Klaipėdos uoste sujudimas. Čia pirmąkart lankosi prabangus kruizinis laineris „Silver Whisper“, iškilmingai pažymimas uosto gilinimo darbų užbaigimas, o rengiamoje spaudos konferencijoje bus supažindinama su Klaipėdos uosto naujienomis, veiklos rezultatais ir perspektyvos.
KRIKŠTYS HIDROGRAFINĮ LAIVĄ „LOTAS“
Į Klaipėdos uostą ką tik pirmąkart užsuko prabangių kruizų kompanijos „Silversea“ laivas „Silver Whisper“. Šis aukščiausios klasės kruizinis laineris prilygsta penkių žvaigždučių viešbučiui. Beje, lainerį žada išsinuomoti Sočio olimpiados organizatoriai.
Birželio 14 dieną (penktadienį) 17 val. kruizinių ir karo laivų terminale numatytos gylių matavimo laivo „Lotas“ krikštynos, o po jo – iškilmingai pažymimas gilinimo darbų užbaigimas. Renginiuose dalyvaus LR susisiekimo ministras Rimantas Sinkevičius, Klaipėdos miesto meras V.Grubliauskas, Uosto direkcijos generalinis direktorius A.Vaitkus. Beje, laivo krikštamote taps p. I.Grubliauskienė. Renginio svečiams išplaukus laivu, bus apžiūrimos gilinimo darbų vietos ir matuojamas gylis keliuose akvatorijos taškuose
Hidrografinį laivą „Lotas“ pagal 2011 m. spalio 7 d. sutartį su Uosto direkcija už 6,5 mln. litų pastatė Estijos laivų statybos kompanija „Baltic Workboats AS“. Jis yra 23,2 m ilgio, 6 m pločio, sveria 109 t ir turi 1,17 m grimzlę.
Šiuo metu Klaipėdos valstybinio jūrų uosto direkcija turi 8 laivus: 3 locmanų katerius, 1 gelbėjimo laivą, 2 narų botus, 1 vilkiką (išnuomotas) ir 2 hidrografinius laivus – „Rusnė“ bei naująjį „Lotas“. Naujasis hidrografinis laivas – modernesnis ir turintis didesnes matavimo galimybes.
PRIIMS „POSTPANAMAX“ TIPO LAIVUS
Metus užtrukę gilinimo ir platinimo Klaipėdos valstybinio jūrų uosto laivybos kanale darbai kainavo 127.297 mln. Lt, iš kurių 81,467 mln. litų – ES paramos lėšos. Darbų rangovas – „Van Oord Dredging and Marine Contractors BV“. Rangovas iš viso iškasė 4,432 mln. kub. m grunto.
Uosto laivybos kanalo gilinimo ir platinimo projektas ypač svarbus Klaipėdos uostui. Atlikus šiuos gilinimo darbus uosto plotis padidėjo iki 150 m, o gylis atitinkamai iki 14,5 m.
Po šių gilinimo darbų padidės didžiųjų laivų plaukimo ir manevravimo uoste saugumas, taip pat paties uosto konkurencingumas ir pralaidumas kaimyninių uostų atžvilgiu. Esant tokiems uosto laivybos kanalo parametrams, Klaipėdos uoste sudarytos sąlygos priimti didesnio ilgio ir pločio „postpanamax“ laivus, kurių ilgis siekia 300–310 m, o plotis – 40 m.
Birželio 18 d. (antradienį), 14 val. Klaipėdos valstybinio jūrų uosto direkcija taip pat rengia spaudos konferenciją, kurioje bus aptariamos Klaipėdos uosto naujienos, veiklos rezultatai ir perspektyvos.
Parengta pagal Klaipėdos valstybinio jūrų uosto direkcijos informaciją.