Algimantas Mačiulis

ARCHITEKTAS ALGIMANTAS MAČIULIS: „Kai esi kurorte, norisi būti arčiau gamtos“

2023-08-30
PILOTAS.LT

Besitęsiant atviros architektūros savaitgalio „Pastatai kalba. Druskininkai“ pasiruošimo darbams, Architektūros fondas tęsia straipsnių ciklą apie šį Lietuvos kurortinį miestą bei jo architektūrą. Apie miestą, jo pastatus bei žmones kalbinamas buvęs vyriausiasis miesto architektas, Architektų žiedo laureatas prof. Algimantas Mačiulis. 92-metis architektas vyriausiuoju Druskininkų architektu tapo būdamas vos 25-erių ir kaip pats prisimena, vietoj patirties į miestą su savimi atsivežė neišsenkantį entuziazmą.

Į Druskininkus atvykus dirbti vyriausiuoju architektu, jums buvo pavesta Baltarusijai priklausiusį miestą paversti moderniu lietuvišku kurortu. Kokių priemonių ėmėtės šiam tikslui pasiekti?
Dabar prisieis sugrįžti į jaunystę, kai vos metai po Dailės instituto (dab. Vilniaus dailės akademija) baigimo mane paskyrė į Druskininkus kaip Vyriausiąjį miesto architektą. Nors Baltarusijai miestas priklausė trumpai, ištisą dešimtmetį buvo mažai tvarkomas ir „užsikonservavo“ Stalino laikų architektūroje – kiekviena sanatorija čia buvo apsitvėrusi aukštomis tvoromis, miestą „puošė“ gipsinės Stalino, Lenino ir ,,kovoti“ už taiką raginančios skulptūros.
Atvykus reikėjo pačiam susikurti strategiją, visumą, kaip aš įsivaizduoju miestą, kam suteikti prioritetus. Visų pirma nusprendžiau jį išvalyti nuo tų baisių skulptūrų, nugriauti visas tvoras. Norėjau sukurti miestą-parką, įsivaizdavau, kad gamta čia turėtų tapti centrine ašimi. Pats mokiausi Alytuje, kurorte su pušynais, matyt pasąmonėje ir bus užsifiksavę, kad maloniausias miestas – gamtoje.
Taip pat daug dėmesio skyriau masteliui bei bendrai estetikai – iškart nusistačiau, kad pastatai turi būti nedideli, dviejų-trijų aukštų, nes žmonės į Druskininkus atvažiuoja iš didmiesčių ir nenori vėl gyventi bokštiniuose namuose. Kai esi kurorte, norisi būti arčiau žemės, arčiau gamtos, tokia tuomet buvo mano nuostata.

Kiek asmeninės laisvės turėjote įgyvendinant savo viziją bei su kokiais iššūkiais teko susidurti?
Tuo metu reikėjo daug pastangų, norint nukelti Lenino ir panašias skulptūras, ir neretai tekdavo gudrauti. Kartą nutiko tokia istorija su vienu ordinais apsisagsčiusiu poilsio namų direktoriumi ir Stalino biustu. Atėjau pas jį sakydamas, kad tokį biustą laikyti negerai, nepagarba, mat skulptūros pjedestalas jau aptrupėjęs. Pasisiūliau suprojektuoti jam naują, o iki to laiko Staliną palikti daržinėje. Jis vis klausdavo manęs, kada suprojektuosiu tą pjedestalą, o aš vis atsakydavau, kad esu kuo užsiėmęs. Jis suprato, kad sugudravau, nes kitaip nebūtų išdrįsęs skulptūros nukelti.
Griovimas – nelengvas darbas. Su kolegomis architektais dažnai juokaudavau, kad Druskininkuose tenka daugiau griauti nei statyti. Dėl to taip pat buvo daug skųstasi – kad naikinu skulptūras, pasisakančias už taiką, kad esu orientuotas į Vakarus ir propaguoju kubizmą. Dėl šių skundų mano darbo patikrinti iš Vilniaus kartą atvyko Statybos ir architektūros komiteto pirmininkas. Viską apžiūrėjęs pasiūlė kartu papietauti ir pasakė: „Ir toliau taip veik, pasistatyk sau namą, įsigyk karvę ir pasilik Druskininkuose“. Karvės taip ir neįsigijau, bet kiaulę nusipirkom. O tam, kad nebūtų vien tik griaunama, pasikviečiau žinomus Lietuvos skulptorius, kaip Bronių Vyšniauską, Juozą Kėdainį bei Juozą Mikėną, ir jie miestui sukūrė puikių naujų darbų.

