Vilniuje startavo tarptautinio šiuolaikinio šokio festivalio „Naujasis Baltijos šokis" renginių maratonas. Nacionaliniame dramos teatre parodytas norvegų šiuolaikinio šokio žvaigždės choreografės I.Bjørnsgaard spektaklis „Omega ir elnias“, Menų spaustuvėje – danų choreografo P.Granhøj spektaklis „Aline ne viena“, o vėlų vakarą po miestą pasivaikščioti išsirengusius vilniečius ir sostinės svečius stebino įspūdingas prancūzų trupės „Compagnie Retouramont“ akrobatinis šokio pasirodymas ant Šiuolaikinio meno centro (ŠMC) sienos. Festivalis truks savaitę.
12 UŽSIENIO TRUPIŲ IR CHOREOGRAFŲ SPEKTAKLIŲ
Šiemet žiūrovams pristatoma plati užsienio programa, kurioje net 12 pačių įvairiausių užsienio trupių ir choreografų spektaklių. Šiais metais festivalio programoje dominuoja spektakliai, kuriuos sukūrė menininkai iš germaniškų kraštų. Svarbiu jau šešioliktuosius metus skaičiuojančio renginio akcentu turėtų tapti Vokietijos šiuolaikinio šokio kūrėjų choreografinių darbų pristatymas.
Gegužės 3 dieną (ketvirtadienį) rodomas spektaklis „Noriu, kad viskas būtų taip gerai. Anne Eisensee portretas“. Šio spektaklio herojė A. Eisensee žmogaus balsą laiko instrumentu, pasižyminčiu daugiau tonų ir garsinių savybių nei bet kuris kitas instrumentas, o kūną –lygiaverčiu balsui instrumentu. Vokiečių kolektyvo „Public in private“ spektaklyje „Allege“ tiriama veiksmo, kylančio ne dėl išorinių veiksnių, o iš vidaus, galimybė. Vokiečių trupė Silke Z. / resistdance“ pristato šokio ir video meno spektaklį „Sweded – gyvenimas kaip kopija“.
Gegužės 4 dieną (penktadienį) pasirodysiantys svečiai iš Jekaterinburgo (Rusija) – šokio teatras „Provinvialnyje tancy“ – Nacionalinio dramos teatro didžiojoje scenoje pristatys du spektaklius pagal klasikinius muzikos kūrinius.
KULMINACIJA – KOMPOZICIJA PAGAL A.CAMUS KNYGĄ
Festivalio kulminacija taps renginį uždarysiantis kompanijos „Cie toula limnaios“ spektaklis „Every single day“. Tai kompozicija 7 šokėjams, kurios sukūrimui choreografę įkvėpė prancūzų filosofo ir rašytojo A.Camus knyga „Sizifo mitas“. Šių metų „Naujajame Baltijos šokyje“ taip pat bus galima išvysti ir naujausius kaimynų iš Latvijos ir Estijos choreografinius darbus.
Šiemetinis „Naujasis Baltijos šokis“ numato plačią edukacinę programą. Čia antrus metus rengiamas kritinio rašymo apie šokį projektas „Šokis žodžiu – ne[w]kritika“, kūrybinės dirbtuvės. 10 projekto dalyvių visą savaitę lankys festivalio renginius ir publikuos savo kritinius pastebėjimus apie Lietuvos ir užsienio šokio meną.
Gegužės 5 ir 6 dienomis (šeštadienį ir sekmadienį) Menų spaustuvėje nemokamai bus parodyti net 5 šiuolaikinio šokio filmų ir spektaklių įrašai iš Goethe's instituto archyvų. Pasaulinio garso vokiečių šokio menininkų O.Schlemmerio, M.Wigman, P.Bausch ir S.Waltz kūrinius pristatys ir išsamiau apie šokio filmo žanrą papasakos Vokietijoje studijuojanti šokio kritikė I.Gerbutavičiūtė. O gegužės 8 dieną (antradienį) vokiečių šiuolaikinio šokio ir scenos menų institucine ir finansavimo patirtimi pasidalins patyrusi vadybininkė M.Tellmann (Kelnas) ir kompozitorius R.R.Ollertz (Berlynas).
SUKS NETRADICINIAIS MARŠRUTAIS
Festivalio „Naujasis Baltijos šokis“ rengėjai šįmet suks ir kiek netikėtais maršrutais: viso festivalio metu prekybos centro „Europa" erdvėse bus rodomas Berlyno šokio agentūros filmas „Berlin gogos“, kuriame šokis pristatomas kaip prekė. O gegužės 6 dieną (sekmadienį) „Europoje“ tris kartus bus parodytas Klaipėdos menininkų grupės „Žuvies akis“ spektaklis „Ir viskas klojos kuo puikiausiai“, o ramiai prekybos centre leidžiančius laiką vilniečius stebins garsios vokiečių šiuolaikinio šokio kompanijos „Silke Z. / resistdance“ viešos improvizacijos.
Menų spaustuvės Infotekoje visą mėnesį (iki pat gegužės 31 dienos) bus rodomi vienos garsiausių Vokietijos šiuolaikinio šokio trupių „The Forsythe Company“ skaitmeninių šokio tyrimų projektai „Improvizacinės technologijos“ ir „Sinchroniniai objektai“, leisiantys metodologiškai pažvelgti į pasaulinio garso choreografo iš W.Forsythe’o choreografinės kompozicijos organizacijos sistemas ir kūrėjo metodą, pagrįstą geometrinių figūrų panaudojimu siekiant padėti šokėjams tobulinti jų pačių improvizacinius įgūdžius. Šįvakar Menų spaustuvės Kišeninėje salėje W.Forsythe‘o kūrybos principus ir subtilybes pristatys vienas žinomiausių jo šokėjų Ch.Romanas.
Parengta pagal festivalio organizatorių informaciją.