Stoties rajoną iš esmės pertvarkyti ketinantis Vilnius, kartu su „Lietuvos geležinkeliais“ (LTG), ką tik paskelbė tarptautinį architektūros konkursą geriausiam pasiūlymui atrinkti. Tokio kompleksiškumo konkursas, kai bus pertvarkomas didžiausias viešojo susisiekimo centras, Lietuvoje skelbiamas pirmą kartą.
TIKIMASI DRĄSIŲ ARCHITEKTŪRINIŲ IDĖJŲ
Vilniaus miesto savivaldybės kartu su LTG rengiamo konkurso užduotis apima geležinkelio stoties kompleksą, stoties aikštę ir transporto terminalą. Konkurso sąlygos bei dokumentai paskelbti Centrinėje viešųjų pirkimų informacinėje sistemoje bei („Vilnius Connect“ projekto) tinklalapyje.
Konkurso dalyviai turės sukurti ikoniškos, pasaulyje atpažįstamos tarptautinės geležinkelio stoties projektą, pasiūlyti Lietuvą ir Vilnių reprezentuojančią bei aukščiausius kokybės standartus atitinkančią viešojo susisiekimo paslaugų infrastruktūrą, suformuoti patrauklią stoties aikštę bei pasiūlyti gyvybingo ir jungiančio Stoties rajono urbanistinio centro idėją.
„Tikiuosi, kad gausime drąsių idėjų, kurios leis įgyvendinti šią ambiciją“, – sako Vilniaus miesto meras Remigijus Šimašius.LTG generalinis direktorius Mantas Bartuška glaudų bendradarbiavimą su miestu laiko būsimos konversijos sėkmės pagrindu. Tokius tarptautinės reikšmės projektus kaip europinės „Rail Baltica“ vėžės tiesimas Lietuvoje įgyvendinančios grupės vadovas sako, kad miesto ir verslo partnerystė leis geriau suderinti požiūrius ir juos paversti geriausiu rezultatu.
GALIMYBĖ PASITAIKO KARTĄ PER ŠIMTMETĮ
„Pasaulio sostinių stočių pertvarkymo projektai vyksta kartą per šimtmetį, tad šis kvietimas yra istorinė galimybė geriausiems pasaulio architektams nubrėžti viziją ir ateities kartoms. Partnerystė pertvarkant stoties teritoriją atspindi mūsų pasiryžimą atverti iki šiol buvusias uždaras industrines erdves miestui ir jas pritaikyti žmonėms. Čia norime sukurti tokias erdves, kurios atitiktų Vakarų Europos geležinkelio stočių geriausius pavyzdžius, o stotis būtų ne tik kelionės tašku, bet ir nauju traukos centru su laisvalaikio ir paslaugų erdvėmis, patogiomis jungtimis pėstiesiems, dviratininkams ir visiems, besirenkantiems patogias bei žalias keliones traukiniais“, – teigia M. Bartuška.
Tarptautinio architektūros konkurso dalyvių prašoma pateikti savo sprendinius Vilniaus geležinkelio stočiai, stoties aikštei ir viešojo transporto terminalui. Vienas iš dalyvavimo konkurse reikalavimų – patirtis rengiant panašius projektus ar projektuojant visuomeninės paskirties pastatus.
Vilniaus geležinkelio stoties komplekso, stoties aikštės ir viešojo transporto terminalo architektūrinio projekto konkurso data, nurodyta konkurso sąlygose, yra 2021 metų gegužės 31-oji. Pasiūlymus vertins tarptautinė 11 narių komisija: Mindaugas Pakalnis (pirmininkas, Lietuva) – Vilniaus miesto vyr. architektas; Edgaras Neniškis (Lietuva) – architektas, urbanistas
Janis Dripe (Latvija) – architektas; Martin Rein-Cano (Vokietija) – architektas, kraštovaizdžio architektas; Roman Dziedziejko (Lenkija) – architektas; James Fergusson (Lietuva) – architektas, paveldosaugos specialistas; Karli Luik (Estija) – architektas; Daiva Pivoriūnienė – AB „Lietuvos geležinkeliai“, Turto valdymo ir paslaugų centro direktorė; Karolis Sankovski – AB „LTG Infra” generalinis direktorius; Linas Baužys – UAB „LTG Link“ generalinis direktorius; Anton Nikitin – Vilniaus miesto savivaldybės administracijos vyr. patarėjas, l.e.p. savivaldybės vyriausiasis inžinierius.
PRIZINIS FONDAS SIEKIA 120.000 EURŲ
Konkurso laimėtojas ar laimėtojų grupė bus paskelbti šiemet birželį. Konkurso prizinis fondas siekia 120.000 eurų, iš kurių I vietos laimėtojui bus skiriama 50.000. eurų, II-osios – 30.000 eurų, III-iosios – 20.000 eurų dydžio premijos. IV ir V vietas užėmę konkurso dalyviai gaus 10.000 eurų premijas. Vertinimo kriterijai: Architektūrinės, urbanistinės idėjos integralumas, išskirtinumas (35% vertinimo balo); Funkcionalumas (30% vertinimo balo); Tvarumas (20% vertinimo balo); Paslaugų kaina (15% vertinimo balo).
Tarptautinį konkursą inicijavo LTG, geležinkelio tinklą Lietuvoje valdanti bendrovė „LTG Infra“ ir Vilniaus miesto savivaldybė. Konkurso dokumentus parengė konsultacijų bendrovė „Civitta“ bei Lietuvos architektų sąjunga.
Parengta pagal Vilniaus miesto savivaldybės informaciją.
jungtis
( 2021-03-29 )
Architektūra ir antisemitizmas „viename“. Susibezdėjusi visuomenė.
Anonimas
( 2021-03-20 )
James Fergusson (Lietuva) – architektas, paveldosaugos specialistas; toks labai lietuviškas vardas ir pavardė, ir cv neblogas https://en.wikipedia.org/wiki/James_Fergusson_(architect)
Medis+Miške
( 2021-03-05 )
Aš pesimistas – galų gale vis tiek gausis eiilinis libeskindalas.
Gal po 100 metų pasaulio žydai užskaitys mums tai kaip kaltės atpirkimą…
mnmn
( 2021-03-08 )
tada verta pasistengti. gal tai bus paskutine kontribucija.
KvintusDim
( 2021-03-04 )
Jei sukūrei kūrinį, tai liksi to kūrinio autoriumi iki Visatos pabaigos. O remiksų autoriai liks tik perdirbinėtojais ir jų darbo rezultatas bus jau kitas kūrinys. Atsakomybė už „remikso“ kokybę teks jiems. O vat originalo kokybė priklauso nuo autoriaus 🙂
>
( 2021-03-05 )
Sąlygų 106 punkte sakoma,kad neturtinės teisės lieka tiekėjui ( neturtines teises gali turėti tik fiziniai asmenys architektai-autoriai),bet esminėse sutarčių sąlygose techninio projekto archdaliai ir t.t. jau reikalaujama atsisakyti kai kurių neturtinių teisių?
Elmis
( 2021-03-04 )
Paskaičius „esmines sutarčių sąlygas“ ir apie teisės perdavimą užsakovui leisti adaptuoti ar kitaip perdirbti kūrinį (tikriausiai gel.stoties projektą) kažkaip praėjo noras dalyvauti tame konkurse….
gel
( 2021-03-04 )
pritariu