Turint omenyje, jog kūrėte miesto generalinį planą, smalsu ar, jūsų nuomone, miesto-parko vizija Druskininkuose vis dar jaučiama šiandien?
Būtų galima teigti, jog ji buvo sugriauta, kai buvo pradėta statyti 11 aukštų „Nemuno“ sanatorija. Bet tai nutiko jau po to, kai aš išvykau – dirbau Druskininkuose 5 su puse metų ir apie miestą turiu daug puikių prisiminimų. Nors iš kitos pusės, galbūt ta mano vizija ir nebuvo labai reali – kurortas pasidarė visasąjunginis, kaip tai tada buvo vadinama, todėl dviejų ar trijų aukštų pastatai galimai tapo per žemais.
Ir vis dėlto manau, kad Druskininkai šiandien tvarkosi neblogai ir išlaikė savo miesto-parko įvaizdį, o tai labai svarbu, turint omenyje, kad jūros ten nėra, todėl pušynai ir sudaro visą vietovės grožį. Nedrįstu kritikuoti kolegų, kurie atėjo po manęs, nes tai būtų neetiška iš mano pusės – kiekvienas turi savo miesto viziją, o aš tuo metu jį įsivaizdavau būtent šitaip.

Dirbote ne tik prie didelio masto urbanistinių projektų, bet ir privačių namų projektavimo – kuo įdomi buvo ši patirtis?
Pradėjęs dirbti pastebėjau, kad naujuose gyvenamuosiuose rajonuose tikra grūdalynė – namukas prie namuko, visi statyti pagal tipinius projektus. Man pavyko įrodyti, kad, vietoj šešių, žmogui turėtų būti skiriami papildomi šeši arai sodui, juk visgi kurortas. Tuomet pradėjau ten projektuoti atskirus gyvenamuosius namus. Tais metais buvo daug žmonių, grįžusių iš tremties Sibire, jiems neleisdavo gyventi kitur bet, kadangi Druskininkuose trūko darbo jėgos, galėdavo čia apsistoti. Tie dzūkeliai labai darbštūs, sukūriau jiems apie 50 projektų – tai buvo man puiki mokykla.
Būdavo, kad suprojektuodavau atskirą ūkio pastatėlį, o tremtiniai pradėdavo statyti nuo jo, kad turėtų kur gyventi. O tuomet, kadangi neturėdavo daugiau pinigų, ateidavo pas mane klausti, ką daryti – pamatai išlieti, statyti nėra už ką, o patys gyvena tame sandėliuke. Purvo gydyklose būdavo tokių pelenų atliekų, kurias sumaišius su cementu gaudavosi labai gera, į monolitą panaši termoizoliacija, tinkama statyboms. Žmonės ją veždavosi ir, žiūrėk, vienas, du, jau kviečia į įkurtuves.

Savo atsiminimų knygoje „Permainingi metai“ minėjote, kad turėjote galimybę keliauti į komandiruotes užsienyje, kaip Alvar Aalto studijos Suomijoje lankymą. Kaip jos formavo jūsų, kaip architekto, praktiką?
Mūsų kartai įvykiai susiklostė taip, kad teko studijuoti metu, kai klestėjo stalinietiška architektūra – Vilniuje dygo tokie pastatai kaip „Pergalės“ kino teatras ar Mokslininkų namas. Dėstytojai diegė mums savo suvokimą apie architektūrą, o mums jis buvo nepriimtinas, mūsų mintys tada buvo visai kitur – mus, jaunus, visų pirma žinoma žavėjo Bauhaus mokykla, funkcionalizmas. Tik baigęs, projektuodamas Statybininkų kultūros rūmus, ir rėmiausi šia stilistika. Paskui turėjau galimybę pakeliauti po Lenkijos ir Čekoslovakijos kurortus bei susipažinti su suomių architektūra – ten funkcionalizmas jau įgavęs tam tikro dvasingumo ir plastiškumo, remiasi ne vien tik geometrija. O pamačius Alvar Aalto darbus atsivėrė akys, įgavau drąsos.
Kuo toliau, tuo mano kartos architektūra vystėsi link sudėtingesnių plastinių formų, čia galvoju apie Gedimino Baravyko projektą Vilniaus santuokų rūmams, jau nelyg skulptūrą. Matyt, tai organiška, nes reikia pereiti visus raidos etapus, kiekvienam pridedant kažko savo. Manau, jog ir mano karta šiandien domimasi ne todėl, kad mes buvome kažkuo gudresni, o dėl to, kad esame dalis visos šios architektūros vystymosi grandies. Mąstau apie Joną Kovalskį, iš Prancūzijos atvežusį savo stilistiką, funkcionalizmą su lietuvišku atspalviu, tada dėsčiusį Simonui Ramuniui, kuris tai perdavė Algimantui ir Vytautui Nasvyčiams. Ir taip gimė „Neringa“ ! Tai nenutrūkstami dėsningumai, kuriuos galima atrasti visoje architektūros istorijoje.

