Vytauto Didžiojo universiteto (VDU) menų galerijoje „101“ atidaroma Roberto Kanio fotografijų paroda „54°53’50”N, 23°53’10”E. Niekieno miestas”. Parodoje autorius eksponuoja naujausius savo darbus, kurie skatina kritiškai pažvelgti į šiandieninio Kauno tapatybę. Taip pat vyks diskusija apie individualią ir kolektyvinę miesto atmintį.
Vasario 7 dieną (ketvirtadienį) 17 val. VDU galerijoje „101“ (Laisvės al. 53, Kaunas) įvyks R.Kanio fotografijų parodos „54°53’50”N, 23°53’10”E. Niekieno miestas” atidarymas. Taip pat vyks diskusija „Individuali ir kolektyvinė atmintis mieste“. Parodos kuratoriaus T.Pabedinsko moderuojamoje diskusijoje dalyvaus eksponuojamų darbų autorius R.Kanys, fotografai Ro.Juškelis ir G.Česonis, architektūrologė dr. J.Butkevičienė.
Nesiekdamas padaryti įspūdžio išraiškinga fotografijos estetika, R.Kanys provokuoja žiūrovą apmąstyti šiandienos Kauno gyvenimą taikliais pastebėjimais, sugretinimais ar tiesiog nuotraukose perteikdamas šiandienos miesto nuotaikas. Fotografijos išryškina įvairių Kauno istorijos tarpsnių ir dabartinio vartotojiškumo ženklus, kurie tartum sugula į vienas kitą dengiančius miesto „kultūrinius sluoksnius“.
Pats autorius teigia, kad surengti parodą jį inspiravo prieškario Kauno vaizdai, įamžinti Mečio Brazaičio fotografijose. „Prieškarinio miesto vaizdai ir mano paties tėvų bei senelių pasakojimai, taip pat senos šeimyninės fotografijos kelia nostalgiją iki šiol“, – pripažįsta parodos autorius. Fotografas teigia, kad „prieš 80 metų M.Brazaičio fotografuotame mieste daug kas nepasikeitę, bet vis dėlto kažko trūksta, daugelis dalykų išnykę negrąžinamai“. Didžiausiu praradimu R.Kanys laiko miestą kūrusių ir jame gyvenusių žmonių netektį. „Neliko tikrųjų pastatų savininkų, senųjų miesto gyventojų. Miestas tapo visų ir tuo pačiu niekieno“, – mano fotografas.
Kritiškas požiūris ir siekis provokuoti žiūrovų sąmoningumą – vienas ryškiausių R.Kanio kūrybos bruožų. XX a. devintojo dešimtmečio pradžioje autorius priklausė tuomet avangardinę fotografiją kūrusiai neformaliai Kauno fotografų grupei „Plėšriųjų sekcija“. Šio sambūrio nariai maištavo ir prieš tuometinę santvarką, ir prieš įsigalėjusius fotografijos kanonus. R.Kanys „Plėšriųjų grupės“ kūrybos kontekste išsiskyrė savo darbų stilistine įvairove, dalies fotografijų aukšta technine ir estetine kokybe.
Paroda VDU menų galerijoje „101“ veiks iki kovo 1 dienos.
Parengta pagal galerijos „101“ informaciją.