Vilniaus miesto savivaldybė planuoja po dviejų metų pabaigti visą Vakarinį aplinkkelį – tam liko nutiesti paskutinę jo atkarpą nuo Ozo iki Ukmergės gatvės. Planuojama, kad statybos darbų konkursas bus paskelbtas dar iki šių metų pabaigos, o investicijos į paskutinį etapą sieks apie 365 mln. litų.
STATYS DAUGIAUSIA ES LĖŠOMIS
Vilniaus miesto savivaldybė neseniai pradėjo Vakarinio aplinkkelio III etapo viešojo pirkimo procedūras – paskelbė išankstinę techninę specifikaciją projekto statybos darbų rangovui parinkti. III etapo Vakarinio aplinkkelio statybų metu bus nutiesta gatvė nuo Ozo g. iki Ukmergės g. Pabaigus statybas, Vilniaus vakarinis aplinkkelis sujungs tarptautinį IXB transporto koridorių Kijevas-Minskas-Vilnius-Klaipėda su Vilniaus-Panevėžio automagistrale ir taps neatsiejama šio koridoriaus dalimi.
Vykdant darbus bus nutiestas 5,4 km ilgio kelias nuo Viršuliškių (Ozo g.) iki magistralinio kelio A2 „Vilniaus – Panevėžys“ (Ukmergės g.), pastatyti 7 tiltai ir viadukai, taip pat bus rekonstruota 110 kV orinė linija – 19,64 km elektros perdavimo linijų. Teigiama, kadetapas bus baigtas iki 2016 metų pabaigos.
Planuojama, kad Europos sąjungos finansuojama projekto dalis sieks 80 proc., o likusios lėšos – skiriamos iš valstybės ir Savivaldybės biudžetų.
Lietuvos Respublikos Vyriausybė sudarė tarpžinybinę darbo grupę, vadovaujamą mero pavaduotojo R.Adomavičiaus, kuriai pavesta koordinuoti atsakingų institucijų veiksmus įgyvendinant Vilniaus miesto Vakarinio aplinkkelio tiesimo projektą.
ŽENKLIAI PAGERINS TRANSPORTO EISMO SĄLYGAS
Vilniaus Vakarinis aplinkkelis pradėtas tiesti dar 2009 metais. Tai pagrindinė užmiesčio ir tranzitinio transporto arterija, sujungianti Kauno, Panevėžio ir Minsko kelius suformuojant tarptautinių transporto koridorių tinklą užmiesčio transportui. Jis driekiasi nuo Lazdynų, Karoliniškių, Pilaitės mikrorajonų link Ukmergės plento. Pirmojo statybų etapo metu buvo rekonstruotas Vilniaus Lazdynų tiltas, pastatyta trijų lygių sankirta, transporto tunelis, bei nutiesta aplinkkelio atkarpa nuo Oslo g. iki L.Asanavičiūtės g. Šiuo metu jau užbaigtas II statybų etapas.
Baigtas Vakarinio aplinkkelio II etapas yra vienas sėkmingiausių infrastruktūros projektų. Lyginant automobilių apkrovimą, efektyvumu šis aplinkkelis lenkia net Vilniaus – Kauno automagistralę, kuria per parą vidutiniškai važiuoja 26.000 transporto priemonių. Vilniaus vakariniu aplinkkeliu pravažiuoja net 58.000 automobilių.
Pabaigus aplinkkelio III-etapą, ženkliai pagerės tarptautinio, nacionalinio, regioninio ir Vilniaus miesto transporto eismo sąlygos. Vakarinis aplinkkelis padės nukreipti tranzitinį transporto eismą nuo sostinės centro, sumažins spūstis piko metu. Teigiama, kad pagerės vietos ekologinė situacija, susitaupys degalų ir laiko.
Parengta pagal Vilniaus savivaldybės informaciją.