Savo kolegų Aušros ir Romualdo Šilinskų darbus Druskininkuose lyginote su Antoni Gaudi architektūra – galbūt galėtumėte plačiau pakomentuoti jų indėlį į miesto veido formavimą?
Pamenu, R.Šilinskas Palangoje, Daukanto gatvėje, projektavo pastatą, kurį pamatęs pasakiau, kad jis – postmodernizmo pradininkas Lietuvoje. „Kas per velnias tas postmodernizmas?“, atsakė, „Pirmą sykį girdžiu“. Jis savo stilistiką pasirinko ir pastatus vystė intuityviai. Šilinskų indėlis į Druskininkus be galo svarus, nes jų Fizioterapijos gydyklos – vienas iš ryškiausių ir geriausių objektų mieste. Kai aplankiau jį statybos metu, pamenu, buvo visas išsitepęs gipsu, modeliavo formas ant laiptų turėklų. Kai paklausiau, ką čia daro, atsakė, kad išbraižyti tokių jau neįmanoma. Dirbo kaip tikras skulptorius. Šilinskas išties buvo nepakartojamas, kaip Gaudi, ir pats visada dalyvaudavo statybos procesuose. Gaila, kad paskui jam „prisikabino“ liga ir jis neteko regėjimo – architektui tai, žinoma, ypač didelė netektis.

Viename reportaže sakėte, jog, jūsų nuomone, Lietuvos architektūrinis veidas sparčiai nyksta. Kokias neigiamas tendencijas pastebite? Galbūt galėtumėte išskirti ir gerų pavyzdžių?
Nenoriu būti koks niūrus kritikas – iš esmės galimybės dabar visai kitos, žymiai didesnės. Pavyzdžiui, kai projektavau Statybininkų kultūros rūmus, reikėjo viską daryti pačiam, net vitrinas ar interjerus, o dabar tam yra katalogai, viskas jau gatava. Bet, jei žiūrėtume į visumą, į akis krinta tas monotoniškumas, nesibaigiantys stikliniai pastatai. Kai kurie, galvodami apie mūsų, sovietinę, architektūrą, vadina ją nevertinga, bet iš tiesų ir tada buvo sukurta svarbių pastatų, juk dirbo visa karta talentingų kūrėjų – Algimantas ir Vytautas Nasvyčiai, Gediminas Baravykas, Vytautas Čekanauskas ar jau anksčiau minėtas Romualdas Šilinskas. Bet talentai niekada neprapuola, gabūs žmonės vis tiek kuria gerą architektūrą, todėl nenorėčiau niūriomis spalvomis nušviesti ir mūsų architektūros ateities. Išskirti šiame kontekste, manau, galėčiau architekto Rolando Paleko darbus – man jie atrodo labai saviti ir dvasingi.
Parengta pagal Architektūros fondo informaciją.

Titulinė nuotrauka: Architektas Algimantas Mačiulis. Foto: A.Slapikaitės-Jurkonės

Druskininkų vandens parkas „AQUA“ / buv. Druskininkų fizioterapijos gydykla (arch. A. ir R. Šilinskai, 1981 m.). Rekonstrukcijos architektai: K.Kisielius, V. Kančiauskas, K.Pempė, A.Pliučas, V.Lukoševičius, G.Gečaitė, M.Nagelė; 2006 m.). Foto: N.Tukaj.

Druskininkų vandens parkas „AQUA“ / buv. Druskininkų fizioterapijos gydykla (arch. A. ir R. Šilinskai, 1981 m.). Rekonstrukcijos architektai: K.Kisielius, V. Kančiauskas, K.Pempė, A.Pliučas, V.Lukoševičius, G.Gečaitė, M.Nagelė; 2006 m.). Foto: N.Tukaj.

