Miestas yra ne vien forma, bet ir istorija, politika, kultūra. Tai yra, kokybės, kurias žemėlapiu ar maketu perteikti paprastai sunku. Menininkas Matthew Pictonas (Matthew Picton), kurdamas savo popierines miestų skulptūras, negailėdamas jėgų gilinasi į istorines, politines ir kultūrines jų raidos detales, kurios leidžia perteikti ne vien formą, bet ir pojūtį.
Londone gimusio, tačiau JAV gyvenančio ir kuriančio menininko M.Pictono popierinės miestų skulptūros pasižymi ypatingu kruopštumu. Tačiau jų autorius nesitenkina techniniu tikslumu. Tai nėra paprastas erdvinis miesto žemėlapis ar maketas, mat menininkas bando į skulptūrą perkelti miesto istorijos elementus ar tai būtų tekstai, ar nuotraukos. Apytikriai 1,2×1,8 metro dydžio jo kūriniai yra iš įvietintos medžiagos – iš su miestais susijusių knygų lapų, laikraščių straipsnių ir pan.
M.Pictoną ypač domina įvykiai, kurie įtakojo ar net pakeitė miestų formą, raidą. Pavyzdžiui, Niujorko Žemutinio Manheteno rajono skulptūrą jis kūrė iš laikraščių straipsnių apie 2001 metų rugsėjo 11-osios teroristų išpuolį. Šioje skulptūroje yra apie 1.200 rankų darbo detalių bei kvartalų, kurie pagaminti iš viršelių filmo „Towering Inferno“ bei P.Rotho knygos „The Plot Against America“.
Menininkas taip pat yra sukūręs 2 Drezdeno skulptūras. Prieškarinę šio Vokietijos miesto versiją jis kūrė iš R.Wagnerio operos „Nibelungu ziedas“ partitūros, o pokarinė skulptūra buvo sudeginta ir suplota.
Naujausi M.Pictono darbai – Londonas, San Franciskas, Jeruzalė ir kiti. Juos galima pamatyti Niujorko galerijoje „Christopher Henry Gallery“.
Parengta pagal M.Pictono informaciją.