Taivano Taičungo miestas įsitikinęs, jog kultūra ir menas pajėgūs išjudinti ekonomiką ir net sukurti naują miesto tapatumą. Ką tik surengtą šio miesto naujojo kultūros centro architektūros idėjų konkursą laimėjo žinomas japonų architektūros kūrybinis duetas Kazuyo Sejima and Ryue Nishizawa (SANAA), taivaniečiams pasiūlęs originalią šiuolaikišką architektūros koncepciją.
PASIRINKO MENĄ IR KULTŪRĄ
Taičungas – trečiasis Taivano salos miestas su daugiau 1 mln. gyventojų. Savo plėtros pagrindu šis miestas nusprendė pasirinkti meną ir kultūrą, o šios strategijos svarbaus akcento vaidmenį – patikėti naujam kultūros centrui, kuris turėtų tapti svarbiu vietos architektūros vietoženkliu. Tikimasi, kad šis kultūros objektas bei suplanuotas naujas kultūros parkas padės miestui pakelti savo prestižą bei tapti patraukliu tiek vietos gyventojams, tiek turistams.
Taičungo kultūros centro architektūros idėjų konkursas vyko dviem etapais. Kartu su vietos studijos „Ricky Liu & Associates Architects + Planners“ architektais finalinį konkurso etapą laimėjęs SANAA kolektyvas, nurungė 4 architektų komandas iš įvairių pasaulio šalių. Antrąją vietą čia laimėjo prancūzų architektas Jean-loup Baldacci, o trečią – žinomo dekonstruktyvizmo architektūros teoretiko ir praktiko Petrio Eisenmano grupė iš JAV. Taip pat dalyvavo architektūros kompanijos „Architekten AG / Mathis Tinner“ (Šveicarija) ir „MASS STUDIES / Minsuk Cho“ (Korėja).
BE ĮPRASTŲ SIENŲ
Taičungo miesto centre planuojamą naująjį kultūros centrą sudarys viešosios bibliotekos ir dailiųjų menų muziejaus junginys. Statinyje numatytos nuolatinių parodų erdvės, biurai, parodų erdvė specialiai kolekcijai, multimedijos įrenginiai, skaitymo zonos, stogo terasos, lavinimui skirtos patalpos.
Konkurso nugalėtojai pasiūlė Taičungo kultūros centrą suformuoti iš baltų kubiškų tūrių, kurie neturėtų įprastų tvirtų sienų ar fasadų. gana originalų pastatą išorėje formuotų persiliejančios tinklinės užuolaidos, kurios dėl savo peržvelgiamo charakterio atvertų vaizdus iš vidaus bei nedengtų interjero gyvenimo iš lauko. Šios „draperijos“ taip pat pridengtų praėjimus, kurie čia „dirbtų“ ir kaip apžvalgos platformos bei sujungtų atskiras kultūros centro dalis. Lankytojus viduje pasitiktų atriumas, kuris taip pat veiktų ir kaip viešoji erdvė iš kurios būtų galima „perskaityti“ pastato vidinę struktūrą viršuje.
Beje, rugsėjo 27 dieną architektas R. Nishizawa viešės Kauno architektūros festivalyje KAFe, kuriame turėtų apie šį projektą papasakoti daugiau.
Parengta pagal konkurso organizatorių informaciją.