Apartamentai „Naujasis pušynas" / buv. sanatorijos „Sūrutis" II korpusas Druskininkuose (arch. A. ir R. Šilinskai, 1982 m.). Foto: N.Tukaj.

Apartamentai „Naujasis pušynas“ / buv. sanatorijos „Sūrutis“ II korpusas Druskininkuose (arch. A. ir R. Šilinskai, 1982 m.). Foto: N.Tukaj.

Komentarai

  1. Sveikatos ir kūrybinių planų išsipildymo maestro Algimantui!

Rašyti komentarą

Susije straipsniai

skver_dr_240600_e01_xxx

SKVERO REKONSTRUKCIJA DRUSKININKUOSE: Prasidėję darbai bus baigti rudenį

2024 birželio 7Be komentarųPILOTAS.LT

Druskininkuose prasidėjo šalia Bažnyčios esančio skvero rekonstrukcija. Planuojama, kad darbai bus baigti šiais metais rudenį. Šią savaitę prasidėjo ne vieną dešimtmetį skaičiuojančio skvero, esančio prie

Pastatai kalba

PRAKALBINO DRUSKININKŲ ARCHITEKTŪRĄ: Duris atvėrė 15 išskirtinių kurorto pastatų

2023 rugsėjo 27Be komentarųPILOTAS.LT

Ketvirtąjį kartą į mažesnius Lietuvos miestus sugrįžtantis atviros architektūros savaitgalis „Pastatai kalba“ šiemet traukė į Druskininkus – pušynais apsuptą mineralinio vandens kurortą, kuriame druskininkiečiams bei

Nacionalinė kultūros ir meno premija

PASKELBTI PRETENDENTAI: Nacionalinės kultūros ir meno premijos siekia ir architektūrinis būrys

2023 rugsėjo 19Be komentarųPILOTAS.LT

Neseniai paaiškėjo, jog į Lietuvos nacionalines kultūros ir meno premijas pretenduoja beveik pusšimtis kūrėjų. Šįkart tarp pretendentų – visas būrys tarnaujančių architektūros Mūzai. Kaip praneša

Algimantas Mačiulis

ARCHITEKTAS ALGIMANTAS MAČIULIS: „Kai esi kurorte, norisi būti arčiau gamtos“

2023 rugpjūčio 301 KomentarasPILOTAS.LT

Besitęsiant atviros architektūros savaitgalio „Pastatai kalba. Druskininkai“ pasiruošimo darbams, Architektūros fondas tęsia straipsnių ciklą apie šį Lietuvos kurortinį miestą bei jo architektūrą. Apie miestą, jo

Architektas Ignas Lukauskas

ARCHITEKTAS IGNAS LUKAUSKAS: „Gyvenamoji aplinka formuoja mus kaip asmenybes“ 

2023 rugpjūčio 22Be komentarųPILOTAS.LT

Rugsėjo 9 ir 10 dienomis vyks atviros architektūros savaitgalis „Pastatai kalba. Druskininkai“. Artėjant Architektūros fondo Druskininkuose organizuojamam pastarajam atviros architektūros renginiui, apie pasiruošimo darbus papasakojo vienas jo

Smiltynė

PLANUOJAMAS SMILTYNĖS ATGIMIMAS: Sieks kurortinės vietovės statuso

2023 rugpjūčio 111 KomentarasPILOTAS.LT

Klaipėdos miesto meras Arvydas Vaitkus įsitikinęs: vos už keliolika minučių trunkančios kelionės keltu nuo miesto esanti Smiltynė turi visas galimybes tapti kurortine vietove. Dar 2018

Šlavantas

ŠLAVANTAS 2023: Kasmetinio tarptautinio tapytojų plenero dalyvių paroda Druskininkuose

2023 rugpjūčio 7Be komentarųPILOTAS.LT

Kaip ir kasmet, šiemet prie Šlavanto ežero kranto, Lazdijų rajone, Veisiejų seniūnijoje, būrėsi menininkai. Įvykusio kasmetinio tarptautinio tapytojų plenero „Šlavantas 2023“ dalyvių paroda atidaroma Druskininkuose.

