Liko paskutinis Neries krantinės Vilniaus centrinėje dalyje rekonstrukcijos etapas. Su jos atkarpos tarp Žaliojo ir Baltojo tiltų Goštauto g. pusėje atnaujinimo projektu bus galima lapkričio 20 dieną numatytame viešajame susirinkime.
ORIENTAVOSI Į ŠIUOLAIKINIUS VISUOMENĖS POREIKIUS
Lapkričio 20 dieną (trečiadienį) 16 val. įvyks Neries krantinės atkarpos tarp Žaliojo ir Baltojo tiltų Goštauto g. pusėje atnaujinimo projekto viešas pristatymas. Projektinius pasiūlymus parengė AB „Urban Line“, UAB „Realprojektas“ ir MB „Martyno Marozo architektūra ir planavimas“. Nuotolinio susitikimo nuoroda: https://forms.office.com/e/9AXhy8dfp3 .
Kaip praneša Vilniaus savivaldybė, projekto sprendiniai orientuoti į šiuolaikinius miesto gyventojų poreikius bei užtikrina vientisas ir kokybiškas viešųjų miesto erdvių jungtis. A.Goštauto gatvės dalyje tarp Baltojo ir Žaliojo tiltų suplanuoti šaligatviai, pėsčiųjų ir dviračių takai, želdiniai, apšvietimas, kontaktinis tinklas, viešojo transporto stotelės su stotelių infrastruktūra, eismo reguliavimo ir eismo saugumo priemonės – sankryžos, pėsčiųjų perėjos, saugumo salelės.
Planuojama tiesti naują dviračių trasą, kuri bus integruota į miesto dviračių tinklą. Dvipusis dviračių takas iš raudono asfalto dangos, užtikrins patogų ir saugų dviračių eismą ties A.Goštauto gatve Neries upės pusėje. Dviračių takas bus sujungtas su jau esamomis dviračių trasomis, įskaitant taką besidriekiantį lygiagrečiai J.Tumo–Vaižganto gatvės.
NAUJI PĖSČIŲJŲ TAKAI – PLATŪS IR SAUGŪS
Planuojami nauji pėsčiųjų takai, kurie sujungs miesto centrą su Neries upės krantinėmis, bus platūs ir saugūs, vietomis atskirti želdinių juostomis nuo gatvės eismo. Ties sankryžomis su J.Tumo–Vaižganto, A. Jakšto ir A. Vienuolio gatvėmis bus įrengiami pandusai ir laiptai, kad pėstieji galėtų lengvai pasiekti krantinę ir mėgautis naujomis poilsio erdvėmis.
Neries krantinės atnaujinimas bei pėsčiųjų ir dviračių takų tiesimas palies ir J.Tumo – Vaižganto, Vasario 16-osios, A.Vienuolio, Baltojo tilto, A.Jakšto, Vilniaus, Žygimantų, Tilto gatves, kurių tam tikrose atkarpose bus atlikti kapitalinio remonto darbai. Dėl dviračių tako ir viešojo transporto stotelių infrastruktūros gerinimo bus šalinami 25 medžiai, iš kurių dalis jau nudžiūvę arba stipriai pažeisti. Kertamų medžių skersmenų suma bus atsodinama naujais medžiais ne mažesniais nei 18-20 cm kamieno apimties bei krūmais. Numatoma, kad bus pasodinti 64 medžiai, beveik 6500 kv. m krūmų. Taip pat planuojama persodinti beveik 1700 kv. m esamų krūmų, pasodinti dar apie 6500 kv. m kitų augalų.
Tarp Žaliojo ir Baltojo tilto Neries kairėje krantinėje numatomos ir rekreacinės zonos, kurios suteiks galimybę miestiečiams atsipalaiduoti ir pasigrožėti vaizdais į upę. Viešojoje erdvėje kuriama želdinių, dangų, mažosios architektūros elementų išraiškos visuma suplanuota atsižvelgiant į aplinkinį kontekstą, vykstančius Neries kairiosios krantinės atnaujinimo projektus.
Parengta pagal Vilniaus savivaldybės informaciją.
Titulinis pav.: Vilniaus Neries krantinės rekonstrukcija tarp Žaliojo ir Baltojo tiltų Goštauto g. (projektuotojai: AB „Urban Line“, UAB „Realprojektas“ ir MB „Martyno Marozo architektūra ir planavimas“).