Hamburgui nesiseka naujojo miesto simbolio – filharmonijos „Elbphilharmonic“ – statybos. Pagal žinomų architektų J.Herzogo ir P. de Meurono projektą statomą šį ikonišką pastatą nuolat kamuoja įvairios techninės problemos, o nuo praėjusių metų pabaigos statyba visai nejuda. Kaip praneša worldarchitecturenews.com, ryžtingų veiksmų išjudinti reikalus iš mirties taško pasiryžęs miestas, generaliniam rangovui žada iškelti 40 mln. eurų ieškinį.
STATYBOS VĖLUOJA JAU 4 METUS
Naujoji Hamburgo filharmonija – puikus šansas Vokietijos uostui prisistatyti pasauliui per kultūrą ir muzikos meną. Tai taip pat ir vienas iš labiausiai laukiamų architektūros objektų visų besidominčių šiuolaikine architektūra. Žinomiems šveicarų architektams J.Herzogui ir P. de Meuronui šiame savo projekte pavyko sukurti išraiškingą senos ir naujos architektūros junginį, kurio idėjos pagrindas – ant masyvaus XVII amžiaus raudonplyčio uosto sandėlio užkelta vizualiai lengva stiklinė filharmonijos „karūna“. Pagal projektą, filharmonijos „Elbphilharmonic“ stogas virš žemės iškiltų į per 100 metrų aukštį, o jos 2.150 vietų koncertų salė būtų įkurdinta 50 metrų aukštyje.
Tačiau Hamburgo filharmoniją „Elbphilharmonic“ nuo pat statybos pradžios kamuoja įvairios techninės problemos. Iš pradžių 2010 metais, o vėliau 2012-ųjų gegužę planuoto baigti statyti šio naujojo šiuolaikinio architektūros vietoženklio atidarymo data nuolat atidėliuojama. Dabar ji nukelta į 2014 metų pabaigą.
ANT ISTORINIO PASTATO STOGO – 3.800 TONOS
Kaip praneša worldarchitecturenews.com, už vėlavimą „Elbphilharmonic’o“ gen.rangovui – kompanijai „HochTief“ – gresia 40 mln. eurų (apie 138 mln. litų) ieškinys. Mat pastarasis, suabejojęs esamo pastato stogo stabilumu, statybas yra sustabdęs nuo pernai lapkričio.
Ant senojo uosto pastato jau užkelta per 100 individualių gelžbetonio plokščių, kurios sveria apie 2.000 tonų. Manoma, kad, realizavus filharmonijos projektą, senosios dalies stogui tektų išlaikyti net 3.800 tonų svorį. Hamburgo valdžia visgi tvirtina, kad senojo stogo konstrukcija yra saugi.
Parengta pagal worldarchitecturenews.com informaciją.