Marcelijus Martinaitis

6 ARAI PRIEŽIŪROS: Sugrįžimas į kolektyvinius sodus Nacionalinėje dailės galerijoje

2023 liepos 24Be komentarųPILOTAS.LT

Nacionalinėje dailės galerijoje atidaroma paroda „6 arai priežiūros. Kolektyviniai sodai“. Jos kuratoriai Goda Aksamitauskaitė ir Matas Šiupšinskas siūlo į sodų sklypelius pažvelgti kaip į alternatyvią

Vila Krėvės-g. 4, Druskininkai. Foto: Norbert Tukaj.

KALBINS POILSIO ARCHITEKTŪRĄ: Architektūros savaitgalis rudenį atvyksta į Druskininkus

2023 liepos 12Be komentarųPILOTAS.LT

Rugsėjo 9 ir 10 dienomis vyksiančio atviros architektūros savaitgalio „Pastatai kalba. Druskininkai“ metu renginio organizatoriai kvies grybų pintinę trumpam padėti į šalį. Atsikvėpti ir pajusti

V.Skučaitės archyvas

KAUNIEČIŲ ATOSTOGOS TARPUKARIU: Nuo maudyklų iki Viduržemio jūros kurortų

2023 gegužės 12Be komentarųPILOTAS.LT

Nacionalinio M.K.Čiurlionio dailės muziejaus Istorinės LR Prezidentūros sodelyje atidaroma fotografijų paroda „Kauniečių atostogos tarpukariu: nuo Kauno maudyklų iki Viduržemio jūros kurortų“. Tai jau 17-oji lauko

Romualdas Balinskas

TIE KAMBARIAI: Romualdo Balinsko dailės paroda Druskininkuose

2023 kovo 17Be komentarųPILOTAS.LT

M.K.Čiurlionio namuose-muziejuje Druskininkuose atidaroma Romualdo Balinsko dailės paroda. Jo kūrinių vizualinių elementų neišbaigtumas verčia žiūrovą patį pabaigti pasakojimą. Dailininkui tapymo aktas yra lyg ritualas, turintis

Alisa Rūta Stravinskaitė

SIGITO GEDOS ĮKVĖPTA: A.R.Stravinskaitės grafikos darbų paroda Druskininkuose

2023 kovo 13Be komentarųPILOTAS.LT

V.K.Jonyno galerijoje, Druskininkuose atidaroma Alisos Rūtos Stravinskaitės grafikos darbų paroda „Verpetas“. Parodos idėja menininkei gimė norint vizualizuoti pojūčius ir vaizdinius, kuriuos įkvėpė Sigito Gedos kūryba.

Algimantas Mačiulis ir Evaldas Purlys

UŽ NUOPELNUS LIETUVAI: Prezidentas apdovanojo ir du architektus

2023 vasario 202 KomentaraiPILOTAS.LT

Valstybės atkūrimo dienos proga Lietuvos Respublikos Prezidentas Gitanas Nausėda įteikė valstybės apdovanojimus už nuopelnus Lietuvai ir už jos vardo garsinimą pasaulyje. Tarp apdovanotųjų – du

sovietmečio daugiabučiai

SOVIETMEČIO DAUGIABUČIAI: Transformacijos kompleksinių strategijų pristatymas

2022 gruodžio 7Be komentarųPILOTAS.LT

Firmos „Martyno Marozo architektūra ir planavimas“ urbanistai nesenai atliko sovietmečio daugiabučių urbanistinę ir architektūrinę analizę bei parengė transformacijos strategijų viziją. Su atliktu darbu bus galima

Rotonda

PRIKĖLĖ VILNIAUS „ROTONDĄ“: Nostalgiją žadinantis sovietmečio pastatas vėl laukia

2022 lapkričio 24Be komentarųPILOTAS.LT

Po kelių dešimtmečių pertraukos Vilniuje vėl duris atveria Sereikiškių parko „Rotonda“. 6-ajame dešimtmetyje Gedimino kalno papėdėje pastatytą ir iki 1992 metų čia veikusią kavinę-ledainę buvo

arches-1

TVARIAUSIAS BALTIJOS ŠALYSE: Latvijoje laimėjo „Arches“ projektuotas Druskininkų kompleksas

2022 rugsėjo 15Be komentarųPILOTAS.LT

Architektūrinės estetikos studijos „Arches“ suprojektuotas viešbutis ir „SPA Amberton Green SPA Druskininkai“ laimėjo 1-ąją vietą tarptautiniame tvarios architektūros konkurse „Sustainability in Architecture Construction and Design

zavis_pl_220800_e01_xxx

ATOSTOGŲ ARCHITEKTŪRA: Paskelbta 24-ojo „Zavišinių“ renginio programa

2022 rugpjūčio 30Be komentarųPILOTAS.LT

Nidoje jau 24-ąjį kartą vyks architekto Algimanto Zavišos labdaros ir paramos fondo renginys. Šiemet pranešimus skaitys prof. dr. Marija Drėmaitė, pajūrio kraštovaizdžio tyrėjas Arvydas Urbis,

