Europos investicijų banko konsultavimo paslaugų tarnyba remia žaliąją krovininę laivybą Lietuvos vidaus vandenyse. Projekto tikslas – atnaujinti krovinių gabenimą vandens transportu tarp dviejų didžiųjų Lietuvos miestų: Klaipėdos ir Kauno.
PRADĖTAS PLATAUS UŽMOJO PROJEKTAS
Europos investicijų bankas (EIB) ir Lietuvos vidaus vandens kelių direkcija (VVKD) pasirašė konsultavimo paslaugų sutartį, pagal kurią bus teikiama pagalba statant nulinės taršos elektrinius transportinius laivus kroviniams gabenti tarp dviejų didžiųjų miestų – Klaipėdos ir Kauno. 2021 m. pabaigoje Lietuvoje pradėtas įgyvendinti plataus užmojo projektas, kad būtų galima pradėti naudoti elektrinį vilkiką. Ši CO2 neišskirianti transporto priemonė atliks lemiamą vaidmenį atgaivinant krovinių vežimą didžiausia Lietuvos upe – Nemunu – ir šalyje plėtojant ekologiškesnes transporto grandines.
EIB ekspertai kartu su Europos investavimo konsultacijų centro (EIKC) samdomais išorės paslaugų teikėjais žada teikti konsultacijas VVKD rengiant projekto galimybių studiją ir ieškant finansavimo. Be to, pasitelkęs EIKC, EIB žada pateikti įžvalgų apie tiekėjų ir operatorių rinką ir konsultuos reglamentavimo ir konkurencijos klausimais.
EIB vicepirmininkas Thomas Östrosas, atsakingas už EIB veiklą Baltijos šalyse, pažymėjo: „Džiaugiuosi, kad EIB konsultavimo paslaugų tarnyba padės įgyvendinti šį novatorišką transporto infrastruktūros projektą, kuris prisidės prie Lietuvos klimato kaitos tikslų įgyvendinimo, nes gerokai sumažins oro taršą ir eismo intensyvumą. EIB tvirtai laikosi įsipareigojimo konsultuoti ir finansuoti investicinius projektus, kuriais skatinami inovatyvūs žali transporto sprendimai ES.“
RENKASI KLIMATUI PALANKŲ KURSĄ
Kaip teigia VVKD generalinis direktorius Vladimiras Vinokurovas, direkcija, kaip valstybinės reikšmės vidaus vandens kelių valdytoja, renkasi klimatui palankų kursą, o ši siūloma investicija į elektrines krovinių vežimo priemones reikšmingai prisidės prie nacionalinio transporto anglies dioksido pėdsako mažinimo iškastiniu kuru varomus vilkikus pakeičiant elektrinėmis baržomis. Anot jo, visos Lietuvos įmonės, ypač valstybinės, turi laikytis žaliojo kurso ir siekti tvarios ekonomikos ne tik pasiekus galutinį rezultatą, bet ir visose tarpinėse grandyse. Logistikos grandinėms tampant tvaresnėms, pažangūs sprendimai integruojami į vieną grandinę ir duoda maksimalią naudą. VVKD direktorius pažymi, kad vandens transportas yra ekologiškiausias, nesukeliantis avarijų, neribotų galimybių, be to, ekonomiškiausias iš visų transporto rūšių.
Parengta pagal EIB informaciją.
Foto: ©PILOTAS.LT