Šiandien Vilniuje sunkioji technika pradėjo ardyti nebaigto statyti Nacionalinio stadiono konstrukcijas. Beveik 30 metų ant Šeškinės kalvos stovėjusios gelžbetonio konstrukcijos – nevykusio projektų valdymo ir neįgyvendintų pažadų simbolis.
NUGRIAUTI ĮSIPAREIGOJO PER 4 MĖNESIUS
Kaip praneša Vilnius savivaldybė, bendrovė „Vilniaus BDT“ Per 4 mėnesius įsipareigojo nugriauti yrančias žiūrovų tribūnas, išvalyti teritoriją ir parengti aikštelę 85.000 m² daugiafunkciam sveikatinimo, ugdymo, švietimo, kultūros ir užimtumo skatinimo kompleksui, kurio pagrindinis objektas – Nacionalinis stadionas. Darbus užsakė ir finansuoja koncesininkas – privataus kapitalo fondo „BaltCap Infrastructure Fund“ kontroliuojama bendrovė „Vilniaus daugiafunkcinis centras“.
Nacionalinio stadiono konstrukcijos (arch. A.Nasvytis) ant Šeškinės kalvos nuo 1993 metų stūkso užkonservuotos. Amžiaus statybos pravardę įgijęs statinys iki šiol daugybę kartų buvo planuojamas užbaigti bei perstatyti. Pagal naujausius planus, 22 hektarų teritorijoje bus pastatytas UEFA IV kategorijos 15.000 vietų stadionas su sporto muziejumi, 3.000 vietų IAAF standartus atitinkantis lengvosios atletikos stadionas, krepšinio, tinklinio, rankinio aikštės ir salės, vaikų darželis bei švietimo ir kultūros centras. Stadiono statybos kainuos 39,2 mln. eurų. Viso Daugiafunkcio komplekso su 15 sporto aikštynų statybų kaina – 94,6 mln. eurų. Pridėjus jo operavimą 25 metams, bendra kaina bus 160 mln. eurų. Projektas bus įgyvendintas taikant viso ciklo modelį – koncesininkas bus atsakingas už komplekso projektavimą, statybą, finansavimą ir valdymą. Po pastatyto objekto pridavimo, koncesininkas jį prižiūrės ir valdys dar 22 metus. 100 mln. eurų dydžio, 20 metų trukmės „BaltCap Infrastructure Fund“ sukurtas investavimui į infrastruktūros projektus Lietuvoje, Latvijoje ir Estijoje. Savo portfelyje BInF turi ne vieną privačios ir viešosios partnerystės (PPP) projektą Baltijos šalyse ir Lenkijoje.
STATYBAS PLANUOJAMA UŽBAIGTI 2025-ŲJŲ PRADŽIOJE
„Beveik 30 metų stadiono konstrukcijos ant Šeškinės kalvos buvo nevykusio projektų valdymo ir neįgyvendintų pažadų simbolis, kurį pradedame griauti tiek tiesiogine, tiek perkeltine prasme. Simboliška ir tai, kad vieno reikšmingiausių sporto bei neformalaus švietimo infrastruktūros objektų statybą tenka pradėti nuo griovimo, tačiau tai puikiai atspindi miesto sprendimą rinktis visiškai naują stadiono statybos rebuso sprendimo būdą“, – pažymėjo „BaltCap Infrastructure Fund“ partneris Šarūnas Stepukonis.
Šių metų spalio 8 dieną Švietimo, mokslo ir sporto ministerijai, Vilniaus miesto savivaldybei ir investicijų bendrovei „BaltCap“ pasirašius Nacionalinio stadiono koncesijos sutartį, jau po savaitės „BaltCap“ pasirašė ir komplekso projektavimo sutartį su JAV architektūros įmone „Populous“ ir Lietuvos kompanija „Cloud architektai“. Projektavimo ir statybos aikštelės parengimo darbai koncesininkui kainuos apie 5 mln. eurų. Dar beveik 100 mln. eurų kainuos komplekso statyba, kurią planuojama užbaigti 2025 metų pradžioje.
„Žengiame į naujos, modernios infrastruktūros, kuria naudosis tiek aukšto meistriškumo atletai, tiek sporto mokyklos, erą“, – įsitikinęs Vilniaus vicemeras Valdas Benkunskas.
Parengta pagal Vilniaus savivaldybės informaciją.
Titulinė nuotrauka: S.Žiūros.
VYTAS
( 2022-02-22 )
Pasaulį seną išardysim ir ant jo pamatų pasaulį naują pastatysim, kas buvo nieks , tas bus viskuo…
Vilniaus meras Šimašius pradėjo griauti nebaigtą statyti universalų Nacionalinį stadioną ir jo vietoje pastatyti Futbolo stadioną. Vicemeras V. Benkunskas paskaičiavo, kad iš griaunamo stadiono kiekvienam Lietuvos gyventojui tenka po kibirą (25 kg) statybinio laužo.
Mokesčių mokėtojams vienas kibiras kainavo 15 eurų. Planuojama, kad naujos statybos vieno kibiro vertė gali kilti iki 35 eurų.
Romualdas
( 2022-01-29 )
Darbai pajudėjo,tikėkimės nesustos ir kompanija nebankrutuos,nes kitaip reikės pereiti prie salės futbolo.
Monika
( 2022-01-12 )
Girdėjau, kad statybos kainuos apie 350mln, kelis kartus brangiau nei kainuoja pastatyt panašius stadionus visur kitur Europoje, būtų įdomu Pilote paskaityt nuomonę apie tai.