Dmytro Solovjov

MODERNIZMAS UKRAINOJE: Nuotolinė D.Solovjovo paskaita apie gyvenamuosius rajonus

2022 gegužės 30Be komentarųPILOTAS.LT

Fotografas, architektūros tyrinėtojas, paveldosaugos aktyvistas ir gidas iš Ukrainos Dmytro Solovjovas rengia paskaitą apie sovietmečiu pastatytus Ukrainos gyvenamuosius rajonus ir kodėl juos reikėtų išsaugoti bei

Nida

NERINGA PASITINKA VASARĄ: Pajūrio kurortas pasirengęs poilsiautojams

2022 gegužės 251 KomentarasPILOTAS.LT

Neringa pasitinka naują vasaros sezoną. Poilsiautojų patogumui – Parnidžio kopos pažintinis takas, panorama iš Nidos švyturio, atnaujinti dviračių ir pėsčiųjų takai bei įvairūs kultūros renginiai. PRISTATO NAUJAI

Snow Arena

PARDUODAMA „SNOW ARENA“: Druskininkų savivaldybė paskelbė viešą aukcioną

2022 gegužės 10Be komentarųPILOTAS.LT

Druskininkų savivaldybė paskelbė uždaros slidinėjimo trasos „Snow Arena“ ir jai priskirto valstybinės žemės sklypo – pardavimo aukcioną. Prieš dešimtmetį pradėjusią veikti „Snow Areną“ mėgsta profesionalūs

Algis Uždavinys

PROF. A.UŽDAVINIO 60-MEČIUI: VDA jubiliejinė konferencija Druskininkuose

2022 balandžio 26Be komentarųPILOTAS.LT

Šiandien, balandžio 26-ąją, Druskininkuose rengiama Vilniaus dailės akademijos (VDA) absolvento, dėstytojo ir profesoriaus Algio Uždavinio 60-mečio konferencija. Nuo 10.15 val. šiame renginyje galima dalyvauti virtualiai.

Čiurlionis

ČIURLIONIS SVETUR: Plakatų paroda iš M.K.Čiurlionio namų-muziejaus archyvo

2022 vasario 18Be komentarųPILOTAS.LT

M.K.Čiurlionio kūriniams keliaujant po kitas šalis, sukaupta nemaža šio menininko parodų plakatų kolekcija. Su ja galima susipažinti M.K.Čiurlionio namuose-muziejuje, Druskininkuose veikiančioje parodoje „Čiurlionis svetur“. M.K.Čiurlionio

Ryšių rūmų rekonstrukcija (arch. J.Šeibokas, „Viltekta“).

RYŠIŲ RŪMŲ REKONSTRUKCIJA: Rengiamas viešas projekto pristatymas

2022 sausio 5Be komentarųPILOTAS.LT

Nekilnojamojo turto plėtros bendrovė „INVL Baltic Real Estate“ ketina rekonstruoti sovietmečių Vilnius senamiestyje pastatytus Ryšių rūmus (arch. J.Šeibokas). Viešas rekonstrukcijos projekto pristatymas visuomenei įvyks šių

Vilniaus oro uostas

KULTŪROS PAVELDO KOMISIJA GRIEŽTA: Oro uosto pastato griauti nevalia

2021 spalio 85 KomentaraiPILOTAS.LT

Reaguodama į LR Susisiekimo ministro Mariaus Skuožio viešus pareiškimus nugriauti Vilniaus oro uosto pokarinį pastatą, ką tik savo poziciją paviešino Valstybinė kultūros paveldo komisija. Jos

Kongresų rūmai

REKONSTRUKCIJA PRASIDEDA: Vilniaus kongresų rūmai pakeis rūbus

2021 rugpjūčio 30Be komentarųPILOTAS.LT

Pradedami rekonstruoti Vilniaus kongresų rūmai, šio svarbaus sprendimo laukę maždaug du dešimtmečius. Tik 1999 metais pradėtas eksploatuoti pastatas sovietmečiu buvo projektuotas kaip politiniam švietimui skirta