnesį per Kauno oro vartus keliavo daugiau kaip 114.000 keleivių ir 261 tona

Skrydis

TOLIAU MUŠA REKORDUS: Lietuvos oro uostų sėkmė auga it ant mielių

2019 liepos 26Be komentarųPILOTAS.LT

Lietuvos oro uostams pirmasis šių metų pusmetis – vėl rekordinis. Visi aviaciniai rodikliai, lyginant su iki šiol sėkmingiausiu (2018 m.) tuo pačiu laikotarpiu – augo:

skrydžiai

VIRŠ LIETUVOS SKRAIDO DAUGIAU: Per 10 mėnesių – 227.500 skrydžių

2018 lapkričio 6Be komentarųPILOTAS.LT

Šiemet per 10 mėnesių skrydžių vadovai Lietuvos oro erdvėje aptarnavo 227.500 skrydžių. Tai yra 9,3 proc. daugiau nei pernai tuo pačiu laikotarpiu. Skelbiama, kad daugiausia

Nidos sklandymo mokykla

LIETUVOS OREIVYSTĖS PASIDIDŽIAVIMAS: Nidos sklandymo mokyklai  – 85

2018 rugpjūčio 30Be komentarųPILOTAS.LT

Prieš 85-erius metus Kuršių nerijos kraštovaizdis tapo be galo svarbus ir šalies sklandytojams. Garbingą 6 vasaras veikusios mokyklos istoriją šiandien pasakoja likę dokumentai, Sklandytojų kopa

Oro uostai

STRATEGINIO PLANO GAIRĖS: 3 tarptautinių oro uostų tinklas ir integracija

2018 rugpjūčio 29Be komentarųPILOTAS.LT

Lapkričio-gruodžio mėnesiais planuojama patvirtinti galutinę, detalią Lietuvos oro uostų infrastruktūros plėtros koncepciją. Susisiekimo ministras Rokas Masiulis Strateginių projektų portfelio komisijoje ką tik pristatė Lietuvos oro