Respublikinės Vilniaus universitetinės ligoninės koridoriuje atidaroma menininko Liudo Parulskio padarytos 35 metrų ilgio skaitmeninės nuotraukos „Vilnius. Neris. Kita pusė“ paroda.
2024 m. spalio 3 d. (ketvirtadienį) 17 val. Respublikinės Vilniaus universitetinės ligoninės (RVUL), Šiltnamių g. 29 1-ojo aukšto centriniame koridoriuje atidaroma L.Parulskio skaitmeninės nuotraukos „Vilnius. Neris. Kita pusė“ paroda.
Nuotraukos atsiradimą šioje erdvėje lėmė du faktoriai. Pirmasis yra akivaizdžiausias – tai paties menininko lankymasis ligoninėje ir ėjimas koridoriumi į procedūras, fiksuojant, kaip begaliniai ilgas atstumas ligos pradžioje, neprarasdamas ilgio, sutrumpėja į lengvai įveikiamą atkarpą ligos pabaigoje. Antruoju faktoriumi tapo ligoninės gydytojų pasiūlymas menininkui kaip nors koridorių papuošti. L.Parulskis, įvertinęs siūlomos erdvės apimtis ir, ypač, jos ilgį, suprato, kad šią interjero savybę būtina įvietinti per netoliese tekančią upę. Šitaip būtų išlaikoma ligoninių puošimo menu tradicija (per peizažus) bei atsirastų naujas pranešimas, sintezuojantis dirbtinio ir gamtinio (upės) koridorių patirtis, kurias gautų natūraliausi žiūrovai – ligoniai, jų lankytojai ir gydytojai, įvairiais greičiais eidami arba vežami gigantišku koridoriumi.
Menininkas panoraminę nuotrauką padarė per metus, iš vieno upės kranto fotografuodamas kitą. Procesas vyko važiuojant dviračiu, plaukiant baidare ir einant pėsčiomis. Gautą ekspedicinę patirtį L.Parulskis panaudojo sukurdamas didžiausių pavojų, laukiančių keliautojo paneriu, reitingą: Palaidi šunys; 2. Nežinojimas, ką sakyti pažadintiems benamiams; 3. Užlipimas ant narkomaninio įrankio; 4. Erkės; 5. Dilgėlės.
Į 35 metrų ilgio nuotrauką tilpo 15 kilometrų Neries kranto nuo pirmojo Valakampių paplūdimio iki Lazdynų, 13 tiltų, dvi salos. Sumontavus kadrus į vieną nuotrauką paaiškėjo, kad Vilnių, žiūrint iš upės perspektyvos, sudaro du trečdaliai miško, todėl šį sąlyginai monotonišką vaizdą menininkas pagyvino paslėptais (bet surandamais) artefaktais, tiek istoriniais, tiek ir fantastiniais.
Parodą finansuoja LTMKS – Lietuvos tarpdisciplininio meno kūrėjų sąjunga.
Liudas Parulskis gimė 1971 m. Vilniuje. 1990-1995 m. architektūros studijos Vilniaus dailės akademijoje. Nuo 1989 m. dalyvauja parodose. Fotomenininkas, foto ir video manipuliacijų kūrėjas, proginių ir apyvartinių monetų dizaino autorius. Kartu su aktore Egle Mikulionyte sukūrė teatrinį performansą „Lūkesčiai ir kitos prekės“ (teatro festivalis „Sirenos“). Festivalio „Street art Vilnius“ dalyvis. Lietuvos tarpdisciplininio meno kūrėjų sąjungos (LTMKS) narys.
Parengta pagal VšĮ Respublikinės Vilniaus universitetinės ligoninės informaciją.
Titulinis pav.: L.Parulskio fotomanipuliacijos „Vilnius. Neris. Kita pusė“ fragmentas.