Ruošiamas naujas statybos techninis reglamentas numato elektromobilių įkrovimo prieigoms skirti penktadalį naujų ir rekonstruojamų pastatų parkingo. Gyvenamuose pastatuose taip pat turės būti įrengiama joms reikiama elektros kabelių infrastruktūra.
Aplinkos ministro Simono Gentvilo siūlomame naujame statybos techniniame reglamente teigiama, jog statant ir rekonstruojant naujus pastatus, jų parkingo aikštelėse elektromobilių įkrovimo prieigų turės būti įrengta 20 proc. nuo bendrų automobilių stovėjimo vietų skaičiaus. Gyvenamuose pastatuose šalia penktadalio vietų elektromobiliams dar turės būti įrengiama elektros kabelių infrastruktūra, kad vėliau kiekvienoje automobilių stovėjimo vietoje būtų galima įrengti elektromobilių įkrovimo prieigas. „Daugelis elektromobilių vairuotojų skundžiasi nepakankama infrastruktūra – reglamento pakeitimu siūlome išspręsti šį trūkumą. Elektromobilių era neišvengiamai prasidėjo, todėl pradedant naujas statybas ar rekonstrukciją reikės atsižvelgti į elektrinio amžiaus judumą“, – sako aplinkos ministras Simonas Gentvilas.
Pakeitimai taip pat galiotų rekonstruojant ir gyvenamuosius (pavyzdžiui, daugiabučius), ir negyvenamuosius (pavyzdžiui, prekybos centrus) pastatus, tokia pati tvarka veiktų atnaujinant pačias stovėjimo aikšteles. Tiesa, penktadalio taisyklė galios tuo atveju, jei pastate ar jam priklausančioje automobilių stovėjimo aikštelėje numatoma įrengti daugiau kaip 5 automobilių stovėjimo vietas.
Dabar galiojantis statybų techninis reglamentas nenumato būtinybės įrengti įkrovimo stotelių šalia gyvenamųjų namų, o negyvenamųjų pastatų parkingams buvo numatyta kas penktoje stovėjimo vietoje nutiesti kabelį, jeigu aikštelės dydis sudaro daugiau kaip 10 vietų.
Parengta pagal Aplinkos ministerijos informaciją.
Titulinė nuotrauka: PILOTAS.LT archyvas.